Open Nav

دروپال یک سیستم محتوا

3050
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
20 1397 اسفند

سیستم دروپال:
دروپال یکی از ده‌ها سیستم مدیریت محتوا (CMS) متن بازی هست که برای انتشار و مدیریت محتوا در وب مورد استفاده قرار میگیرد. سیستم های مدیریت محتوای زیادی مانند وردپرس، جوملا، دات نت نیوک، تایپو3 و … وجود دارند که برای استفاده برخی از آنها نیاز به پروانه بهره برداری دارید.
از دروپال برای مدیریت محتوای بیش از ۲/۳ درصد از کل صفحات وب استفاده شده است. تا آوریل ۲۰۱۷ جامعه دروپال از بیش از ۱/۳ میلیون کاربر، شامل ۱۰۶٬۶۵۰ کاربر فعال تشکیل شده و بیش از ۳۷٬۱۰۰ افزونه، ۲٬۴۴۵ قالب برای تغییر ظاهر و ۱٬۱۱۶ توزیع رایگان برای ایجاد یک سیستم مدیریت محتوای دروپالی پیچیده، برای آن ارائه شده است. از این سیستم مدیریت محتوا از وبلاگ‌های شخصی تا شرکت‌های تجاری، سیاسی و حتی دولت‌ها نیز استفاده شده است.

دروپال - سیستم مدیریت تولید محتوا
ویژگی های دروپال چیست؟
1. ایجاد صفحات داینامیک با چند کلیک
2. سیستم مدیریت محتوای کاملا فارسی و انگلیسی
3. مدیریت مطالب و منو ها
4. مدیریت ماژول ها
5. مدیریت قالب ها و رنگبندی های قالب
6. قابلیت به روز رسانی به نسخه های جدید
7. مدیریت کاربران و نظرات کابران
8. طیف وسیع امکانات امنیتی
9. مدیریت تصاویر و ویدئو ها
بدون شک دروپال Drupal نیز یکی از بزرگترین و محبوبترین سیستم مدیریت محتوا ها در جهان می باشد، دروپال نیز یکی از CMS هایی می باشد که جهت مدیریت و طراحی وب سایت های اینترنتی راه اندازی شده است، یکی از مهم ترین دلایل استقبال کاربران از سایت ساز دروال متن باز بودن ( اپن سورس ) بودن آن می باشد، متن باز بودن به این معنی که به رایگان در دسترس کاربران قرار می گیرد سپس قادر خواهید بود تمام کد های نرم افزار را به صورت دستی ادیت کنید و آن را اختصاصی کنید و نیازی به پرداخت هزینه های سالانه و ماهانه ندارید، در نتیجه دروپال یک سایت ساز رایگان و متن باز می باشد. یکی از دلایل استفاده کاربران از سایت ساز دروپال سادگی این سایت ساز در عین حال امکانات متنوع آن که برای راه اندازی یک وب سایت حرفه ای مناسب می باشد است، در عین حال دروپال طیف امکانات امنیتی وسیعی را در اختیار مدیران سایت قرار می دهد که موجب می شود بدون ایجاد مشکلات امنیتی کاربران بتوانند از سایت استفاده کنند.
در نظر داشته باشید دروپال یک سایت ساز تحت php می باشد که جهت راه اندازی وب سایت های داینامیک کاربرد دارد. drupal یک CMS یا قالب سیستم مدیریت محتوا می باشد که ابزار برتر ، برای تلفیق فناوری Open source ،دیتابیس های ذخبره اطلاعات و ابزار های رمز نویسی صفحات وب چون HTML و CSS به شمار می رود، استفاده از این نرم افزار باعث می شود وب سایت از نظر فنی با سرعت تصاعدی بیشتری پیشرفت داشته باشد.
معایب دروپال چیست؟
یکی از معایت دروپال این است که انتشار دهنگان و توسعه دهندگان پوسته، ماژول و امکانات این سایت ساز، به اندزه CMS هایی مثل joomla یا WordPress وسیع نیستند. جهت نصب این سیستم می توانید این CMS را از سایت سازنده آن یه پشتیبانی رسمی فارسی آن دانلود کنید سپس می توانید آن را بر روی هاست و دامنه خود نصب نمایید.
دروپال در بسترهای دیگری نیز استفاده شود:
• سیستم عامل می‌تواند ویندوز یا مکینتاش باشد، بجای لینوکس.
• سرور وب می‌تواند Nginx یا IIS باشد بجای آپاچی.
• پایگاه‌داده می‌تواند PostgreSQL یا SQLite باشد بجای MySQL یا جایگزین‌های مبتنی بر آن مانند MariaDB یا Percona.
سایر سیستم عامل‌ها، سرورهای وب و پایگاه‌داده‌ها نیز می‌توانند استفاده شوند؛ اگرچه، اسکریپت‌هایی که نرم‌افزار از آن استفاده می‌کند به زبان PHP هستند که غیر قابل تغییر باقی می‌مانند.


  نظرات