Open Nav

چه اصطلاحاتی در سئو وجود دارد؟

1068
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
10 1399 شهریور

 

سئو شامل تکنیک هایی است که باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و... می گردد. در واقع سئو حرفه ای شامل عملیات هایی است که در درون و بیرون سایت انجام می شود تا در نهایت بتواند بازدیدکننده سایت شما را افزایش دهد.
برای بهبود رتبه سایت، روش ها و تکنیک های زیادی وجود دارد اما مهمتر از همه این ها در سئو حرفه ای، داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ از همه مهمتر است، زیرا امروزه بیشتر کارها با استفاده از اینترنت می شود و به قول بیل گیتس " اگر کسب وکار شما در بستر اینترنت نباشد، چند سال دیگر وجود نخواهد داشت."
سئو را به دو صورت می توان تقسیم بندی کرد: سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه یا سئو داخلی و سئو خارجی، که هر کدام تکنیک های خاص مربوط به خودشان را دارند البته هر چند دارای مشترکاتی می باشند.
سئو حرفه ای یعنی استفاده از تکنیک های اصلی و قانونی که به اصطلاح ما آن را سئو کلاه سفید میشناسیم. هدف اصلی سئو حرفه ای این است که بتوانیم سایت خود را در کلمه کلیدی مورد نظر، در صفحه اول گوگل قرار بدهیم.
همانطور که می دانید، بیشتر افراد از موتورهای جستجو برای پیدا کردن محصولات یا اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند و همچنین حدود 90 درصد افراد برروی لینک هایی که در صفحه اول ظاهر می شوند، کلیک می کنند.
برای سئو حرفه ای، یکی از بهترین روش ها که امروزه توسط گوگل خیلی تاکید می گردد، تولید محتوا یکتا می باشد. البته محتوایی که براساس اصول سئو نوشته شده باشد و همچنین غیر کپی ویونیک باشد. بهتر است بدانید که سئو حرفه ای شاید در ظاهر کلمه خیلی بزرگ باشد، اما واقعا تکنیک های آن ساده است و فقط کافی است که آن ها را به صورت اصولی و درست به کار ببرید و همچنین صبر مهمترین عاملی است که باید در کنار آن داشته باشید.

سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)
سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.


سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)
بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.
SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.


سئو کلاه - سفيد چیست ؟ (White Hat)
در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند.


سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)
به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.
انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه – سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

 


اصطلاحات سئو

HEO
از مهم ترین اصطلاحات سئو می توان به HEO که مخفف کلمه Human Experience Optimization می باشد و به معنای بهینه سازی و آسان سازی رابط کاربری و طراحی ظاهری سایت برای کاربر است اشاره کرد.

SEM
بهینه سازی شبکه های اجتماعی می باشد که مخفف کلمه Search Engine Marketing می باشد در واقع این کلمه بیشتر در سایتهای بازاریابی و تبلیغاتی مشاهده می شود. خود کلمه SEM از دو بخش SEO و PPC تشکیل شده است. که سئو یعنی همان بهینه سازی موتورهای جستجو و PPC به معنای پرداخت در ازای کلیک بر روی مطالب و تبلیغات اینترنتی می باشد.

Responsive Design از مهم ترین اصطلاحاتی می باشد در سئو که اخیرا توسط گوگل بسیار مورد توجه قرار گرفته است.


UI
User Interface به معنای شکل ظاهری و دیداری سایت می باشد که کابران آن را مشاهده می کنند. که به اختصار آن را UI می گویند.


UX
مخفف کلمه User Experience به معنای تجربه کاربر و راحت سازی و ایجاد و رضایت کاربر در کار کردن سایت شما می باشد. UX از جمله مواردی می باشد که بر سئو تاثیر گذار است و با عکس العمل و رفتار کاربران در ارتباط است. در حقیقت حس خوبی را که کاربر از سایت شما میگیرد را UX به آن منتقل می کند. یک نکته را نیز در نظر داشته باشید که UX ظاهر وب سایت است و کارهایی که کاربر بر روی وب سایت انجام میدهد در آن هیچ دخالتی ندارد.


Keyword
منظور از کلمه کلیدی حتما بکار بردن یک کلمه نیست حتی گاهی یک عبارت هم می تواند به عنوان کلمه کلیدی به کار برده شود مثلا شما به عنوان یک شخصی که سایت دارد می خواهد مطلبی را در سایت خود انتشار دهد پس در مطلبی که میخواهد منتشر کند از یک کلمه یا عبارت به عنوان مثال کلمه انسانیت در مطلب خود به عنوان کلمه کلیدی استفاده می کند. و با این کلمه سایتش به صفحه اول گوگل راه پیدا می کند و کاربران می توانند آن را به راحتی مشاهده کنند.


On page seo
عملیاتی را که خود شما به عنوان شخص دارنده سایت برروی سایتش انجام میدهد را در اصطلاح On Page Seo می گویند. که در حقیقت بهینه سازی ساختار داخلی یک وب سایت را برای موتورهای جستجو را انجام میدهد. مثل تولید محتوا و یا لینک سازی های داخلی برای سایت.


Off Page SEO
به عملیاتی که خارج از سایت انجام میدهید برای بهینه سازی خارجی موتورهای جستجو را Off Page Seo می گویند.که این عملیاتی که خارج از سایت انجام می شود Link Building و Social Signal می باشند.


SERP
Search Engin Result Page صفحه ای از موتور جستجو می باشد که نتایج جستجو شده در آن لیست می شوند و در واقع منظورر از SERP صفحه نتیجه گیری است که توسط گوگل صورت گرفته شده است.


Responsive Design
اصطلاح Responsive Design به معنای این است که سایت با صفحه موبایل و تبلت نیز سازگاری داشته باشد.که این موضوع اخیرا دارای اهمیت بسیاری در سئو شده است و به همین دلیل است که از مهم ترین اصطلاحات سئو Responsive Design می باشد.


Back Link
لینک هایی که به صفحات مختلف سایت خود وارد می کنید را در اصطلاح Back Link می گویند. هر لینکی که به ازای هر صفحه مبدا که به وب سایت داده شده است، یک بک لینک محسوب می شود. اما اگر در استفاده از Back Link زیاده روی و افراط کنید با جریمه اصلی که به آن Penalty می گویند توسط گوگل مواجه خواهید شد.


Penalty
به جریمه سایت که توسط گوگل صورت می گیرد Penalty می گویند. بدین صورت که گوگل سایت شما را کلا از صفحه نتایج حذف می کند. (البته این جریمه می تواند تنها برای یک برگه از سایت نیز رخ دهد.) برای نمونه: بک لینک گرفتن از یک سایت و حذف آن موجب Penalty گوگل می شود که به سختی قابل جبران می باشد.


Referring Domain
سایت هایی که به وب سایت شما لینک می دهند و هر لینکی که به ازای هر دامنه به وب سایت داده می شود را Referring Domain می گویند که خود Referring Domain با توجه به نوع لینکی که به شما می دهد می تواند عملکرد متفاوتی داشته باشد.


OBL
مخفف کلمه Out Bound link که یه معنی حجم وتعداد لینک های خروجی از یک سایت می باشد را می گویند. OBL می بایست با قرمت و تاریخچه سایت مقدارش متناسب باشد برای مثال سایتی که تازه تاسیس شده است نباید OBL بالایی داشته باشد و یرعکس یک سایت قدیمی نباید OBL پایینی داشته باشد.


Internal Link
لینک های داخلی را Internal Link می گویند. لینک های داخلی وب سایت که صفحه های دیگر همان سایت نیز آن لینک را داده باشند.


External Link
لینک های خارجی یا لینک هایی که از خارج به سایت شما وارد می شوند، External Link می گویند.
لینک سازی یا همان روش بک لینک گرفتن را Link Building می گویند که در واقع تولید اینک به صورت طبیعی و مصنوعی در سطح وب می باشد.


Anchor Text
به تیتر یا عنوان لینک Anchor Text می گویند. یکی از مهم ترین بخش ها در لینک سازی Anchor Text می باشد. این نکته را فراموش نکنید که گوگل در سئو سایت تنها به Anchor Text توجه ندارد بلکه معنای کل جمله را در نظر میگیرد و به آن دقت می کند.


Meta Tag
تگ ها، متاها و کلمات کلیدی را که برای مطالب خود در سایت به کار می بریم را Meta Tag می گویند. این تگ ها در صفحات وب سایت هستند و به وسیله کاربران مشاهده نمی شوند این تگ ها خاصیت سئو ندارند ولی کاربردهای گوناگون دارند.


Heading Tag
منظور از Heading Tag همان تگ های H1 تا H6 است. که مهم ترین آنها H1 می باشد و کم اهمیت ترین H6. با استفاده از این تگ ها می شود در شرایط مختلف به موتورهای جستجو این مطلب را فهماند که هر بخش از صفحه دارای چقدر اهمیت می باشد.


Content Marketing
به معنی بازاریابی محتوایی می باشد. فن هایی که به وسیله محتوا بتواند بازدید کننده و مشتری جذب کند.


wiki
به سایت های مرجع اطلاعات و آموزش wiki می گویند. مهم ترین و معروف ترین آن ها سایت wikipedia می باشد. ومحتوای آن اغلب به وسیله کاربران تکمیل می شود به غیر از ویکی پدیا سایت های دیگری هم وجود دارند که ماهیت آموزشی، مرجع و راهنما داشته باشند. سایت ویکی پدیا به دو صورت اجرا می شود.سایت هایی که مدیر دارند.سایت هایی که مردم آن ها را ایجاد می کنند. که سایت ویکی پدیا ازجمله سایت های مردمی می باشد.


web2
به سایت هایی که توسط خود مردم محتوای آن تکمیل می شود را سایت های وب ۲ می گویند. سایت های وب ۲ نقش اصلی تولید و مدیریت محتوای آن را کاربران آن بر عهده دارند .برای مثال سایت های ویکی مثل ویکی پدیا، تالار های گفتگو، سایت هایی که در آنها توسط کاربران مقاله ثبت می شود، سیستم های وبلاگ دهی، سایت های نیازمندی ، شبکه های اجتماعی و … همگی سایت های وب ۲ هستند. سایت های وب ۲ در Link Building اهمیت زیادی دارند و روش های زیادی برای استفاده از آن وجود دارد.


HTML
مخفف عبارت Hyper Text Markup Language به معنی زبان نشانه گذاری ابر متن است. زبان برنامه نویسی سطح پایین که به وسیله آن صفحه های وب سایت ساخته می شود. ابر متن ها در حقیقت محتواهایی هستند که بیشتر از یک متن می باشند. یاد گرفتن این زبان برای هر وب مستری لازم است.نمونه بارز این ابر متن ها (منو،فیلم،عکس،صدا،متن،فاصله،حاشیه،خط،رنگ و …) می باشند که اکنون هم در حال مطالعه آن هستید.


HTTP
مخفف عبارت Hyper Text Transfer Protocol و به معنی قرارداد انتقال ابر متن می باشد. این قرارداد (Protocol) الگویی استاندارد است برای انتقال داده های HTML.


HTTPS
حالت امن، Secure شده و کدگذاری شده HTTP را HTTPS می گویند. و مخفف HTTP Secure می باشد. HTTPS ارتباط و انتقال داده می باشدو دارای استاندارد امنیتی SSL می باشد. محتواهایی که در این قرارداد منقل می شوند را نمیتوان هک و شناسایی کرد. زیرا بصورت رمز گذتری شده انتقال داده می شوند.امروزه دارا بودن گواهی SSL ، یکی از فاکتور های سئو محسوب می شود.


SSL
همان HTTP یا HTTPS است. تأثیر SSL در سئو منبع معتبری ندارد، اما بررسی ها نشان داده تأثیر مثبت دارد.


FTP
مخفف عبارت File Transfer Protocol را در اصطلاح FTP می گویند. که ارتباطی باسئو ندارد و تنها برای اینکه بتوانیم فایل های سرور را آپلود کنیم از آن استفاده می کنیم.


Server Side
منظور از Server مکان و جایی است که اطلاعات و فایل ها در آن قرار داده می شود. در واقع عملیاتی که سمت سرور انجام می شود را Server Side می گویند.


Client Side
عملیاتی که سمت Client انجام شود را Client Side می گویند. منظور از Client ، کامپیوتر شما است که سایت را باز کرده است.

Java Script
زبانی که با استفاده از آن می توانیم سایت را Responsive کنیم اصطلاحا Java Script می گویند. که این زبان ارتباطی با جاوا نداشته مخفف کدهای آن را برای استفاده سریع Jquery استفاده می کنیم.


Ajax
سایت هایی را که عملیات Reload بر روی آن انجان نمی شود را Ajax می باشند. زمانیکه شما فیلدی را پر می کنید و یا بر روی دکمه ای کلیک می کنید عملیات لازم انجام می شود ولی متاسفانه صفحه Reload نمی شود. این مطلب را به خاطر داشته باشید که اگر از Ajax به طور نامناسب و نادرست استفاده کنید ضررهای زیادی را برای سئو سایت خود به وجود خواهید آورد.


CSS
به کدهایی که با کمک و استفاده از آن ها می توان قالب و ظاهر سایت را طراحی کرد CSS گفته می شود که به صورت مجزا و درون سایت هستند. به کدهای درون سایت Inline CSS می گویند که با استفاده نادرست از آن ها ممکن است به سئوسایتت آسیب بزنید.


Text To Html Ratio
نسبت متن به کد در وب سایت را Text To Html Ratio می گویند.

Keyword Density
به معنای چگالی کلمات کلیدی می باشد که نسبت استفاده از کلمه کلیدی در متن را مشخص می کند.


Keyword Stuffing
زمانیکه در محتوا و مطالبی که انتشار می دهید از بکار بردن کلمات کلیدی بیش از اندازه افراط می کنید در واقع Keyword Stuffing انجام گرفته است که از رایج ترین مشکلات و اشتباهاتی می باشد که وبمستر ها و تولید کنندگان محتوا آن را انجام میدهند. بنابراین Keyword Stuffing از مهم ترین اصطلاحات سئو است که باید به آن توجه کرد.


Over Optimization
کارهایی را که برای فریب دادن گوگل انجام میدهیم متفاوت است و یکی از این روش ها که برا یگول زدن گوگل استفاده می شود Over Optimization می باشد. در حقیقت شما به وسیله Over Optimization صفحه سایت خود را بیش از حد بهینه سازی کرده اید که نتیجه این کار طبیعتا این است که توسط گوگل پنالتی شوید.


Crawler-Robot-Spider
ربات هایی که در گوگل به سایت شما سر میزنند متفاوت و زیاد هستند زیرا این شما هستید که براساس عادت هایی که از خودتان نشان داده اید موتورهای جستجو را به بررسی سایت خود راهنمایی می کنید. بروزرسانی محتوای سایت در زمان های مشخص باعث می شود ربات های گوگل در همان زمان های مشخص شده سایت شما را بررسی کنند.


Follow Links
لینک هایی که قابلیت دنبال شدن توسط موتورهای جستجو و ربات های گوگول را دارند، Follow Links نام دارند در واقع لینکی که در سایت شما بصورت عادی قرار دارد بصورت فالو می باشد. در این لینک با مشاهده لینک توسط گوگل، وارد سایت لینک شده می شود. Follow Links مضراتی را نیز برای سایت دارد که از سایت مبدا به سایت مقصد انتقال می دهد. پس بنابراین بهترین کار این است که لینک خارجی را نوفالو کنید. یادتان باشد هر چه Follow Links شما از سایت های معتبر بیشتر باشد، برای سئوی وب سایت بهتر است و گوگل سایت شما را معتبر می داند.


Nofollow Link
زمانی که ربات های گوگل تگ نوفالو را روی لینک می بینند، لینک را دنبال نمی کنند. لینک دهی به این روش باعث می شود از اعتبار سایت مبدأ کم نشود. امضای سایت ها و کامنت ها نوفالو هستند.

White Hat Seo
همان سئوی کلاه سفید است،بهترین و بی خطر ترین روش سئو می باشد. که قوانین گوگل را بدون خطا انجام میدهد. که در واقع سئو صد در صد قانونی سئو کلاه سفید می باشد. تولید محتوای واقعی، به روز رسانی سایت، گذاشتن مطالب به صورت روزانه در شبکه های اجتماعی و… از روش های White Hat Seo می باشد.


Black Hat Seo
سئوی کلاه سیاه به معنی فریب صد در صد گوگل است.استفاده کردن از تکنیک ها و استراتژی های سئو کلاه سیاه Black Hat Seo امکان دارد در مدت زمان کوتاهی رتبه و جایگاه شما را در گوگل افزایش دهد اما در آینده برای وب سایت شما مشکلات جبران ناپذیری خواهد داشت،Link Building از هر طریقی مثل کامنت گذاشتن، بک لینک خریدن و… از ترفندهای سئو کلاه سیاه می باشد.


Gray Hat Seo
سئوی کلاه خاکستری به معنی تلفیق ترفندهای Black Hat Seo و قوانین White Hat Seo است. بهترین مدل سئو Gray Hat Seo است که بیشترین بازدهی و کمترین احتمال شکست را دارد.

Web Master Tools
پنلی که گوگل در اختیار شما قرار می دهد تا به وسیله آن با گوگل در ارتباط باشید را Web Master Tools می گویند. و در واقع یک سرویس رایگان در گوگل که به شما این امکان را میدهد تا نتایج جستجوی سایت خود را درگوگل حفظ کنید. شما به وسیله وبمستر تولز می توانید سایت خود را بهتر مدیریت کرده و ارزش سایت خود را بالاتر ببرید.

یکی از روش ها و اصطلاحات سئو که برای تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل مورد استفاده قرار میگیرد را Google Analytics میگویند. که در واقع به آن شمارش گر یا آمارگیر گوگل نیز می گویند. اخیرا این ابزار به Web Master Tools و Google Adwords نیز متصل می شود و با اتصال این سه ابزار به یکدیگر، نتایج جالبی را مشاهده خواهید کرد. از جمله کارهایی که با کمک و استفاده از Google Analytics بدان دست پیدا می کنیم آمار روزانه سایت، تعداد بازدیدها، تعداد کاربران آنلاین (User Online)، صفحات مشاهده شده، صفحات ترک شده، مدت زمان ماندن کاربران در صفحات سایت و… می باشد.


Impression
تعداد دفعات را که سایت شما در صفحه نتایج جستجو دیده می شود را Impression می گویند که می توانید به وسیله Google Analytics آمار آن را مشاهده کنید.


CTR
مخفف کلمه Click Throw Rate و به معنای نسبت دیده شدن به کلیک و یا همان نسبت Impression به Click است.

Hit
به معنی تعداد Request های( درخواست های )سایت شما است . مانند تعدادی عکس، لینک، صدا، متن، فیلم و… صفحات سایت شما را تشکیل می دهد، مجموعه تمام این موارد را Hit می گویند.


Visitor
تعداد بازدیدها را Visitor و به تعداد بازدید سایت شما Visit روزانه می گویند.


Unique Visitor
به تعداد افرادی که به سایت شما (با توجه به IP) مراجعه می کنند، Unique Visitor می گویند.

Page View
صفحاتی را که افراد مشاهده می کنند را در مجموع Page View گویند.


Alexa Rank
الکسا در واقع سایتی می باشد که سایت های دیگر را لیست می کند و براساس معیارهای گوناگون به آن ها رنک می دهد که به رتبه الکسا Alexa Rank می گویند. هر چه الکسا رنک سایت شما پایین تر باشد سایت شما بهتر خواهد بود.


Site Map
نقشه سایت یا Site Map فایلی است که به موتورهای جستجو در ساختار و بخش سایت ها در زمان کم کمک می کند. نقشه سایت که راه ارتباطی شما با گوگل محسوب می شود. . سایت شما باید Site Map داشته باشد که محتوای سایت شما را به صورت XML به گوگل یا موتورهای جستجو ارسال می کنند.


Bounce Rate
زمانیکه کاربران سایت شما را باز کرده و بدون انجام عملی سایت را ترک می کنند عمل Bounce Rate صورت گرفته است. این عمل می تواند دانلود یک فایل، بازدید از صفحات دیگر، ثبت نام و عضویت در سایت و… باشد. هر چقدر عمل Bounce Rate بر روی سایت شما بیشتر باشد تاثیر منفی آن بر سئو سایت بیشتر خواهد بود.


Google Page Rank
Google Page Rank یک رنک بین ۱ تا ۱۰ بود که با توجه به محتوا و تعداد لینک یک صفحه به آن صفحه داده می شد.


Google Trend
گوگل ترند Google Trends یکی از بهترین و همه کاره ترین ابزارهای در دسترس برای سئو و بهینه سازی سایت است.


Google Keyword Planner
Google Keyword Planner برای انتخاب کلمه کلیدی گزینه خوبی می باشد. اما جایگزین های زیادی برای آن نیز وجود دارد، یکی از جایگزین های مناسب برای Google Keyword Planner ، سایت keywordtool.io است که زبان فارسی را نیز پوشش می دهد. در واقع از Google Keyword Planner می توان دید مناسبی نسبت به جستجوی کلمه و عبارات که در محدوده تجارت تعریف می شود پیدا کرد.


Cash
ذخیره اطلاعات و دریافت سریع آنها را اصطلاحا Cash می گویند. اگر مطلبی را که شما در سایتتان منتشر کرده اید ولی ایندکس نشده باشد یعنی اینکه هنوز در Cash گوگل قرار نگرفته است و می بایست از طریق وبمستر تولز مطلبی را که منتشر کرده اید Fetch as Google کرده تا گوگل مطلب شما را سریعتر مشاهده کند.


Personalized Serp
به صفحه نتایج گوگل که بصورت اختصاصی برای هر فرد نمایش داده می شود Personalized Serp می گویند. یعنی زمانیکه شما وارد سایتی می شوید و چندین بار در زمان جستجوی در گوگل روی آن صفحه کلیک میکنید آن صفحه از دیدگاه گوگل برای شما محبوب به نظر می رسد و در دفعات بعدی آن سایت را بالاتر از صفحات دیگر در صفحه اختصاصی شما نمایش می دهد.

چرا به سئو نیاز داریم؟
موتورهای جستجو مانند یاهو، بینگ، یاندکس و از همه مهمتر گوگل با ورود به سایت های اینترنتی محتوای آنها را بررسی کرده و براساس موضوع ارزش گذاری و رتبه بندی میکنند. برای این کار از الگوریتم های پیچیده ای استفاده میشود که کسی از آن اطلاع ندارد بعنوان مثال فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها بیش از ۲۰۰ مورد است.
کاربران اینترنتی برای یافتن محتوای مورد نظر خود به موتور جستجو مراجعه کرده و از میان نتایج نمایش داده شده پاسخ خود را دریافت میکنند. تعداد جستجو در اینترنت روزانه در حال افزایش است و در حال حاضر بیش از ۷ میلیارد جستجو در روز انجام میشود.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:
• در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
• باعث ایجاد برند می شود.
• باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
• باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
• باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
• بهترین ابزار برای تبلیغات است.


  نظرات