Open Nav

مقدمات لازم برای سئو

1664
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
16 1397 دی

مقدمات لازم برای سئو
میدانیم تا زمانی که سایت برای مرورگرها بهینه سازی نشده باشد نمیتوانیم به ترافیکی با حجم بالا دست یابیم. برای فرایند بهینه سازی قبل از انجام هر کاری باید وضعیت فعلی سایت،نقاط قوت وضعف سایت را مشخص کنیم. مواردی که حتما باید قبل از هر اقدامی برای سایت مورد ارزیابی قرارگیرد:
1. ایندکس
2. محتوا
3. سرعت بارگذاری
این موارد مهم ترین ویژگی های یک سایت قبل ازانجام سئو است.
1.ایندکس: برای اینکه کاربر شما در زمان سرچ در مرورگر ها،سایت شما را ببینند ابتدا باید سایت به وسیله گوگل مشاهده و ایندکس شود.تا زمانی که کاربر عباراتی را در موتورهای جستجوگر سرچ می کند، گوگل کوئری ها وصفحات ایندکس شده ای را که در اختیار داشته، مورد بررسی قرار می دهد ونتیجه آن را برای کاربر به نمایش می گذارد.
برای اینکه بدانیم چه تعداد از صفحات سایت توسط گوگل ایندکس شده اند، عبارت نام دامنه ی سایت.com را در گوگل سرچ کنید واگراز edu/net/ir استفاده می کنید آنهارا به جای com قرار دهید. اگر تعداد جستجو های شما بیشتریا کمتر از حد انتظار شما بود،حتما مشکلی درسایت وجود دارد. علت نتایج بیش از حد انتظار ممکنه از سوی پارامترهایURL سایت باشد ویا محتوای سایت شما کپی باشند. واگر تعداد نتایج کمتر از حد انتظارتان بود احتمالا ترکیب سایت یا ساختارURL دارای مشکل است که مانع گردش خزنده های گوگل در صفحات شده است.
سایت شما دارای یک IP است که به عنوان نام دامنه سایتتان برای افراد قابل فهمیدن است برای اطمینان از ایندکس دامنه سایت ابتدا باید از طریق لینک How to ping an IP Address آدرسIP سایت را پیدا کنید و بعد از آن IP را در گوگل جست و جو کنید. اگر بعد از جستجو گوگل نتایجی را برای نمایش نداشته باشد IP شما هنور ایندکس نشده است وتنها دامنه سایت قابل مشاهده برای گوگل است.
برای صفحاتی که نیازمند ارتباط امن است مثل پرداخت ها، از https استفاده میکنیم وبه راحتی با دیگر صفحات مرتبط میشویم. برای اینکه هر صفحه سایت تنها یکبار ایندکس شود نباید از لینک های وابسته به جای لینک مستقل استفاده کنیم ، چرا که ربات گوگل از طریق پروتکلhttps وارد سایت میشود و کل سایت را ایندکس میکند.
معمولا قبل از شروع اقدامات سئو هر سایتی باید مشخص کند که دامنه اش باwww شروع شود یا بدون www باشد به عنوان مثال:
https://www.zeus.ir
https://zeus.ir
بعد از انتخاب یکی از این دو فرم باید دیگری را روی آن هدایت(redirect) کنید تامتوجه شوید در سرچ گوگل کدام یک از این دو فرم به عنوان آدرس اصلی درنظر گرفته شود هرکدام تعداد نتیجه جستجوی بیشتری داشته باشد نشان دهنده بالا بودن اعتبار دامنه کنونی شما از دید گوگل است وهمان را باید به عنوان آدرس اصلی انتخاب کنید.
2.محتوا:اولین و مهم ترین نکته در رابطه با محتوا، انتشار نکردن محتوای تکراری است. محتوای تکراری بیشتر توسط سایت های تازه تاسیس که مخاطبانی ندارند استفاده می شوند تا از این طریق بتوانند خود را معرفی کنند.
برای بررسی سایت تاکید میشود از ابزارهای ارتقا وب گوگل استفاده شود مثل:webmaster tools این ابزار از سوی گوگل رایگان است که نحو ایندکس سایتتان را به شما نشان می دهد.
3.سرعت سایت: سایت هایی که زمان بارگذاری آنها بیشتر از 3 الی 4 ثانیه طول بکشد کاربر قبل از وارد شدن به سایت ، آنها را ترک می کند. یکی از مهم ترین فاکتورهای گوگل در سیستم رنکینگ، سرعت بارگذاری است که باعث جلب رضایت کاربران و افزایش ترافیک سایت می شود. برخی از سایت هایی که میتوان سرعت بارگذاری را مشخص کرد:
• Ping dom
• Gt metrix
• Google page speed insights
برای افزایش سرعت سایت، یک سرور قوی در پردازش به همراه میزان حافظه کافی برای سایت انتخاب کنید واز طریق سایت whoishostingthis.com هاست های گونا گون را مورد بررسی قرار دهید.


  نظرات