Open Nav

معرفی و کاربرد ابزار جدید گوگل با عنوان keyword planner

1433
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
6 1398 تیر


تفاوت بین این ابزار جدید با keyword tools قدیم:
با استفاده از ابزار Keyword Tool شما بصورت پیش فرض تعداد جستجوی یک کلمه کلیدی در ماه را برای حالت Broad یا جامع مشاهده میکردید و همچنین این امکان وجود داشت که برای دو حالت Exact (تعداد جستجو برای عین کلمه کلیدی) و Phrase (تعداد جستجوی عباراتی شامل کلمه کلیدی) نتایج را مشاهده کنید. ولی در این ابزار جدید که به نام Keyword Plannerمعرفی شده است شما تنها اطلاعاتی در مورد Exact بدست خواهید آورد، به این معنی که تنها تعداد جستجوی خود کلمه کلیدی نشان داده خواهد شد.
برای مثال اگر شما بدنبال تعداد جستجوی کلمه کلیدی “نقشه سایت” در ماه باشید اعدادی که ابزار Keyword Tool به شما میدهد به شکل زیر خواهد بود.


• بخش Exact تعداد جستجوهایی را نشان میدهد که عبارت “نقشه سایت” دقیقا توسط کاربر وارد شده باشد .
• بخش Phrase تمامی عبارات تکمیلی مانند “ساخت نقشه سایت”، “نقشه سایت وردپرس” و چندین حالت دیگر را شامل میشود.
• بخش Broad که کمتر باید به آن توجه کنید علاوه بر نتایج Exact و Phrase هر ترکیبی از این دو کلمه را شامل میشود مانند “سایت نقشه” یا “نقشه XML سایت”.
با این حال عددی که برای تعداد ماهانه جستجوی یک کلمه کلیدی در Keyword Planner دریافت میکنید بیش از تعدادی خواهد بود که بخش Exact در ابزار Keyword Tool به شما نمایش میدهد. زیرا در این ابزار جدید تعداد جستجو توسط گوشی های همراه و تبلت نیز اضافه شده است در حالیکه Keyword Tool در حالت عمومی تنها تعداد جستجوی کلمات کلیدی توسط کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ را به شما نشان میداد.

تعداد-جستجو-در-keyword-planner


Keyword Planne یک ابزار تبلیغاتی رایگان Google برای تبلیغ کنندگان جدید یا با تجربه است که مانند یک کارگاه برای ساختن کمپین های جستجو در شبکه های جدید است. شما می توانید از برنامه ریز کلیدی برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید و ببینید که چگونه یک لیست از کلمات کلیدی ممکن است انجام شود. Keyword Planner همچنین می توانند به شما در انتخاب رقابت های پیشنهادات و بودجه ها برای استفاده از کمپین های خود کمک کنند.
فواید این ابزار:
برای انجام وظایف زیر می توانید از Keyword Planne استفاده کنید:

شما میتوانیدکلمات کلیدی اضافی را برای اضافه کردن به یک کمپین موجود پیدا کنید. شما می توانید کلمات کلیدی را بر اساس اصطلاحات مرتبط با محصول یا سرویس خود، وب سایت یا صفحه مقصد جستجو کنید.
دریافت آمار تاریخی و پیش بینی های ترافیک با استفاده از آمار مانند حجم جستجو به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام کلیدواژه برای یک کمپین جدید یا موجود استفاده شود. پیش بینی ها، مانند کلیک های پیش بینی شده و تبدیل های برآورد شده، می توانند شما را درک کنند که چگونه یک لیست از کلمات کلیدی ممکن است برای یک پیشنهاد معین و بودجه انجام شود. این پیش بینی ها همچنین می تواند به تصمیم گیری شما در مورد تنظیمات پیشنهادات و بودجه کمک کند.
مهم است که به یاد داشته باشید که در حالی که Keyword Planne می توانند برخی از ایده های کلیدی و پیش بینی های ترافیکی را ارائه دهند، عملکرد کمپین بستگی به عوامل مختلف دارد. به عنوان مثال، پیشنهاد شما، بودجه، محصول و رفتار مشتری در صنعت شما می تواند بر موفقیت کمپین های شما تأثیر بگذارد.
چگونه برای جستجوی کلمات کلیدی جدید به حساب Google Ads خود وارد شوید:
1. حساب کاربری جدیدی در Google Ads ایجاد کنید.
توجه: اگر یک حساب کاربری مدیریت شده دارید، باید یک حساب مدیریت شده جدیدی برای استفاده بسازید.
2. در گوشه سمت راست بالا، روی آیکون ابزار (آچار) کلیک کنید، سپس در قسمت « Planning»، Keyword Planne کلیک کنید.
3. در کادر جستجو " Find new keywords " عبارت یا کلمه مورد نظر خود را وارد کنید و کلید Enter را بزنید.
• واژه ها یا عباراتی که آنچه را که تبلیغ می کنید را توصیف می کنند.
• URL یک صفحه وب یا کل وب سایت مرتبط با کسب و کار شما.
4. برای دریافت ایده های کلیدی و جستجوهای ماهانه این عبارت های کلیدی کلیک کنید.

با نتایج خود می توانید از صفحه ایده های کلمات کلیدی در موارد زیر استفاده کنید:
• نتایج خود را با متن کلمات کلیدی، جستجوهای ماهانه متوسط، قیمت بالای صفحه (محدوده کم)، قیمت بالای صفحه (محدوده بالایی)، رقابت، سهم نشان دهنده ی ارقام، سهم نمایش آگهی، یا کلمات کلیدی موجود در حسابتان را فیلتر کنید.
• اطلاعات حجم جستجو برای ایده های کلمه کلیدی خود را با محدوده تاریخ مشاهده کنید.
• تجسم هایی که توسط روند حجم جستجو، سیستم عامل ها و مکان ها تقسیم شده است.
• ایده های کلیدی را دانلود کنید
• برای به دست آوردن پیش بینی ها بر اساس مکان، زبان یا تنظیمات شبکه، کلمات کلیدی را به برنامه خود اضافه کنید.
چگونه می توان پیش بینی ها و جستجو ها را برای کلمات کلیدی خود دریافت کرد
1. به حساب Google Ads خود وارد شوید
2. در گوشه سمت راست بالا، روی آیکون ابزار (آچار) کلیک کنید، سپس در قسمت « Planning»، Keyword Planne کلیک کنید.
3. در کادر جستجوی "متریک و پیش بینی برای کلمات کلیدی شما"، یک لیست از کلمات کلیدی را وارد کنید
4. روی Get started کلیک کنید و پیش بینی های خود ببینید.
5. برای مشاهده آمارهای تاریخی خود، مانند میانگین جستجوهای ماهانه یا دادههای رقابتی، روی Metrics Historical در بالای صفحه کلیک کنید.

با نتایج خود می توانید از صفحه پیش بینی ها برای استفاده از:
• پیش بینی های کلیدی بر اساس پیشنهادات بالقوه را دریافت کنید.
• نتایج خود را با کلیک، هزینه، نوع مطابقت، برداشت، CTR یا میانگین CPC مرتب کنید.
• پیش بینی های خود را با محدوده تاریخ سفارشی کنید تا ببینید که چطور فصلی بر ترافیک تاثیر می گذارد.
• برای مشاهده پیش بینی ها برای کلمات کلیدی، مکان ها و دستگاه ها، صفحه مرور کلی طرح را ببینید.
• پیشنهادهای برنامه را در یک قالب ویرایشگر Google Ads Ads دانلود کنید.

با نتایج خود می توانید از صفحه Metrics Historical metrics استفاده کنید:
• آمار تاریخی ایده های کلمه کلیدی خود را با محدوده تاریخ مشاهده کنید.
• آمار تاریخی کلیدی در برنامه خود را دانلود کنید.

بخش Phrase در keyword Tool چه اهمیتی دارد؟
بسیاری از افراد ممکن است استفاده زیادی از بخش Phrase در ابزار Keyword Tool نکرده باشند و اکنون با حذف آن از امکانات گوگل با مشکلی مواجه نشوند. ولی در عمل مقایسه تعداد جستجوی این بخش و نتایج Exact راهنمای مناسبی برای هدف گذاری و انتخاب کلمه کلیدی است. فرض میکنیم که قصد فروش قاب آیفون داریم و قرار است صفحه سایت را متناسب با آن سئو کنیم. در حالت ساده با دو گزینه اصلی روبرو خواهیم بود که عبارتند از “iphone case” و “iphone cases”.
اگر به تصویر زیر که آمار مربوط به این دو کلمه در ابزار keyword tool می باشد توجه کنید. تعداد جستجوی Exact برای عبارت “iphone cases” بیش از دو برابر است ودر صورت استفاده از ابزار Keyword planner شما بطور حتم آن را انتخاب خواهید کرد. ولی با کمی دقت به بخش Phrase میبینیم که تعداد جستجو برای “iphone case” بسیار بالا بوده است، یعنی کاربران معمولا از ترکیب این عبارت با کلمات دیگر در جستجوهای خود استفاده میکنند، چیزی مانند “buy iphone case” یا“cheap iphone case”. اگر کمی تجربه و سابقه در کار با ابزار keyword tool گوگل داشته باشید بطور حتم “iphone case” را هدف خود قرار داده و تا حد امکان ترکیبات مختلف آن را در متن پوشش میدهید.

Phrase-and-exat-in-keyword-tool

ابزار جدید گوگل به نام Keyword Planner ممکن است در آینده امکانات ویژه و مناسبی را ارائه دهد ولی حذف این گزینه که سالها در Keyword Tool مورد استفاده کاربران بوده است میتواند موجب سردرگمی و ناراحتی بسیاری از وبمسترها گردد. در عمل شما باید از این پس خودتان زحمت حدس زدن ترکیبات احتمالی و بررسی تعداد جستجوی آنها را بکشید و کلمه مورد نظر را از چندیدن جهت بررسی کنید که مستلزم صرف وقت زیادی خواهد بود.


  نظرات