Open Nav

آیا استفاده از تکنیک pbn هنوز هم در بهینه سازی و سئو سایت موثر است؟

1477
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
17 1398 تیر

لینک سازی شبکه ای و تکنیک PBN

شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) یک راه دیگر برای ساخت backlinks است و نوعی سئو کلاه سیاه محسوب می شود ، ساخت بک لینک های PBN توسط افراد کاملا حرفه ای انجام می شود و هزینه ساخت زیادی را ممکن است داشته باشد و اشتباه در ساخت آن ممکن است باعث جریمه سایت شما شود .
لینک سازی شبکه ای اگر به گونه درست پیاده سازی شود، تاثیر عالی در سئو خارجی سایت شما خواهد داشت. تکنیک PBN اگرچه سخت و زمان بر است اما می توان از آن به عنوان یک منبع همیشگی به منظور لینک سازی استفاده کرد.

برای ایجاد این نوع روش لینک سازی دو راه وجود دارد :
1. اجرای لینک سازی شبکه ای و PBN در وبلاگ و وبسایت های خودتان
2. اجرای لینک سازی PBN شبکه ای در وبلاگ وب سایت های دیگران


معایب و مزایای روش های لینک سازی شبکه ای :
از مزایای لینک سازی روش اول این است که کل وبسایت ها و وبلاگ هایی را که ایجاد کرده ایم متعلق به خودمان است و هیچ محدودیتی در لینک سازی در آن ها وجود ندارد . اما این روش یک عیب به شدت بزرگی دارد و آن این است که این روش جزء لینک سازی کلاه سیاه می باشد که اگر نکات و اصول را رعایت نکنید باعث پنالتی شدن وب سایت شما می‌شود .
از مزایای روش دوم این است که نیازی نیست تعدادی زیاد وب سایت و وبلاگ ایجاد کنید , بلکه کافی است در وبسایت های دیگران لینک سازی کنید و فقط آن را مدیریت کنید .
در واقع در روش دوم در وبسایت های دیگران قلمرو خودتان را می سازید که هم بسیار ساده تر از روش اول است و هم به زمان و انرژی بالایی اصلاً نیاز ندارد و این روش جز روشهای کلاه خاکستری حساب می شود .

pbn ساخت شبکه لینک سازی

اما از معایب این روش می‌توانیم به محدودیت آن اشاره کنیم , یعنی نمی توانید در وب سایت های دیگران به طور نامحدود برای وب سایت تان لینک بسازید .
سایر معایب:
• هزینه بر بودن ساخت و نگهداری PBN
• زمان بر بودن ساخت یک شبکه قدرتمند
• قرار گرفتن PBN در دسته سئو کلاه سیاه

نحوه شناسایی PBN توسط گوگل
1. محتوای سایت ها : سایت هایی که می سازید باید همگی دارای محتوای خاص و منحصر به فرد خود باشند در غیر اینصورت گوگل تمامی آن ها را شناسایی کرده و در رتبه بندی خود آنها را در پایین ترین رتبه قرار می دهد.
2. مالکیت دامنه ها : یکی از ابزارهای گوگل برای شناسایی شبکه های لینک سازی مالکیت دامنه ها است. اگر تمامی دامنه ها به نام یک نفر باشند و یا توسط یک شرکت ثبت شده باشند گوگل به راحتی نحوه کار آن ها را شناسایی کرده و جریمه می کند. برای فرار از این موضوع شما دو راه دارید : یا باید اطلاعات whois سایت ها مخفی شود ، که این موضوع هزینه اضافی برای شما دارد و گوگل به شما مشکوک می شود و یا باید دامنه ها به نام افراد مختلفی ثبت شود که ما به شما راه دوم را پیشنهاد می دهیم.
3. سایت های شبکه لینک بر روی یک هاست یا سرور: شناسایی شرکت ارائه دهنده هاست یاIP سایت کار بسیار ساده‌ای برای گوگل است.اگر سایت‌هایی که در شبکه شما قرار گرفته و یکدیگر را تقویت می کنند همگی بر روی یک ارائه دهنده و با یکIP مشابه باشند ، عملا ریسک شناسایی شبکه توسط گوگل بالا خواهد بود.برای حل این مشکل شما باید از شرکت‌های مختلف هاست بگیرید یا برای هر سایت یک IP اختصاصی تهیه کنید که همین مساله موجب افزایش هزینه‌ها و دشوار شدن مدیریت سایت‌ها خواهد شد. یکی از روش‌های رایج برای مخفی شدن اطلاعات هاست استفاده از سرویس‌های CDN مانند Cloudflare است که موجب تغییر DNS سایت و مخفی شدن اطلاعات هاست اصلی می‌گردد. و اما جالب است بدانید که حتی با استفاده از این سرویس همچنانIP اصلی برای گوگل قابل شناسایی و ردگیری است !
4. نحوه فعالیت دامنه هایی که خریداری می شوند : زمانی که شما دامنه آزاد شده ای را می خرید ، باید اطلاعاتی از محتوا و ساختار آن دامنه نیز داشته باشید زیرا با تغییر اساسی در ساختار و محتوای آن سایت گوگل متوجه ورود آن به یک شبکه لینک خواهد شد.
5. لینک دادن به سایت های دیگر: اگر سایت هایی که در یک شبکه هستند فقط به یکدیگر لینک بدهند و به تقویت یکدیگر بپردازند از نظر گوگل احتمال حضور آنها در یک شبکه زیاد است ، پس برای جلوگیری از این مشکل باید سایت های دیگر در حوزه انتخابی خود را شناسایی کنید و به آنها نیز لینک بدهید.

 


  نظرات