Open Nav

فروشگاه سازهای اینترنتی(shopify)

5981
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
4 1397 دی

فروشگاه سازهای اینترنتی(shopify)


شاپیفای:
در دنیای امروز روش های متداولی برای ایجاد درآمد اینترنتی بوجود آمده است که یکی از شناخته ترین آنها در تجارت الکترونیک شاپیفای است. شاپیفای درواقع مجموعه ای از خرید های کامل است که تمام مسائل کدنویسی را در برمیگیرد و این امکان را به افراد میدهد که کدهای HTML و CSS کنترل کند. این نرم افزار درسراسر جهان بیش از 325هزار فروشگاه اینترنتی را پوشش میدهد.
رابط کاربر:
شاپیفای به دلیل ایجاد محیطی بسیار ساده در میان کاربران خود از محبوبیت زیادی برخوردار است که در اصطلاح میگوییم. کاربرپسندی(user friendly) بالایی دارد. حتی برای اعضاء تازه وارد به جهان تجارت فرصت پیشرفت را می دهد.
قیمت و هزینهای در برگیرنده:
شاپیفای این امکان را به کاربران خود می دهد که به مدت 14روز به صورت رایگان استفاده کنند وبعد از آن بصورت ماهیانه
هزینه های خرید خود را پرداخت کنند.
سئو:
رتبه ی شاپیفای درسئو 98 از  100 است که بهینه سازی بسیار بالایی دارد که امکان ویرایش عنوان،متن خلاصه از محتوای صفحه وب(توضیحات متا) ، توضیح عکس(تگ آلت) و نام های قابل تنظیم برای اسناد تصویری و... میدهد.
طراحی های فروشگاه:
این فروشگاه ساز آنلاین دارای قالبهای گوناگونی است که میتوان براساس محیط فروشگاه خود آنهارا انتخاب کرد. اما برای شخصی سازی چندان تنضیمات زیادی وجود ندارد.
حمایت  از مشتریان:
مشتریان میتوانند از سه طریق ایمیل تماس ، تلفنی و چت با تیم پشتیبانی بطور24ساعته در 7روز هفته ارتباط برقرار کنند هچنین برروی این فروشگاه راهنمای مرحله به مرحله استفاده از شاپیفای قرار داده اند.
مزایای دوسر سود این فروشگاه ساز:
1.    احتیاج به علم برنامه نویسی ندارد.
2.    درکمترین زمان می توان فروشگاه خود را راه اندازی کنید.
3.    در دنیای بازاریابی که سرعت عمل حرف اول را میزند شاپیفای کار شمارا به سرعت راه می اندازد.
4.    دارای 140000 یوز فعال است.
با وجود این تعداد از کاربران فعال در زمینه خرده فروشی آنلاین کمک بسیار بزرگی به اقتصاد کشور ، خود شرکت و خرده فروشان می کند.
میزان کسب درآمد در شاپیفای:
تعداد افراد موفق که توانسته اند با فروشگاه ساز آنلاین حساب خود رابه میلیون دلار برسانند زیاد است.



شاپیفای در ایران:
در کشور ما به دلیل وجود مشکلاتی مانند تحریم های بانکی نمی توانیم دسترسی به این تجارت الکترونیک فوق العاده و بازارهای آنلاین بین الملی داشته باشیم.
اماسیستم هایی مثل ووکامرس و وردپرس این امکان را به ما می دهند که فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنیم . همچنین علم بازاریابی دیجیتال هم می تواند برای فروش و شناخت محصولات ، ایجاد تصویر برند و...راهکاری باشد.

معرفی فروشگاه ساز های آنلاین دیگر:
در رقابت با فروشگاه ساز shopify گروه دیگری جهت ارائه مطلوب تری برای کاربران به بازار الکترونیک اضافه شدند که در این جا ما 4 فروشگاه برتر را معرفی میکنیم:
(presta shop,magento,woo commerce,open cart)
بزرکترین تفاوت میان پرستاشاپ و شاپیفای:
اندازه:
پرستاشاپ یک پلتفرم(فرصتی برای بهتر دیده شدن) قوی و با قابلیت های گسترده است این فروشگاه هم برای افراد مبتدی که تازه شروع به تجارت آنلاین کردن مناسب هست هم برای فروشگاهایی با کاتولگ محصولات گسترده ای دارند.
اما شاپیفای مناسب برای افراد تازه کار دراین عرصه وارد شدند ومی خواهند با حجم محصولات کم کار خود را شروع کنند.
زبان:
پرستاشاپ تا امروز به بیش از 65 زبان ترجمه شده است که این قابلیت را به شما می دهد که فروشگاهی ایجاد کنید به صورت چند زبانه یا حتی می توانید ترجمه های خود را روی آن بکار ببرید که این عمل آغازگر تجارت الکترونیک با سایر کشورهاست.
اما متاسفانه شاپیفای دارای نسخه های فارسی ، اسپانیولی ، فرانسوی و ایتالیایی نیست.این ابزار تنها به زبان انگلیسی دسترسی دارد و فقط با ترجمه جداگانه فروشگاه خود قادر به راه اندازی در سایر کشورها هستید.
قیمت:
درپرستاشاپ دانلود به صورت رایگان بوده وهیچ گونه هزینه ای یا کمسیونی برای فروش آنلاین خود نداریم اما همانطور که گفته شد در شاپیفای ابتدا به مدت14 روز رایگان بوده وبعد از آن هرماه باید مجدد هزینه پرداخت شود که پلن ابتدایی 29دلار ، پلن متوسط 79دلار و پلن پیشرفته 299دلار هزینه خواهد داشت.
کد نویسی:
پرستشاپ یک پلتفرم با متن باز است که به شما این امکان را می دهد که فروشگاه خود را براساس نیاز با تغییر کدهای منبع تکمیل کنید.
در شاپیفای باوجود ساختاری که برای خود درنظر گرفته ، نرم افزار کدنویسی اختصاصی خود را دارد و هیچگونه مجوزی برای تغییر این کدها ندارید.
مقایسه فروشگاه ساز shopify   با  woo commerc
•    ووکامرس در ابتدا نیاز به یک هاست دارد تا بتواند فضایی به میزان بزرگی اطلاعات سایت فروشگاهی سایت خود ، اجاره کند درصورتی ابزار شاپیفای به صورت یک میزبان در نرم افزار است ودیگر نیازی به تهیه فضا نیست تنها با خرید دامین و ایجاد حساب کاربری  نیاز خود را بر طرف میکنید.
•    در حال حاضر  ووکامرس سهمی 40درصدی که بصورت وبسایت در اینترنت وجود دارد را به خود اختصاص داده که این درصد در کمتر از 5سال اخیر به دلیل محبوبیت و کارایی ووکامرس در راستای مدیریت محتوای مربوط  به سایت های خرید و فروش اینترنتی بدست آمده است.
•    ووکامرس چون یک افزونه متن باز است برای هر سایت بصورت اختصاصی نصب و اجرا می شود  و خود کاربر مالک محتوایی است که در فضای سایت خود ذخیره کرده است. در شاپیفای برعکس ووکامرس شخص کاربر مالک آنچه که ایجاد کرده نیست .
•    هچنین هزینه های این ابزار(ووکامرس) برای نصب و اجرا وبسایت  هیچگونه هزینه ای برای فرد ندارد وتنها هزینه دامین و اجاره فضای هاست خود را پرداخت میکند.
مراحل راه اندازی شاپیفای:
1.    یک حساب کاربری در شاپیفای ایجاد کنید.
2.    یک دامنه تهیه کنید وآن را به حساب کاربری خود متصل کنید.
3.    پوسته سایت خود را انتخاب کنید.
4.    درگاه های پرداخت معرفی شده از طرف شاپیفای را فعال کنید.


  نظرات