Open Nav

نحوه استفاده از جستجوهای گفتار

1441
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
26 1398 اردیبهشت

جستجوی صوتی جستوجوی صوتی در گوگل در گوگل

اولین جستجوی صوتی بر میگردد به 4 سال پیش یعنی سال 1394 که گوگل جستجو به زبان فارسی را پشتیبانی کرد و به قابلیت های خود اضافه نمود.
با استفاده از این قابلیت میتوانیم بجای تایپ کلمات که تا حدودی سرعت شما را در سرچ پایین بیاورد با گفتن جمله البته با صدای موضوع مورد نظر شما را پیدا کرده و نتیجه را در اختیار شما قرار می دهد.
اما چطور شروع کنیم ؟
تنها کافیست اپلیکیشن voice search ویا با کلیک برروی آیکن میکروفن در گوگل عبارت مورد نظر خود را گفته وبه راحتی میتوانید نتیجه جسنجوی صوتی خود را مشاهده کنید.

نکته قابل توجهی که حائز اهمیت است و باید به آن برای استفاده از این قابلیت مد نظر داشته باشید این است که نوع تلفن همراه شما چیست ؟
اگر انروید شما از نسخه 2/2 یا بالاتر اجرا می کند و این آیکن در ابزارهای جستجو گوگل شما قابل مشاهده است تنها کافیست که آن را لمس کنید تا جستجوی شما آغاز شود .
با توجه به گزارشی که از سایت styce.it ارائه شده و بیانگر این موضوع است که 74% از فروشندگان اعلام کرده اند برای مشتریان, جستجو تایپی برای پیدا
کردن محصولاتی که دنبال آنها هستند کافی نیست و همچنین طبق تحقیقات انجام شده موسسه Gartner طبق پیش بینی انجام شده در موسسه Gartner مبنی بر اینکه تا سال 2021 تمامی وب سایت ها برای پشتیبانی از جستجو صوتی و بصری طراحی مجدد میشوند که اینکار باعث میشود سهم صاحبان کسب و کار به میزان 30%افزایش یابند .
تاثیرات جستجو فارسی در سئو سایت :
اگر شما صاحب کسب و کاری هستید بایستی از این قابلیت در کسب و کار خود نیز استفاده کنید چون این قابلیت توانایی بر طرف کردن نیازهای مصرف کنندگان را پاسخگو میباشد .
البته نا گفته نماند که بازاریابان با هوش با استفاده از این قابلیت مخاطبان را جذب خود می کنند .

 

 


  نظرات