Open Nav

نقش لینکدین در بازاریابی محصولات شرکت ها چیست؟

1480
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
9 1397 آبان


اهمیت لینکدین در چیست؟
لینکدین اهمیت و استفاده زیادی در بازاریابی اینترنتی و مارکتینگ داره. مهمترین اهمیت لینکدین در شبکه سازی و ایجاد ارتباط های موثر برای کسب و کارهاست. ارتباطی که به جرات  میشه  گفت در هیچ شبکه اجتماعی دیگری نمی توان نظیر اون رو ایجاد کرد.
بیاین اهمیت لینکدین در بازاریابی  رو بررسی کنیم


•    شبکه سازی و ایجاد ارتباطات حرفه ای :
مهم ترین اهمیت لینکدین شبکه سازی هست. در لینکدین شخصیت حرفه ای هر فرد مشخصه. تحصیلات، رزومه کاری و فعالیت های هر فرد، در پروفایلش قابل مشاهدست و شما می دونید با چه شخصی در حال صحبت کردن هستین.
شما می تونید از طریق این شبکه اجتماعی، افراد موثر و مرتبط با حوزه کاریتون رو پیدا کنید و درصورت نیاز ازشون استفاده کنید.
درواقع اکثر متخصصین و افراد فعال (خصوصا در حوزه IT )توی این شبکه اجتماعی حضور دارن و به راحتی می تونید بهشون دسترسی داشته باشید و این بزرگترین اهمیت لینکدین هستش


•    اهمیت لینکدین در لینک سازی و سئو سایت :
یکی از بهترین اهمیت های لینکدین که این شبکه اجتماعی رو به یک گنج تبدیل می کنه، لینک های با ارزشی هست که می تونیم در اون بسازیم
شاید جالب باشه که بدونید تمامی لینک هایی که توی این شبکه اجتماعی می سازید، لینک های «فالو» هستند! اون هم نه لینک فالو از یک سایت عادی، بلکه لینک فالو از سایتی با دامین آتوریتی ۱۰۰ ! و قطعا می دونید که این مدل لینک ها چه ارزشی برای سئو سایت شما خواهند داشت! (پیج آتوریتی و دامین آتوریتی از عدد ۱۰۰ مشخص میشن. مسلماً هر چه عدد به ۱۰۰ نزدیک تر باشد، نشان دهنده قدرت بیشتر دامنه و صفحه در موتورهای جستجو هست)


•    توانایی ایجاد سوشال سیگنال :
 به طور خلاصه، هر حرکتی که در شبکه های اجتماعی صورت بگیره، یک سیگنال و یک نشانه هست. تمامی لایک کردن ها، کامنت گذاشتن ها، به اشتراک گذاشتن ها، پین کردن ها، ریتوییت کردن ها و … همگی سوشیال سیگنال هستند.

تمامی این موارد یا به عبارتی تمامی این سوشیال سیگنال ها نشان از محبوبیت یک پست در شبکه های اجتماعی هستند. به عنوان مثال هرچه یک پست بیشتر لایک بگیرد و یا بیشتر به اشتراک گذاشته شود، نشان دهنده محبوبیت بیشتر آن پست هست.
نکته مثبتی که لینکدین برخلاف خیلی از شبکه های اجتماعی دیگر داره، اینه  که سوشال سیگنال هایی که در اون ایجاد می کنید، در واقع لینک های با ارزشی برای سایتتون محسوب میشن و این یعنی یک تیر و دو نشان!

نقش لینکدین در بازاریابی
نقش لینکدین در بازاریابی برای کسب و کارهای تجاری موفقیت آمیز به شمار میره، توی این شبکه حدود ۳۰۰۰ کارشناس و کارآفرین موفق حضور دارن و کسب و کار خودشون رو به اشتراک مخاطبها قرار میدن، و یک ابزار قوی و فعال برای بازاریابی محصولات/خدمات شرکت ها به شمار میره.
ساخت حساب کاربری شخصی و حرفه ای
یکی از بدترین شرایطی که یک کارآفرین می تونه توی شبکه های اجتماعی به وجود بیاره اینه که حساب کاربری خودش رو بسازه و  بدون استفاده رها کنه. برای پروفایل های کسب و کار خودتون از پست های شخصی استفاده نکنین، پست های شما باید مربوط به پروژه های کسب و کار باشه تا مشتریان، و کارکنان جذب تجربیات کسب و کاریتون بشن. دیگران را با تمرکز جذب خودتون کنین، (با مهارت) به طور مثال با استفاده از تجربیات خودتون استراتژی های توسعه کسب و کار رو در اختیار همکاران قرار بدید. از همکاران هم  بخواید تجربیات خودشون رو با شما به اشتراک بذارن.
صفحه شرکت خود را در لینکدین گسترش دهید
اگر حساب شخصی خودتون رو به روش صحیحی تکمیل کردید، می تونید روی صفحه شرکت توی لینکدین تمرکز داشته باشین.برای مثال : به شبکه لینکدین زئوس بپیوندید

اطمینان حاصل کنین که می تونید تبلیغات خودتون رو داخل لینکداین به روش صحیحی به اشتراک بذارید، اما اگر شما حساب کسب و کار شرکت رو هنوز راه اندازی نکردید و با مشکلاتی در به اشتراک گذاشتن مطالب مواجه شدین، لینکدین به عنوان راهنمایی پیام هایی رو برای شما ارسال می کنه. با اعلام موافقت شما برای راهنمایی های ارسالی درباره شرکت مواردی که لازم به اشتراک گذاری هست رو منتشر کنین. قرار دادن محصولات و خدمات داخل این شبکه ها بسیار مهم هست، به تمام پیام هایی که از سوی افراد و شرکت ها براتون ارسال میشه  پاسخ بدید. از ابزاری به نام “Buffer” که به انتشار تبلیغات شما کمک می کنه بهره ببرید و در زمان مناسب مطالب رو انتشار بدید
ایجاد گروه در لینکدین
ایجاد گروه در لینکدین می تونه درباره هر موضوعی که شما بخواید باشه، برای ایجاد گروه از دیدگاه یه مسئله مهم نگاه کنید، مثل گروه تبادل نظر، تبادل تجربیات و … مطالب شرکت باید باعث ایجاد فرصت هایی برای گفتگو بشه، تا اطلاعات بهتر قابل تبادل بشن. طبق بخشی که در اون فعالیت دارید سوالات خودتون رو بپرسید. به طور مثال گروهی بسازید با نام “Boagworld” و درباره مشکلات و چالش هایی که مردم هنگام ساختن وب سایت با اونا مواجه میشن گفتگو کنین.


  نظرات

ندا صادق پور

10/8/1397

با سلام و سپاس از مطالب مفیدتون

علی اسفندیاری

10/8/1397

با سلام شما در مورد شبکه اجتماعی پینترس چیزی می دونید؟ ممنون می شم راهنمایی کنید. تشکر