Open Nav

کاربرد تگ آلت اینستاگرام و نحو اعمال کردن آن

2298
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
31 1398 اردیبهشت

آلت تکست اینستاگرام:
آلت تکست متنی است که به جای عکس قرار می‌گیرد و در صورت بارگذاری نشدن عکس، نمایش داده می‌شود. این ویژگی به ظاهر ساده، یکی از مهم‌ترین نکته‌های مهم در سئوی تصویر است که هر سئوکار و متخصص در تولید محتوا باید آن را بداند و رعایت کند.
همانطور که از قبل می‌دانید، متن آلت تکست در دو حالت نمایش داده می‌شود:
• زمانی که سرعت اینترنت خیلی پایین است و عکس در همان اول به خوبی بارگذاری نمی‌شود.
• شما عکس را برداشته‌اید؛ اما هنوز تگ مربوط به آن وجود دارد.
هدف این ویژگی، توضیح دادن در خصوص عکس است؛ یعنی شما به گوگل در یک خط در خصوص ماهیت عکس توضیح می‌دهید. کاربر این متن را در حالت عادی مشاهده نمی‌کند، برای اینکه اصلا برای کاربر نوشته نشده است. متن داخل آلت تکست بیشتر برای گوگل و بهینه سازی تصویر از نظر سئو نوشته می‌شود و کاربرد فنی دارد.
آلت تکست ویژگی خودکار است که در خصوص ماهیت تصویر شما توضیح می‌دهد. متن داخل آن می‌تواند یک کلمه یا جمله کوتاه باشد. آلت تکست در ظاهر قابل مشاهده نیست؛ اما قدرتی که در سئو دارد، کمتر از بقیه عوامل تأثیرگذار فنی نیست. اولین گام برای سئو تصویر، در نظر گرفتن آلت تکست است.
اینستاگرام به تازگی چنین قابلیتی را به شبکه اجتماعی خود اضافه کرده است. هدف هر دو یکی است؛ اما در اجرای نکات کمی با هم متفاوت هستند. آن‌هایی که قصد مدیریت شبکه‌های اجتماعی را دارند، باید با آلت تکست اینستاگرام آشنا بوده و آن را به کار ببرند.

آلت تکست اینستاگرام دقیقا چیست و چه کمکی به رشد صفحه می‌کند؟
آلت تکست اینستاگرام ابزاری برای سئو اینستاگرام است. در اینستاگرام بخشی به نام جست وجو وجود دارد. در این بخش بر اساس فعالیت شما، عکس‌هایی از اکانت­های مختلف نمایش داده می‌شود و علاوه بر این، در بالای آن می‌توانید اکانت­ها را بر اساس کلمه کلیدی یا هشتگ جست و جو و پیدا کنید. این بخش مانند مرورگر اینترنت است. وقتی که شما کلمه کلیدی یا هشتگی را در بخش مربوطه وارد می‌کنید، اکانت هایی را که بیشترین رتبه از نظر کلمه یا هشتگ دارند و به عبارتی مطابق با اصول سئو اینستاگرام هستند، به شما نمایش داده می شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که نتایج جست وجوی ارتباط کاملی با تعداد فالوورها ندارد، بلکه به کلمات کلیدی و هشتگ­های استفاده شده مرتبط است.
زمانی که شما آلت تکست اینستاگرام برای تصاویر خود به کار می برید، به موتور جست وجوی این شبکه اجتماعی اطلاعات بیشتری در خصوص ماهیت عکس می‌دهید. وقتی کاربری به دنبال اکانتی در این شبکه با استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر خود می‌گردد، موتور جست وجو بر اساس کلمات اصلی به کار رفته در بیو و محتوا بهترین صفحه را نشان می‌دهد؛ اما با تغییر استراتژی الگوریتم خود به سمت آلت تکست، قصد دارد تا نمایش جست وجوی تصاویر خود را بهینه‌تر کند. در واقع به این صورت کاربر واقعا عکس‌هایی با موضوع کلمه کلیدی مشاهده می‌کند، نه اکانتی که فقط آن را در بیو خود به کاربرده و هیچ تصویر مرتبطی ندارد.
علت دیگر اضافه شدن این تکنیک به اینستاگرام، نمایش تصاویر قرار گرفته در صفحه نتایج تصویر خود موتور جست و جو گوگل است. اگر دقت کرده باشید، در بعضی از تصاویر نمایش داده شده در بخش تصویر گوگل، عکس‌های اینستاگرام نمایش داده می‌شود. تا قبل از این، تصاویر بر اساس کلمه های کلیدی نمایش داده می شد؛ اما بعد از تغییر استراتژی و اضافه شدن آلت تکست اینستاگرام، امکان نمایش بهینه‌تر تصاویر این شبکه اجتماعی در این موتور جست وجو وجود دارد و این می‌تواند یک نقطه مهم در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باشد.
این نکته را در نظر داشته باشید که جست و جوی بصری ۱۱ درصد از کل جست وجوی اینترنتی را تشکیل می‌دهد که بخش شایان توجهی از این نتایج مربوط به شبکه‌های اجتماعی است؛ یعنی اگر همین الان شما نام یک خواننده را در باکس گوگل جست وجو کنید، لینک های شبکه‌های اجتماعی که آهنگ‌های او را منتشر کرده به شما نمایش داده می‌شود. اینستاگرام هم به دنبال کسب این سهمیه است تا لینک خود را در صدر نتایج نمایش دهد، برای همین از سال ۲۰۱۸، بخش آلت تکست را اضافه کرده است.

در حالت کلی سه مزیت نوشتن آلت تکست شامل موارد زیر است:
1. تصاویر اینستاگرام شما به کاربران مرتبط با حوزه کاری شما که از کلمات کلیدی متناسب استفاده می‌کنند، در صفحه نتایج آن‌ها نمایش داده می‌شود.
2. الگوریتم اینستاگرام روی تصاویر شما برای نمایش در بخش جست وجو حساب ویژه ای باز می‌کند.
3. به برندینگ صفحه و محتوای شما کمک زیادی می‌کند.

چگونه آلت تکست اینستاگرام را اضافه کنیم؟
برای اضافه کردن آلت تکست اینستاگرام مراحل زیر را به ترتیب از انجام دهید:

1. ابتدا باید عکسی را در اینستاگرام بارگذاری کنید. سپس فیلتر عکس مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد گزینه Next را لمس کنید.

تگ آلت اینستاگرام
2. در پایین صفحه بعدی و جایی که شما کپشن مطلب خود را می‌نویسید، گزینه به اسم «Advanced Settings» قرار دارد. آن را انتخاب کنید.

2تگ آلت اینستاگرام
3. در پایین صفحه، گزینه «Write Alt Text» را لمس ‌کنید.

3تگ آلت اینستاگرام
4. متن آلت تکست اینستاگرام بنویسید و سپس گزینه Done را لمس کنید.

4تگ آلت اینستاگرام
5. پس از آن، شما به صفحه قبلی برگردید و پس از نوشتن کپشن، پست خود را در اینستاگرام انتشار دهید.

چگونه متن آلت تکست اینستاگرام را تغییر دهیم؟
اگر قصد تغییر متن آلت تکست یا نوشتن آن را برای محتواهای خود را دارید، به راحتی مراحل زیر را انجام دهید:

عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید. در بالای عکس سمت راست، سه گزینه روی هم وجود دارد. وقتی روی آن کلیک می‌کنید، منویی نمایش داده می‌شود و از منو گزینه Edit را انتخاب کنید.
روی عکس، پایین سمت راست، نوشته سفید رنگی وجود دارد که «Edit Alt Text» نوشته شده است.
وقتی که روی آن کلیک کنید، می‌توانید متن آلت تکست اینستاگرام خود را بنویسید یا تغییر دهید.
چه چیزی در تگ آلت تکست اینستاگرام بنویسیم؟
اما بیشتر از آلت تکست ایسنتاگرام خود متنی است که شما داخل آن می‌نویسید. اینکه دقیقا چه چیزی در این تگ بنویسید تا نتیجه مثبتی برای اکانت شما در صفحه نتایج جست وجو داشته باشد. اولین نکته اینکه، حداکثر می‌توانید تا ۱۰۰ کاراکتر در این بخش بنویسید. پس خیلی به دنبال نوشتن جملات بلند نباشید. جمله شما باید خیلی کوتاه و فقط توصیف کننده عکس باشد. همچنین از همه مهم‌تر اینکه کلمات کلیدی مرتبط در آن به کار رفته باشد.
هدف آلت تکست اینستاگرام کمک به بهبود سئو پروفایل شما و نمایش آن در جست وجوی کاربران بر اساس کلمات کلیدی خاص است. پس باید اول از همه جمله‌ای کاملا کوتاه و توصیفی بنویسید. در این جمله حتما باید کلمه کلیدی اصلی را هم قرار دهید. برای اینکه راحت‌تر بتوانید کلمه کلیدی را پیدا کنید، خود را جای کاربری قرار دهید که به دنبال مطلبی مشابه عکس شما باشد. اینکه اگر شما باشید، چه کلماتی را استفاده می‌کنید.
• هیچ گاه کپشن پست های خود را کپی نکنید.
• چیزی را بنویسید که کاربران با آن‌ها به عکس و صفحه شما برسند؛ یعنی فقط کلمه های اصلی و مهم را بنویسید.
• توصیفی متناسب با عکس بنویسید. اگر عکس شما در خصوص طنز است، عبارات طنز به کار ببرید یا اگر در خصوص طبیعت است، حتما نام مکان در آن نوشته شود.
• حتما کلمات کلیدی اصلی و مرتبطی را به کار ببرید تا در جست وجو نمایش داده شوند.


  نظرات