Open Nav

Affiliate marketing چیست؟

1634
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
29 1397 آبان


یکی از روش های بازاریابی که محدودیتی در بازاریابی انواع نیاز های ما (محصولات فیزیکی و یا مجازی) ندارد،معرفی و بازیابی در اینترنت است.
بازاریابی از طریق اینترنت به دلیل از بین بردن محدودیت های زمانی( 24 ساعته بودن) و جغرافیایی و امکان معرفی محصول به زبان های مختلف با هزینه ی پایین،بهترین گزینه برای معرفی و بازاریابی محصولات و پروژه ها ی با مقیاس بزرگ می باشد.

 
از موفق ترین روش های بازار یابی اینترنتی که  استارتاپ ها و سایت های موفق جهان از آن استفاده میکنند،سیستم همکاری در فروش یا Affiliate marketing است.

 
طرز کار  Affiliate marketing :
فرض کنید شما وارد سایتی شده اید که در آن تبلبغاتی از یک محصول را مشاهده میکنید، بعد از کلیک کردن شما بر روی تبلیغ، لینکی فعال می شود که شمارا به صفحه مربوطه به آن محصول راهنمایی میکند.
اگر شرکت زی نفع به ازای هر ثبت نام در سایت یا خرید و یا بازدید (بسته به نوع قرار داد) به سایت تبلیغ کننده پورسانتی اهدا کند، آنگاه از تکنیک Affiliate marketing استفاده کرده است.

 

در تصویر فوق اگر از سمت راست به چپ نگاه کنیم، به ترتیب متوجه روابط مشتری – وبسایت رابط – فروشنده میشویم.

تاریچه Affiliate marketing :
این گونه بازاریابی برای اولین بار در دهه 90 میلادی توسط شرکت آمازون شکل گرفت و در حال حاضر آمازون بزرگ ترین و معروف ترین استارتاپی است که از این روش استفاده میکند.
 

جایگاه Affiliating marketing در جهان:
این روش توسط غول های دنیای مجازی جهان مورد استفاده قرار میگیرد.به همین دلیل از اهمیت ویژه ای از نظر تبلغات برای آن ها و کسب درآمد برای وبسایت های کوچک برخوردار است.
معتبر ترین وبسایت هایی که از Affiliate marketing استفاده میکنند:

1- amazon  
2- ebay
3- avangate
4- clickbank

متاسفانه این آمار در ایران چشم گیر نیست. تنها استارتاپ معروف ایرانی که قرار است در زمینه Affiliat marketing وارد عرصه شود، واین قضیه را به صراحت اعلام کرده است، دیجی کالا می باشد.


  نظرات