Open Nav

با الگوریتم Paraphrasing گوگل، محتوای اختصاصی تولید کنید

1510
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
28 1398 مرداد

Paraphrasing به معنی ترکیب عقاید و ایده های گوناگون می باشد با این اصل که محتوای اصلی حفظ شود. برای همین از این الگوریتم به عنوان merging algorithm هم یاد میشود.
این الگوریتم جدید گوگل قادر به بررسی محتوای چند صفحه ای اینترنت است و با این بررسی یک مقاله منحصر بفرد، یونیک تولید میکند. این الگوریتم طراحی شده تا به کاربران در زمان جستجو پاسخ دهد و دیگر احتیاجی به بازدید از سایت اصلی تولید کننده محتوا نباشد.
نحو عملکرد الگوریتمParaphrasing :
در قدم اول با بررسی محتوای هر صفحه، اطلاعاتی که در هر صفحه اهمیتی ندارد را حذف میکند؛تا یک محتوای ارزشمند و کاربردی را ایجاد کند.(تصویر زیر مثال نزدیکی از این الگوریتم است)

الگوریتم جدید گوگل


در قدم بعدی با استفاده از دیگر الگوریتم های طراحی شده هوشمند، مطالب دوباره بررسی میشود و اطلاعات نادرست از آن حذف می گردد. با این روند دیگر احتیاجی نیست کاربر وارد سایت مربوطه شود و کل متن را مطالعه کند.
با این الگوریتم، گوگل دیگر نیازی به محتوای شما ندارد:
طبق این الگوریتم گوگل محتوای مورد نیاز کاربر با اطلاعات موجود، از سطح وب تولید میکند؛ در نتیجه دیگر نیازی به محتوای سایت شما و ارجاع کاربر به سایت شما نیست. همین امر باعث شده مدیران سایت ها و تولید کننده محتوا دچار نگرانی شوند چرا که با اجرایی شدن این الگوریتم، شاهد افت بسیار زیاد بازدیدکنندگان سایت ها خواهیم بود و روند بازاریابی آنلاین سایت ها مختل میشود.
از این رو همه شرکت هایی که خدمات تولید محتوای وب سایت انجام میدهند باید مطالب و محتوای خود را به گونه ای بارگذاری کنند که از فیلتر کنترل کیفیت گوگل رد و انتخاب شوند .
نکته: شرکت های تبلیغ کننده دیجیتالی باید به یاد داشته باشند با انتشارالگوریتم Paraphrasing شاهد از دست دادن مشتریان خود خواهند بود.
حاشیه ی امن موقتِ تولید محتوا برای سایت:
دنی سالیوان مدیر موتور جستجوی گوگل در حساب توییتر خود نوشت: “ما بسیاری از تحقیقات گوگل را به صورت عمومی منتشر کردیم.
این تحقیقات از جانب Google Brain است و نه Google Search. در نتیجه بارها گفته ایم که نباید جوری فرض شود که گویی این تحقیقات همگی قرار است در قسمت سرچ گوگل اعمال شوند.”
گفته ی این مقام بلند پایه ی گوگل فعلاً آبی بر روی آتش مدیران بسیاری از وب سایت ها ریخت و خیال آن ها را از تولید محتوا برای سایت مشتریان شان تا حدودی راحت کرد.
اما اینکه گفته ی سالیوان تا کی پا برجا بماند و استراتژی گوگل تا چه زمانی دستخوش تغییر نشود فعلاً بزرگترین علامت سوال است.
استفاده از الگوریتم Paraphrasing، به نفع گوگل یا کاربران؟
این الگوریتم نوعی خلاصه سازی انجام می‌دهد و تفسیر کلی از موضوع به کاربر ارائه می کند. خب، با این حساب در وقت کاربر صرفه جویی می شود و همچنین کاربر در صفحه جستجو گوگل می ماند و لازم نیست که برای جواب سوالش، جای دیگری برود. یعنی این الگوریتم از محتوای تمام سایت‌ها استفاده می‌کند و برای گوگل یک دایرة المعارف اختصاصی از مقاله‌ها و موضوع‌ها می سازد. اغلب کسب و کار‌هایی که اساس کار آن‌ها با محتوا است از این کار گوگل ناراحت هستند چون الگوریتم های خلاصه سازی در موتور جستجو، میزان بازدید این سایت‌ها را به شدت پایین می آورد و به عقیده افراد زیادی، این کار‌های گوگل، انحصار طلبی محض است.


  نظرات