Open Nav

اهمیت شبکه اجتماعی پینترست در تجارت الکترونیکی

1789
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
14 1397 آبان

 

اهمیت شبکه اجتماعی پینترست در تجارت الکترونیکی

زمانی که یک سایت فروشگاهی راه اندازی می کنیم شاید با خودمون رویا پردازی کنیم که هر روز بدون تلاش می تونیم سود زیادی رو عاید خودمون بکنیم اما حقیقتا در دنیای مجازی هم نیاز داریم که از فضاهای مرتبط با کسب و کار آنلاین  استفاده کنیم تا سود آوری رو شروع کنیم. رقابت در دنیای مجازی این روزها به شدت زیاد شده پس باید تلاش های مجازی رو جدی گرفت.
یکی از مشکلات صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ،دیده شدن در فضای وب هست.مالکان کسب و کارهای اینترنتی همیشه می خوان که در عرصه بازاریابی روشهای منحصر به فردی داشته باشند تا در نهایت موجب افزایش ترافیک سایت و شهرتشون بشه که شبکه های اجتماعی برای این کارمناسب هستند. هر چه قدر یک وب سایت در برندسازی وبرندینگ  موفق تر باشه، میزان فروش خودش رو بالاتر خواهد برد. شبکه های اجتماعی بهترین مکان برای این جریان اند. شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس و … همگی می تونن در شهرت کسب و کار موفق باشند  ولی  بین اینها پینترست (Pinterest) یک شبکه اجتماعی نسبتاً نوظهوریه که با موفقیت تونسته کاربران زیادی رو جذب کنه.بر اساس آمار منتشره از  موسسه Compete ، تعداد بازدیدکنندهای سایت Pinterest.com دربازه زمانی یک ماهه از دسامبر 2011 تا ژانویه 2012، به میزان 155 درصد رشد داشته که با توجه به افزایش دسترسی ها به اینترنت، و افزایش کاربران وب، این رقم باید بسیار بسیار چشمگیر تر تا این تاریخ از سال 2018 باشه.
اگر اولین باره که نام اسم شبکه تصویری رو می شنوید به احتمال زیاد از خودتون میپرسید پینترست چیست؟ پینترست یک نوع جدید از شبکه های اجتماعی که از تصاویر گرفته تا فایل های ویدئویی و مطالب خواندنی وبلاگ ها میشه دراون به اشتراک گذاشت.
پینترست (Pinterest ( مناسب چه کسب و کارهایی است؟
 در ابتدای پیدایش این شبکه کاربران تنها از تصویر استفاده می کردند. جالب اینجاست که تا این زمان هم حدود 85 درصد از کاربران این شبکه رو خانم ها تشکیل میدن. معنی اسم پینترست بر  وزن اینترست، از دو بخش تشکیل شده: پین (Pin) به معنی سنجاق کردن  عکس ها و مطالب، و اینترست (Interest) به معنی جالب است.هدف سایت پینترست اینه که مردم بتونن «چیزهایی» که برایشان جالبه رو به هم وصل کنند. اگر بخواید فعالیتی موفق در این شبکه داشته باشید فعالیتتون باید کاملا مستمر باشه. یکی از راه های استمرار بازاریابی در پینترست، زمان بندی کردن پین هاست
مزایای استفاده از پینترست (Pinterest ( در کسب و کارهای اینترنتی:
1.    افزایش ترافیک سایت که باعث افزایش تعداد مشتری و در نهایت بالا رفتن فروش میشه.
2.    استفاده از  دکمه  Pin Itدر وب سایت این دکمه شبیه دکمه  Like فیس بوک و گوگل پلاس است.
3.    کمک به تولید مخاطب و فرصت بازاریابی،  تولید مخاطب یا همون  Lead Generation، که در فضای مجازی، باعث افزایش مخاطبین بالقوه سایت میشه.
4.    اشتراک گذاری راحت در شبکه های اجتماعی:   با داشتن یک حساب در پینترست می توان به حساب فیس بوک و توییتر هم دسترسی داشت .
 
۸ نکته در مورد بازاریابی موثر پینترست به شما معرفی کنیم تا بتونید کسب و کار خودتون رو به طرز اعجاب آوری رشد بدید.
 
۱- Board خودتون رو در پینترست تمیز نگه دارید و همه چیز رو دسته بندی کنید تا مراحل راهنمایی کاربران ساده و آسان انجام بشه. یکی از راه ها اینه که چندین Board بسازید. مهم نیست که هر Board چندتا Pin داره تنها سازماندهی اونها برای کاربران اهمیت داره.
 
۲- از فونت های برجسته استفاده کنید! کاربران علاقه ای به پین های شما نخواهند داشت اگر در گرافیک شما از فونت های خاکی استفاده شده باشه برای بازاریابی موثر در پینترست یک ضرورت هست  که از فونت های جذاب و فریبنده استفاده کنید.
 
۳- مستمر پست ارسال کنید! توصیه میکنیم در پینترست مستمر پست ارسال کنید در غیر اینصورت فالوور های شما ممکن هست علاقه خودشون رو نسبت به سرویس های کسب و کاری شما از دست بدهند و این کار برای توسعه ارتباطات شما پیشنهاد میشه  و برای اینکه اطمینان حاصل کنید که کاربران هدف شما علاقه مند باقی می مانند می بایست مستمر پست های جذاب ارسال کنید.
 
۴- از ارسال مجدد پست ها جدا خودداری کنید! درسته که پست های مستمر و ادامه دار لازمه اما مراقب پست های خودتون باشید که تکراری نباشند.مطالب تکراری باعث ناراحتی و رنجش خاطر دنبال کنندگان شما میشه و در نهایت فالوور ها رو از دست خواهید داد پس با دانایی هر چه تمام تر پست های مناسب و مرتبط ارسال کنید .
 
۵- محتوای خودتون رو به اینفوگرافی تبدیل کنید! احتمالا درصد درگیری کاربران شما با محتوای اینفوگرافیک بیشتر از فرمت های دیگر هست و می تونید امتحان کنید و با محتوای متنی مقایسه کنید! از اینفوگرافی های جذاب و تاثیر گذار برای نگاه داشتن کاربران خودتون استفاده کنید و در این رابطه می تونید از نرم افزار های ویرایش عکس که آنلاین هم موجود هستند کمک بگیرید. طیف وسیعی از این ابزارهای آنلاین رایگان هستند که می تونید برای تصاویر بلاگ خودتون و سایر شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار بدید
 
۶- با فالوورهای خودتون به شدت در ارتباط باشید! به این درگیری Engagement میگیم که مهمترین جنبه بازاریابی پینترست هست. اگر پین های جذاب ببینید می تونید بعدا اونا رو فالو کنید و با اونا در تعامل باشید. کاربران از پاسخ های مثبت شما خوشحال میشن و همچنین از پروموشن های مربوط به پین های خودشون لذت می برند. بنابراین کامنت بگذارید بر روی پین های کاربران و پاسخ های مثبت ارائه بدید. این شانس دریافت فالوورها رو افزایش میده و البته بیشتر در معرض کاربران قرار می گیریدو افراد می تونند کسب و کار یا بیزنس شما رو بهتر متوجه و از سرویس های شما مطلع بشن.
 
۷- پست های بلاگ خود را در پینترست پین کنید! این یکی از ساده ترین ایده های بازاریابی پینترست هست تا بتونید ترافیک رو به سمت بلاگ خودتون هدایت کنید و درصد دیده شدن بیزنس خودتون رو افزایش بدید.
 
۸- افراد اینفلوئنسر را فالو کنید! این یکی از تکنیک های بسیار عالی برای جذب مخاطب در پینترست هست. همونطور که می دونید افراد تاثیر گذار طیف مخاطبان هدفمندی رو در اختیار دارند و همین کمک می کنه تا محتوای شما در اینترنت دهان به دهان (وایرال) بشه.


  نظرات

علی حیدریان فر

16/8/1397

با سلام و سپاس از مطالب بسار مفید و ارزشمتدتان

سعید حلاوی

23/8/1397

سلام ممنون از توضیحات کاملتون.