Open Nav

رپورتاژ آگهی و تاثیرات آن بر سئو

750
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
29 1400 دی

می دانید که برای ماندن در بازار رقابت تبلیغات نقش بسزایی دارند اما با پیشرفت تکنولوژ ی و گسترده شدن دنیای مجازی شیوه های نوین تبلیغاتی به کمک صاحبان مشغل آمده است تا محصول و خدمات خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنند.

یکی از شیوه های نوین تبیلغات رپورتاژ آگهی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرقته و تاثیر چشمگیری نیز در معرفی مشاغل به مردم داشته است.در این مقاله شما را با این روش تبلیغاتی و تاثیر و فواید آن بر سئو آشنا خواهیم کرد.

رپورتاژ خبری ( آگهی ) چیست؟

 رپورتاژ آگهی معادل فارسی کلمه (Advertisement reporting) است.

درواقع رپورتاژ ، به این معنی است که شما بعنوان یک صاحب کسب و کار می توانید تبلیغ حرفه ی خود را بصورت یک متن یا مقاله و یا یک لینک خبری تبلیغاتی بهینه سازی شده  در سایتهای معتبر خبری و یا هر سایت معروف و پر بازدیدی معرفی و تبلیغ نمایید.

به بعبارت دیگر اگر دنبال یک راه مقرون به صرفه برای تبلیغات هستید اقدام به نوشتن یک متن خبری با رعایت اصول سئو به گونه ای کنید که مخاطب با خواندن آن بصورت ناخودآگاه جذب محصولات شما شودو سپس آن را در سایتهای خبری پر بیننده انتشار دهید.

برای بهتر دانستن تاثیر رپورتاژ آگهی خوب اسات بدانید که صاحب گوگل هم روز اول برای معرفی خود ، تبلیغ  گوگل را با یک لینک آغاز کرده و شروع به گرفتن بک لینک کرد، که نتیجه آن راه اندازی موتور جستجوگر گوگل شد.

بنابراین امروزه دیگر دوره ی این شیوه تبیلغات که افراد شروع به تعریف و تمجیدهای مبالغه آمیز از محصول خود کنند،  گذشته است.

شما باید بتوانید بدون مبالغه  و بزرگنمایی و کاملا بی طرفانه به گونه ای محصولات خود را به مخاطبان معرفی کنید که در ذهن مخاطب تاثیر مثبت بگذارید بطوریکه او ناخودآگاه به خرید محصول یا خدمات شما گرایش پیدا کند.

برای این کار کافیست یک آگهی ، متن، تصویریا ویدئوی خبری یا آموزشی بهینه سازی شده ( رعایت اصول سئو) را در یک سایت پر بازدید خبری انتشار دهید به این ترتیب افزایش چشمگیر  بازدید از سایتتان را ب طرز چشمگیری خواهید دید. که این موضوع باعث جلب توجه موتورهای جستجوگرگوگل به سمت سایت شما شده و بالطبع رتبه ی شما را افزایش خواهد داد.

*فراموش نکنید که برای صداقت بیشترو نیز کسب امتیاز از گوگل حتما کلمه ی رپرتاژ آگهی را در بالا و پایین آگهی خود بنویسید.*

انواع رپورتاژ آگهی:

  • تبلیغات در رسانه های جمعی مثل رادیو تلویزیون ( آگهی های بازرگانی)
  • تبلیغ در سینماها یا بصورت تیزهای تبلیغاتی روی وسایل حمل و نقل عمومی
  • ارائه تبلیغ در وب سایتهای پر بازدید
  • تبلیغات در پایان پادکست یا ویدئو کست و ذکر نامتان بعنوان اسپانسر
  • در ستون های تبلیغاتی نشریات و مجلات

 هزینه ی رپورتاژ آگهی چقدر است؟

همانطور که در ابتندا گفتیم رپرتاژهای خبری نسبت با کارایی که دارند بسیار مقرون به صرفه و ارزان هستند.مثلا وقتی شما یک بنر تبلیغاتی اجاره می کنید بعد مدتی باید مجدد هزینه ی آن را تمدید نمایید این در حالی است که با درج رپورتاژ تنها یکبار هزینه ای را برای استفاده ی دائمی می پردازید .

حتی برخی از سایتها این خدمت را بصورت رایگان در اختیارتان قرار می دهند.اما باید بدانید این گونه لینک ها نه تنها هیچ تاثیری در سئوی سایت شما ندارد بلکه باعث کاهش رتبه ی آن نیز خواهد شد.

البته این مورد به استثنای زمانیست که سایتها جشنواره یا تخفیفات خاصی در نظر گرفته اند و باعث می شود بسنته به تبلیغات شما آن آگهی بصورت  برایتان بصورت رایگان در بیاید.

  مزایای رپورتاژ خبری  و تاثیرات آن بر سئوی سایت

  • درج رپورتاژهای خبری و توجه به ماندگار بودن آگهی شما در سایتهای معتبر باعث افزایش آمار بازدید وگرفتن بک لینک از آنها می گردد و حتما بعنوان یک وب مستر می دانید  که گرفتن  بک لینک از سایت های خبری پر بازدید که اعتبار دامنه ی بالایی دارند از نظر موتورهای جستحوگر گوگل برای افزایش رتبه ی سایت و آمدن به لینک اول  در سرچ  مخاطب بسیار با اهمیت است .چون باعث می شود گوگل شما را نیز جز سایتهای رتبه برتر خود نمایش دهد.

 

  • مزیت دیگر رپرتاژ خبری اینست که چون در این نوع تبلیغات خبری از اغراق و مبالغه پیرامون محصولات نیست بنابراین اطلاعات و دانش مخاطبان این نوع محتوا نسبت به یک نوع محصول افزوده می شود و ممکن است عده ی زیادی را به راه حل مشکلاتشان راهنمایی کرده و به استفاده از این نوع کالا یا خدمات علاقه مند کند.

 

  • علاه بر افزایش دانش جمع کثیری از مخاطبان این کار سبب می شود تا تعداد بسیاری از خوانندگان آگهی بر روی لینک محصول شما کلیک کرده و تبدیل به مشتری دائمی شما گردند.

 

  • از آنجا که می توانید همزمان تبلیغات خود را در چندین سایت پر بازدید و شبکه های اجتماعی معتبر انتشار دهید این کار سبب بیشتر دیده شدن شما و نتیجتا جذب مخاطبان بیشتر و برند سازی برای شما می شود.

 

  • یکی دیگر از مزایای آن اینست که تمام کسب و کارها و مشاغل کوچک و بزرگ با اهداف خاص خود می توانند با این روش برند  خود را  به مخاطبان کثیری از هر قشری معرفی نمایند.

 

هنگام انتشار رپورتاژ آگهی به نکات زیر توجه کنید:

  • رعایت ساختار متن رپورتاژ : می دانید که هر متن و محتوایی باید طبق یک سری اصول و قواعد نگارشی خاص نوشته شوند. نوشتن محتوای آگهی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
  • قرار نیست ما مقاله بنویسیم یا متنی تبلیغاتی را کپی کنیم در درج آگهی باید صادقانه به معرفی خود بپردازید و حتما به اصول نوشتاری سئو که برای گوگل بسیار بااهمیت است توجه کنید.

 

  • استفاده از کلمات کلیدی وپر تکرارگوگل در متن رپورتاژ برای جلب نظرو تمرکز مخاطبان به موضوع رپورتاژ فراموشتان نشود.
  • رپورتاژ را طوری بنویسید که توضیح دهد شما قادر هستید چه مشکلات و مسائلی را برایش برطرف کنید  تا بطور ناخودآگاه او را تشویق کند که به سایت شما بیاید و از محصول شما دیدن کرده  و تشویق  به خرید از شما شود.

 

  • تیتر رپورتاژ را بسیار جذاب بنویسید تا خواننده تشویق به خواندن محتوای آن گردد.
  • برای جذابیت بیشتر محتوای رپورتاژ ا ز تصاویر یا المان های مرتبط با حرفه ی خود استفاده کنید.
  • رپورتاژ را کوتاه، خلاصه و مفید بنویسید . کاربران بسیار کم حوصله اند! از متنهای ساده و روان با کیفیت محتوایی بالا استفاده کنید.

 

  • بخش نتیجه گیری در آخر متن فراموش نشود.
  • حتما در ابتدا و آخرمتن کلمه ی رپورتاژ آگهی و لینک سایت خود را قرار دهید.

 

  • رپورتاژ خبری خود را یکباره در چندین سایت قرار ندهید چون این باعث گرفتن هم زمان بک لینک از چندین سایت معتبر می شود. بهتر است در فواصل زمانی معین اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی خود در سایتهای پر بازدید کنید.

 

  • سعی کنید ازکیبورد های Exact Match در ننوشتن محتوا استفاده نکنید.

 

  • هنگام انتخاب سایتهای معتبر جهت انتشار رپورتاژ آگهی خود به چند نکته توجه کنید و بر این ساس سایت هدف رابرای دادن تبلیغات انتخاب کنید:

 

  • اعتبار سایت مورد نظر را بررسی کنید: معمولا سایتهای معتبرتر هزینه ی زیادتری نیز بابت درج آگهی می گیرند.
  • بررسی آمار اسپم اسکور سایت مورد نظر:اسپماسکور در واقع ابزاری است که فعالیت های لینکی مجاز یک سایت را اندازه گیری می کند.هرچه عدد اسپم اسکور کمتر و نزدیک به صفر باشد،احتمال اسپم بودن آن سایت نیز کمتر می شود.
  • بررسی رتبه ی الکسا سایت مورد نظر: این رتبه آمار بازدید از سایت را به شما نشان می دهد و متوجه خواهید شد که سایتی را که برای دادن رپورتاژ آگهی خود انتخاب کردید تا چه حد پر ترافیک و پر بازدید است.
  • تاریخ دامنه ( سن دامنه )سایت هدف را بررسی کنید: هر چه این دامنه قدیمی تر باشد یعنی مخاطبان وفادار بیشتری دارد که ممکن است آگهی شما را ببینند و به سایت شما نیز سر بزنند.
  • Domain Authority را چک کنید: دامین اتوریتی هر سایت معیاری است جهت رتبه بندی اعتبار سایتها ،که هرچه این عدد به 100 نزدیکترباشد یعنی شما سایت معتبرتری را برای رپورتاژ آگهی خود برگزیدید.

سخن آخر اینکه  رعایت اصول بهینه سازی در نوشتن رپورتاژ آگهی بسیار مهم است.اگر شما دانش و تخصص کافی در این زمینه ندارید یا فقرصت این کار ندارید می توانید با فراغ خیال سفارش خود را به متخصصان شرکت طراحی وب زئوس بسپارید.

 


  نظرات