Open Nav

الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2018

1527
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
7 1439 آذر

همه ما با شبکه اجتماعی اینستاگرام که یکی از غول های دنیای مجازی است،آشنایی داریم.اما اکثر مردم درمورد نحوه کارکرد و الگوریتم نمایش محتوا در آن اطلاعی ندارند.
قبل از آشنایی با جزئیات الگوریتن اینستاگرام میبایست با مفهوم الگوریتم آشناشد، به گفته ویکی پدیا:

الگوریتم مجموعه‌ای متناهی از دستورالعمل‌ها است، که به ترتیب خاصی اجرا می‌شوند و مسئله‌ای را حل می‌کنند. به عبارت دیگر یک الگوریتم، روشی گام به گام برای حل مسئله است.
 
حال این سوال پیش میاید که الگوریتم چه نقشی در سیاست های اینستاگرام دارد؟ جواب ساده است ، اینستاگرام برای نمایش پست ها و یا هرگونه محتوای شما از الگوریتمی استفاده میکند که در صورت جالب بودن محتوای شما افراد بیشتری جذب آن شوند.
طبق این الگوریتم، زمانی که شما اقدام به گذاشتن پست خودتان میکنید، اینستاگرام ابتدا این پست را به 10% از فالوور های شما نشان می دهد و اگر لایک یا بازدید ویا کامنت های این پست به حد قابل قبولی برسد، آنگاه اینستاگرام تماشای این پست را به بقیه فالوور های شما پیشنهاد میکند.
 
عوامل کلیدی سه گانه در استفاده :
به گفته ی خود اینستاگرام، سه عامل بلقوه وجود دارند که این الگوریتم بر اساس آنها تصمیم به اشتراک بیشتر پست ویا ... میکند، این عوامل از چپ به راست عبارت اند از:

محبوبیت:
اینکه شما چه مقدار یه علاقه مندی های دنبال کنندگان خودتان احترام میگذارید اولین رکن ثابت این الگوریتم است.

 

جدول زمانی و تناسب:
زمان انتخاب پست ها باید در زمانی باشد که بیشترین بازدید را به همراه داشته باشد ولی،  اینستاگرام پست هایی را که بیشتر به فعالیت اکانت مربوط میشوند را بیشتر در معرض دید قرار می دهد.
 روابط:
در آخر این روابط شما با افراد است که مشخص میکند چه کسانی قرار است از پست های  شما بازدید کند، مثلا اگر شما فردی را دنبال کرده باشید و او هم پست های شما را لایک کرده باشد، اینستاگرام پست های شما را به یکدیگر نشان میدهد پس ردابط در بازدید تاثیر به سزایی دارند.


اگر به دنبال ترکیب سه مورد فوق هستید، پیشنهاد من عمل به 9 مورد زیر است:
استوری مناسب
شناختن فالوور ها
ایجاد پست در ساعات اوج بازدید
گذاشتن پست های جذاب ودرگیرکننده
گذاشتن پست به صورت منظم و پشت سر هم
خسته کننده و طولانی نبودن مطالب
استفاده از هشتگ های مربوط به پست
درخواست اشتراک و لایک کردن پست از دوستان
ارزیابی و تجزیه اکانت خود با Instagram Analytics


  نظرات