Open Nav

چگونه از کپشن پست های مناسب برای افزایش فالوورها استفاده کنیم؟

1262
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
19 1397 شهریور

 

اینستاگرام یکی از شبکه های مجازی است که جلوه های بصری جذابی در خود دارد. همانطور که کیفیت تصاویر در افزایش فالوورها و محبوب شدن برند شما نقش مهمی دارند، ولی مسئله مهم فقط گرفتن عکس های با کیفیت و ویرایش کردن آنها به پایان نمی رسد بلکه این کپشن پست اینستاگرام شما است که محتوای بصری شما جلوه می دهد.

 

 

کپشن پست اینستاگرام این امکان را برایتان فراهم می‌کند که در مورد عکس خود توضیحات لازم را ارائه دهید و فالورهای خود را تشویق کنید تا کاری انجام دهند و یا مطالب شما را به اشتراک بگذارند. در حقیقت این کپشن پست شما است که به شما امکان می‌دهد تا به صورت غیر بصری با فالورهای خود ارتباط برقرار کنید. در ادامه این مطلب راهنمایی‌هایی را برای نوشتن کپشن پست اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهیم که امیدوارم برایتان مفید واقع شود.

 

۱) در ابتدا چند پیش‌نویس برای کپشن پست اینستاگرام تهیه کنید

معمولا وقتی به پست‌هایی که قبلا در اینستاگرام منتشر کرده‌ایم نگاه می‌کنیم کپشن‌های بهتری به ذهنمان می‌رسد. بنابراین هنگام نوشتن کپشن پست اینستاگرام عجله نکنید، بهتر است چند نمونه از کپشن‌هایی را که در ذهن دارید بنویسید و در مورد آن‌ها فکر کنید و حتی در صورت نیاز با همکاران خود نیز مشورت کنید و سپس بهترین گزینه را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

 

ممکن است این سوال برایتان پیش آید که غیر از ترتیب زمانی مرتب برای انتشار پست چه عواملی سبب موفقیت ما در اینستاگرام می‌شود. بهتر است بدانید که موضوع پست‌هایی که منتشر می‌کنید و کپشن آن‌ها نیز در موفقیت شما تاثیر دارند.

 

اما با توجه به الگوریتم‌های موجود در اینستاگرام محبوبیت یک پست بیشتر بر اساس تعداد لایک و کامنت‌های موجود در آن تعیین می‌شود و اکنون اهمیت انتشار با ترتیب زمانی مشخص اندکی رنگ باخته است. بنابراین تولید محتوای نابی که به عنوان کپشن پست اینستاگرام قرار داده می‌شود برای تعامل بیشتر با فالورها بسیار حائز اهمیت است.

 

۲) مسائل مهم را در ابتدای کپشن پست بنویسید

حداکثر تعداد کاراکتر برای کپشن پست اینستاگرام ۲۲۰۰ کاراکتر است. اما نکته مهم اینجاست که تنها چند خط اول از کپشن زیر پست دیده می‌شود و بقیه در قسمت “بیشتر بخوانید” قرار می‌گیرند. این بدان معنی است که کپشنی که می‌نویسید باید کوتاه باشد ولی تمام اطلاعات لازم را منتقل کند. نکته‌ی مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد اینجاست که کمتر کسی به قسمت بیشتر بخوانید کپشن مراجعه می‌کند. پس سعی کنید اطلاعات مهم را در ابتدا بنویسید و اطلاعات فرعی مثل منشن افراد و هشتگ را در بخش پایانی قرار دهید.

 

 

 ۳) فالورهای خود را دعوت به تعامل کنید

بهترین راه برای به اشتراک‌گذاری پست شما در بین فالورهایتان این است که در کپشن پست اینستاگرام خود آن‌ها را دعوت به انجام کاری بکنید. طبق تجربه پست‌هایی که در آن از مردم دعوت می‌شود کاری انجام دهند در توییتر بیشتر ریتوئیت می‌شود و همین مسئله در اینستاگرام نیز صادق است.

 

به عنوان مثال می‌توانید در کپشن اشاره کنید که تجربه‌ی خود را در قسمت کامنت بنویسند و یا اگر این پست به نظرشان جالب بود دو بار روی آن کلیک کنند.

 

در ادامه ایده‌هایی برای انجام این کار آمده است:

 

از مخاطبان خود سوال بپرسید

 

در کپشن پست اینستاگرام خود از مردم بخواهید تجربیات خود را در قسمت کامنت با شما به اشتراک بگذارند. چه بسا همین تجربیات می‌تواند استراتژی ایده‌های شما را با موفقیت پیش ببرد و ایده‌های جالبی را برای تولید محتوای جدید به عنوان کپشن پست اینستاگرام در شما ایجاد کند. حتی می‌توانید برای تعامل بیشتر با کاربران با پاسخ به کامنت‌های آنان در زیر پست خود مکالمه‌ای ترتیب دهید.

 

 

از مردم بخواهید بر روی لینک موجود در بیو شما کلیک کنند

 

تنها لینکی که در اینستاگرام قابل کلیک است آدرسی است که در قسمت بیو پیج نوشته می‌شود. بنابراین صاحبان کسب و کار معمولا لینک بهترین و یا آخرین محتوا و یا ویدئوی خود را در این قسمت قرار می‌دهند و در کپشن پست اینستاگرام خود اشاره می‌کنند که بر روی لینک موجود در بیو کلیک کنید.

 

بنابراین اگر قصد برگزاری مسابقه‌ای را دارید و یا می‌خواهید مخاطبین وبلاگ خود را افزایش دهید تنها کافی است این لینک را تغییر دهید.

 

نکته‌ی مهمی که در این مورد وجود دارد این است که سعی کنید به کمک افزونه‌های موجود لینک مورد نظر خود را کوتاه کنید تا آمار ترافیک ورودی از طریق این لینک نیز برایتان قابل دسترسی باشد.

 

 

 

از فالورهایتان بخواهید که دوستان خود را تگ کنند

 

تشویق فالورها برای تگ دوستانشان به خودی خود باعث به اشتراک‌گذاری بیشتر پست شما شده و باعث می‌شود بیشتر شناخته شوید. در این روش بهتر است از راه‌حل‌های هوشمندانه استفاده کنید.

 

 

از مردم دعوت کنید که در مسابقه شرکت کنند

 

برگزاری مسابقه یکی از بهترین راه‌های شناخته شدن نام تجاری و افزایش فالور است. برای این کار کافیست تا از مردم بخواهید تصاویر خود را در موضوعی خاص با هشتگ مشخصی به اشتراک بگذارند. اطلاعات مربوط به برگزاری مسابقه را می‌توانید در یک پست وبلاگی بنویسید و لینک آن را در بیو اول پیج قرار دهید و در کپشن نیز به این لینک اشاره کنید.

 

 

۴) خود را به ۰-۴ هشتگ محدود کنید

هشتگ در اینستاگرام نیز مثل توییتر و فیس‌بوک عمل می‌کند و بین دو کاربر مختلف ارتباط و جریان مشترکی برقرار می‌کند. اگر حساب کاربری شما عمومی باشد هر کاربری با جستجوی هشتگ مورد نظر به پست شما نیز می‌رسد.

 

استفاده از هشتگ در کپشن پست اینستاگرام بهترین راه برای برقراری ارتباط میان کاربرانی است که شناختی از هم ندارند اما علاقه‌مندی‌های مشترکی دارند.

 

از تعداد زیادی هشتگ‌ها استفاده نکنید

 

بسیاری از افراد برای بیشتر دیده شدن پست‌های خود از مجموعه‌ای از هشتگ‌ها استفاده می‌کنند که باعث ایجاد اسپم برای کاربران می‌شود. برای موفقیت بیشتر پست خود بهتر است از تعداد محدودی از هشتگ‌ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید استفاده از هشتگ موجب محبوبیت پست نمی‌شود.

 

در انتهای کپشن پست اینستاگرام خود از هشتگ استفاده کنید

 

استفاده از هشتگ در جملات سبب ناخوانایی آن می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که پست شما کاربر پسند نباشد. به علاوه قرار گرفتن هشتگ در انتهای کپشن سبب انتقال آن به بخش بیشتر بخوانید شده و کاربر را هنگام خواندن کپشن گیج نمی‌کند.

 

نکته مهمی که در انتخاب هشتگ وجود دارد این است که الگوریتم‌های اینستاگرام به گونه‌ای طراحی شده‌اند که معمولا هشتگ‌های محبوبی که در تعداد بیشتری از پست‌ها از آن استفاده شده است را به شما نشان می‌دهد تا شما را در انتخاب هشتگ مناسب راهنمایی کند.

 

۵) نام تجاری خود را با لحن موجود در اینستاگرام هماهنگ کنید

هر یک از شبکه‌های اجتماعی لحن خاصی دارند که برای موفقیت بیشتر در آن‌ها باید خودمان را با لحن آن‌ها هماهنگ کنیم. به عنوان مثال ممکن است سیاست‌هایی که باعث موفقیت برند در لینکداین می‌شود در اینستاگرام صادق نباشد. برای موفقیت برند در اینستاگرام لازم است که سرگرم‌کنندگی پست و اصیل بودن آن و برند شخصی مورد توجه قرار گیرد.

 

این نکته را فراموش نکنید که پست‌هایی که در اینستاگرام قرار می‌گیرند باید تعادلی بین صداقت و واقعیت ایجاد کنند.

 

توجه داشته باشید که داشتن فعالیت نسبتا ثابت نیز به موفقیت شما در اینستاگرام کمک خواهد کرد. به عنوان مثال همیشه کپشن پست اینستاگرام خود را به اندازه‌ی مشخصی بنویسید. به عنوان مثال یک کلمه، یک جمله، یا یک پاراگراف.

 

۶) استفاده از شکلک‌ها در کپشن پست اینستاگرام

شکلک‌های کارتونی در اکثر گوشی‌های هوشمند قابل دسترسی هستند و اکثر افراد و برندها برای دخالت دادن سلیقه شخصی خود در کپشن پست اینستاگرام خود از این شکلک‌ها استفاده می‌کنند. از شکلک‌های کارتونی می‌توان در ابتدای کپشن استفاده کرد که توجه مردم را جلب کند. و یا گاهی آنها را جایگزین کلمات کرد. و یا برای بیان احساسات در آخر کپشن قرار داد.

 

۷) سایر کانال‌های اجتماعی خود را در پیج خود معرفی کنید

می‌توانید کپشن پست اینستاگرام خود را به گونه‌ای بنویسید که نام کاربری سایر رسانه‌های اجتماعی خود را نیز در آن قرار دهید. انجام این کار باعث می‌شود که فالورهای اینستاگرامتان شما را در سایر رسانه‌های اجتماعی نیز دنبال کنند.

 

۸) اگر شناخت کافی از مخاطبان خود ندارید کپشن پست اینستاگرام خود را کوتاه بنویسید

بسته به مخاطبانتان ممکن است لازم باشد که کپشن پست‌های خود را طولانی و یا کوتاه بنویسید. به عنوان مثال اگر شبکه‌های اجتماعی یک شرکت مواد غذایی را مدیریت می‌کنید و دستورالعمل تهیه‌ی محصولات را با کاربران خود به اشتراک می‌گذارید کپشن پست اینستاگرام شما بلند خواهد بود.

 

اما اگر هنوز شناخت کافی از برند و مخاطبان خود ندارید بهتر است کپشن کوتاهی را در زیر پست‌های خود قرار دهید و اجازه دهید محتوای شما به شکل بصری منتقل شود.

 

در صورتی که انواع مختلف پست‌ها را به اشتراک می‌گذارید بررسی کنید که چه نوع پست و یا کپشنی برای پیج شما مناسب است و استراتژی خود را طبق آن پیش ببرید. برای این کار می‌توانید لیستی از پست‌هایی که به اشتراک می‌گذارید تهیه کنید و بازخورد آن از نظر تعداد لایک و کامنت را بررسی کنید و فراموش نکنید که در تعیین استراتژی حتما از نظرات کاربران نیز استفاده کنید.


  نظرات