Open Nav

Page Authority و Domain Authority چیست؟

1538
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
20 1398 فروردین

Page Authority و Domain Authority چیست؟


Page Authority و Domain Authority یک فاکتور غیر رسمی سئو است که نقش بسیار مهمی دارد.با توجه به اینکه گوگل بروز رسانی page rank ها را متوقف کرده است و اگر هم مجددا پیج رنک ها را به روز کند، با فاصله های زمانی خیلی زیادی این کار انجام می شود، این دو فاکتور نقش مهمی دارند.Page Authority و Domain Authority به ترتیب به معنی اعتبار صفحه و اعتبار دامنه، توسط شرکت موز، ارائه می شوند که از طریق سایت moonsy یا opensiteexplorer.org می توانید، مقدار page و domain authority سایت خود را بررسی کنید.
معمولا domain authority از page authority کمتر است.domain authority، مربوط به اعتبار کل دامنه است.اما page authority فقط اعتبار یک صفحه (URL) را نشان می دهد.این مشخصه، همانند پیج رنک گوگل، برای صفحه نخست یک سایت، دارای مقدار بیشتری است و عددی بین صفر تا صد است که هر چه بالاتر باشد بهتر است و نشان از اعتبار و قدرت بیشتر در موتور های جستجو از جمله گوگل است.ارتقای این عدد به صورت تصاعدی سخت می شود.برای مثال، رسیدن از صفر به ۲۰ بسیار آسان تر از رسیدن از ۲۰ به ۴۰ است و همینطور تا صد ادامه دارد.domain authority توسط مجموع page authority صفحات سایت، محاسبه می شود.
برای قدرت دامنه معیارهای بیشتری نسبت به pagerank وجود دارد. رعایت این معیارها باعث افزایش قدرت دامنه شما می شود. این معیارها عبارتند از:
1.تعداد و کیفیت لینک های ورودی:
چه افرادی به شما لینک می دهند و اینکه تعداد لینک ها چند است؟ با استفاده از بک لینک های از سایت های مختلف و معتبر، میزان قدرت دامنه یا domain authority را افزایش داد.

2.تعداد و کیفیت لینک های خروجی:
شما به چه سایت هایی لینک می دهید؟ آیا سایت اصلی و مرجع لینک داده اید؟ سایتی که لینک داده اید، اسپم است یا خیر؟ اسپم بودن را خیلی دقت کنید زیرا باعث خدشه دار شدن سریع قدرت دامنه (domain authority) می شود.

3.اطلاعات ثبت نام دامنه:
شما مالک چند دامنه هستید؟ domain authority ( قدرت دامنه) دامنه هایی که را دارای ثبت اطلاعات یکسان هستند و دارای ارتباط می باشند را بررسی و نظارت می کند. اگر یکی از این ها مورد جریمه گوگل قرار گرفته باشد، برروی بقیه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

4.سن دامنه:
دامنه های قدیمی تر البته اگر اسپم شده نباشند، بیشتر از همه مورد اعتماد هستند و از این رو domain authority بالاتری دارند. البته این مساله نباید افراد را ترغیب کند که دامنه های قدیمی را خریداری کنند بلکه باید خودشان سعی کنند که قدرت دامنه سایت تازه تاسیس خود را افزایش دهند.

5.چگالی لینک:
به جای اینکه سعی کنید از تعداد سایت های زیادی با هر نوع ارزشی دریافت لینک کنید، کافی است که از چند سایت محدود اما با قدرت دامنه بالا، لینک دریافت کنید که این به مراتب تاثیر بیشتری بر روی افزایش رتبه وب سایت شما خواهد داشت.

Pagerank .6
موز به از پیج رنک به عنوان بخشی از domain authority یا همان قدرت دامنه استفاده می کند. این یعنی اینکه به صورت پیشفرض domain authority خیلی فراتر از پیج رنک است.

7. توزیع موقتی
توزیع موقتی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است که به خاطر محتوای خوبی که شما در سایت خود قرار داده باشید است که این بسیار اثرگذار در افزایش قدرت دامنه (domain authority ) است یا اینکه از سایت سومی لینک خریداری کرده باشید که این باید منتظر جریمه گوگل باشید.

8. توزیع ارزش
وبسایتی که 100 صفحه دارد اگر محتوای 75 آن توسط کاربران به اشتراک گذاشته شده باشد به مراتب با ارزش تر از سایتی است که 10 صفحه آن بازدی و به اشتراک گذاشته شود.

9.معیارهای ترافیکی
شامل تعداد کاربرانی است که مجددا به وب سایت شما برگشته اند، تعداد بازدید صفحه، زمان گذرانده شده در هر صفحه و غیره که همه این ها می تواند باعث افزایش domain authority یا قدرت دامنه سایت شما شود.

10. معیارهای نرم افزازی و سخت افزاری
که این شامل زمان پاسخ سرور، لینک های شکسته، خطای کدها و برنامه نویسی می باشد.
راهکارهایی برای بالا بردن دامین اتوریتی:
1. انتخاب دامنه وب سایت به صورت هدفمند
دامنه یک وب سایت تنها یک عنوان نیست و دارای ارزش زیادی است. این نام باید بر اساس کسب و کاری که وب سایت با آن مرتبط است انتخاب گردد. به صورتی که شنیدن نام آن، کاربران را مستقیما به یاد شما بیاورد. ضمنا توصیه می شود در هنگام خرید دامنه آن را به مدت 3 یا 5 سال خریداری کنید. هر چه عمر دامنه یک وب سایت بالاتر باشد، از لحاظ اصول سئو ارزش بالاتری داشته و در نتیجه بر روی دامین اتوریتی آن نیز اثرات مثبتی ایجاد می کند.

2. رعایت اصول سئو در محتوا گذاری
رعایت اصول سئو هم از لحاظ رنکینک موتورهای جستجو دارای اهمیت است و هم برای بالا بردن دامین اتوریتی امری ضروری تلقی می گردد. سایت هایی که دارای محتوانویسی بالایی هستند تنها در صورتی که اصول سئو را رعایت کنند می توانند از این قابلیت بهره ببرند.

3. تولید محتوای کاربردی
محتوای جذاب و کاربردی را نمی توان در جذب بک لینک ها نادیده گرفت. اگر کیفیت و جذابیت محتوای سایت شما بالا باشد، کاربران شروع به انتشار آن می کنند. این امر به معنای بازدید بیشتر از طریق لینک های ارجاعی است و در نهایت دامین اتوریتی وب سایت را به شکلی مناسب افزایش می دهد.

4. لینک سازی یا Link building در صفحات داخلی
درست است که گرفتن بک لینک از سایت های معتبر در افزایش دامین اتوریتی اهمیت بالایی دارد اما نباید از لینک سازی های داخلی در وب سایت غافل شوید. هدایت کاربران به صفحات مختلف از طریق لینک‌های داخلی باعث ماندگاری بیشتر آن ها در سایت می شود. برای داشتن مجموعه ای از لینک‌های داخلی مناسب نیاز به طراحی یک نقشه یا Site map حرفه ای برای وب سایت خود دارید.
5. تعیین کیفیت لینک ها و حذف لینک های نامناسب
بررسی وضعیت لینک‌های موجود در سایت اهمیت خیلی زیادی دارد. باید به صورت مداوم و برنامه ریزی شده لینک ها بررسی و مواردی که مشکل دارند و یا خراب هستند از داخل سایت حذف شوند. این کار اعتبار وب سایت و به دنبال آن دامین اتوریتی را افزایش چشمگیری می دهد. برخی از افزونه برای بررسی لینک ها وجود دارد که می تواند به مدیران وب سایت کمک کند. یکی از این افزونه ها SEO Pressor نام دارد.

6. ریپانسیو بودن وب سایت برای استفاده در دستگاه های مختلف
امروزه مشاهده وب سایت ها فقط از طریق کامپیوتر انجام نمی شود و سایت شما باید برای باز شدن روی گوشی های موبایل و تبلت ها نیز طراحی شود. زمانی که کاربر از طریق موبایل وارد وب سایت شما می شود اما نمی تواند به مطالب مورد نظر دسترسی داشته باشد به سرعت صفحه سایت را می بندد و این امر اثرات منفی فراوانی بر روی bounce ratte وب سایت و در نهایت بر روی دامین اتوریتی خواهد داشت.

7. برنامه ریزی برای برندسازی
با وب سایت معتبر در زمینه کسب و کار خود ارتباط بگیرید و محتوای خوبی جهت شناساندن خود تهیه کرده و در آن سایت ها انتشار دهید. دریافت بک لینک از این سایت ها تاثیر مثبتی روی دامین اتوریتی وب سایت شما خواهد داشت.

8. بهبود سرعت وب سایت
عصری که در آن زندگی می کنیم عصر سرعت است و زمان اهمیت بالایی دارد. اگر به بالا بردن دامین اتوریتی سایت اهمیت می دهید. سعی کنید سایتی داشته باشید که صفحات آن سریع لود شود.
9. استفاده از شبکه های اجتماعی
امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و فراگیر شدن استفاده از آن ها در میان مردم، استفاده از آن برای تبلیغات و اهداف تجاری اهمیت بالایی پیدا کرده است. قرار دادن قابلیت انتشار محتوای صفحات اصلی سایت در شبکه های اجتماعی توسط کاربران می تواند به سرعت مطالب شما را بازنشر داده و اثرات مثبتی روی دامین اتوریتی داشته باشد.


  نظرات