Open Nav

چگونه در وب مستر گوگل به کاربران دیگر سطح دسترسی دهیم؟

2490
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
30 1398 اردیبهشت

در بسیاری موارد شما نیاز دارید که فرد دیگری مدیریت وبمستر سایت را به دست بگیرد و یا حتی برای بررسی مشکلات احتمالی مانند زیاد شدن خطاهای 404 یا کاهش ناگهانی بازدید سایت از گوگل به محیط وبمستر دسترسی داشته باشد. بسیاری از افراد در این شرایط اکانت جی میل خود را با یوزر و پسورد در اختیار دیگران قرار میدهد که کاری اصولی و صحیح نمی باشد.
انواع دسترسی به گوگل وبمستر :
۱ – دسترسی Full: در این سطح از دسترسی کاربر میتواند عملیات زیادی را در وب مستر تولز انجام دهد. اضافه کردن نقشه سایت ، مشاهده Search Analytics و بسیاری از عملیات دیگر به مانند سطح دسترسی owner قابل انجام میباشد. قابل به ذکر است سطح دسترسی Full نمیتواند به مانند سطح دسترسی owner کاربر جدید دیگری را تعریف کند.
۲- دسترسی Restricted: سطح دسترسی در این بخش محدود شده میباشد و فقط میتوان برخی از داده ها و اطلاعات را در وبسمتر تولز مشاهده کرد و قادر به انجام تغییرات نخواهید بود. به طور مثال در این بخش کاربر نمیتواند نقشه سایت جدید تعریف و یا حذف کند.
نکته : چنانچه زمانی خواستید دسترسی فرد مربوطه را به پنل وبمستر را قطع کنید میتوانید از همین بخش Users and Property Owners کاربر مربوطه را انتخاب و Delete نمایید.
افزودن کاربر جدید در وبمستر گوگل:
ابتدا از طریق ایمیل جیمیل خود از آدرس (https://www.google.com/webmasters/tools ) وارد اکانت جیمیل خود شوید. (توجه داشته باشد که این دسترسی تنها برای حساب های کاربری Gmail ممکن خواهد بود و نمیتوانید افراد را با آدرس ایمیلی غیر از آن ( مانند yahoo ) معرفی کنید)
برای اینکار پس از ورود به بخش مدیریت وبمستر سایت خود، بر روی گزینه تنظیمات که با آیکون چرخ دنده مشخص شده است (سمت راست و بالای صفحه) کلیک کرده و گزینه Users & Site Owners را انتخاب نمایید.

وبمستر
سپس از قسمتManage property برروی Add or remove users کلیک نمایید (مانند تصویر زیر)

webmaster

 

در صفحه باز شده شما لیست کاربرانی که به وبمستر شما دسترسی دارند و میزان سطح دسترسی آنها به وبمستر سایت شما را مشاهده میکنید ممکن است مانند تصویر زیر فقط یک کاربر (ایمیل خود شما) به این قسمت دسترسی داشته باشد.


بر روی عبارت قرمز رنگ Add a New User (افزودن کاربر جدید) کلیک مینماییم و در فرم جدید باز شده ادرس ایمیل جیمیل مورد نظر خود را وارد مینمایید. و با انتخاب سطح دسترسی restricted بر روی دکمه Add کلیک مینماییم و کاربر مورد نظر به لیست کاربران اضافه میشود.

user-email

در اینجا دو نوع سطح دسترسی Permission وجود دارد: دسترسی تمام و کامل به وبمستر full و دسترسی محدود شده restricted .


  نظرات