Open Nav

نحوه بارگذاری تصویر در سایت متناسب با سئو سایت

2635
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
24 1439 آبان

نحوه بارگذاری تصویر در سایت متناسب با سئو سایت
وقتی که شما با دقت و سلیقه تصاویر مناسب برای مقالات را انتخاب می کنید، به مخاطبان خود در درک بهتر محتوا کمک کرده اید. سایت وردپرسی شما از هر نوعی که باشد مطمئنا در جاهایی نیاز است که از تصاویر در آن استفاده کنید. عکس ها موجب جذاب تر شدن مطالب شده و در سئو سایت نیز تاثیر گذار خواهند بود. سئو تصاویر سایت یکی از مهمترین موارد در نحوه تولید محتوای سئو شده برای سایت  است. این را باید بدانیم که هر یک از المان ها می توانند تاثیر بسزایی در بالا بردن رتبه سایت در گوگل داشته باشند.

شما می توانید با خیال آسوده طراحی سایت مورد نیاز خود را به تیم باتجربه زئوس بسپارید.

مهمترین اهمیت سئوی تصاویر در سایت این است که موتور های جستجو بیشتر به تصاویر حساس هستند و یکی از ابزار های مهم انهاست. پس اگر شما تصاویری بهینه شده داشته باشید شانس نمایش عکس های شما نیز بیشتر خواهد بود. گاهی اوقات شما می توانید با یک تصویر هزاران کلمه صحبت کنید، هر چند این جمله خیلی با استاندارد های گوگل سازگار نیست و شما به محتوای متنی بیش از هرچیز احتیاج خواهید داشت، اما وقتی صحبت از افزایش نرخ تعامل کاربران با محتوای شما و بهبود جذابیت صفحات سایت مطرح می شود، این جمله کاملا صادق است.

در ادامه قصد داریم به طور کامل توضیح دهیم که چطور تصاویر خود را بر پایه سئو بهینه سازی کنید و سئو عکس ها را از کجا شروع کنید. در ابتدا پیدا کردن یک تصویر مناسب با استفاده از طراح یا عکاس و یا با جستجوی تصاویر در گوگل، تصاویر مرتبط با محتوای خود را پیدا کنید. وب‌ سایت‌هایی نظیرFlickr  در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند. . اگر امکان استفاده از تصاویر اختصاصی در مطالب خود را دارید درنگ نکنید. هر مقاله به تصاویری با موضوع مشابه خود نیاز دارد.

آماده کردن عکس برای استفاده در مقاله. به محض اینکه تصویر مناسب را پیدا کردید، قدم بعدی شما بهینه سازی تصویر برای آپلود شدن روی سایت شماست. برای این منظور شما باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید:
•    انتخاب نام صحیح برای فایل تصویر. سئو تصاویر با نام فایل آغاز می گردد. حالت ایده آل در این مرحله اینست که گوگل بدون توجه به ماهیت تصاویر، از محتوای آن آگاهی یابد. این کار با استفاده از به کار بردن کلمات کلیدی مطلب در نام فایل امکان پذیر می گردد.
•    بهینه سازی تصاویر سایت با استفاده از ابعاد مشخص. یکی از مهمترین فاکتورها در بهینه سازی تصاویر بارگذاری آنها با ابعادی است که در سایت نمایش داده خواهند شد. مشخص نمودن طول و عرض تصویر و یکسان بودن آن با چیزی که به کاربر نمایش داده میشود، سرعت صفحات سایت شما را افزایش میدهد.
•    استفاده از تصاویر به صورت واکنشگرا. وجود چنین ویژگی در وردپرس بسیار ضروریست و خوشبختانه این سیستم مدیریت محتوا از نسخه 4.4 به بعد، خود از این ویژگی پشتیبانی می کند. با فعال بودن چنین ویژگی، تصاویر سایت در صفحه نمایش های با اندازه های مختلف به خوبی نمایش داده می شود.
•    کاهش سایز عکس. قدم بعدی در سئو عکس این است که فایل عکس را فشرده کنید تا در کوچکترین سایز ممکن و بدون افت کیفیت بر روی سایت آپلود شود. می توانید از ابزارهایی مانند ImageOptim یا وبسایت هایی مانند JPEGmini استفاده کنید. وقتی که عکس های خود را بهینه سازی کردید، سایت خود را با ابزارهای تست سرعت مانند Google PageSpeed Insights مورد آزمایش قرار دهید.
همچنین می توانید از افزونه های وردپرسی مانند  WP Smush ، Compress JPEG & PNG images ، ShortPixel ، Imagify و EWWW Image Optimizer برای فشرده سازی تصاویر استفاده کنید.
•    از فرمت مناسب برای تصاویر خود استفاده کنید. تصاویر در وب‌سایت‌های اینترنتی معمولاً با سه فرمت JPEG، PNG و GIF بارگذاری می‌شوند و هر یک از این فرمت‌ها تاثیر متفاوتی بر روی عکس‌ها می‌گذارند؛ البته فرمت دیگری به نام SVG نیز وجود دارد که بیشتر برای آیکون‌های سایت استفاده می‌شود. انتخاب فرمت صحیح تصاویر تاثیر به سزایی در سایز نهایی آنها خواهد داشت. به عنوان یک قانون کلی می توانید در نظر داشته باشید که در صورت وجود طیف رنگ های بسیار در تصویر، از فرمت JPEG و در غیر این صورت از PNG استفاده کنید.
•    از شبکه‌های تحویل محتوا با احتیاط استفاده کنید. شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به مکانی برای میزبانی تصاویر و سایر فایل‌های رسانه‌ای هستند. این شبکه‌ها از سرورهای بزرگی تشکیل می‌شوند که در چند نقطه دنیا مستقر هستند. با استفاده از CDN محتوای وب‌سایت شما از نزدیک‌ترین سرور به موقعیت جغرافیایی کاربر تحویل داده می‌شود. در نتیجه استفاده از این سرویس در افزایش سرعت تحویل محتوا، پهنای باند وب‌سایت و کاهش زمان بارگذاری صفحات بسیار مؤثر خواهد بود.
•    سئو خارجی برای بهینه سازی سایت های تصویری. شبکه های اجتماعی می توانند در افزایش ترافیک سایت های تصویر محور تاثیر زیادی داشته باشند. تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت هنگامیکه یک شبکه اجتماعی مناسب را انتخاب کرده باشید بیشتر خواهد بود.
•    تگ‌ Alt تصاویر را هوشمندانه انتخاب کنید. تگ Alt، به متنی جایگزین گفته می‌شود که در هنگام خطا در اجرای تصاویر به نمایش در می‌آید. حتی در صورت اجرای تصاویر نیز با عبور دادن نشانگر موس از روی تصاویر می‌توانید این عبارات جایگزین را مشاهده کنید. افزون بر این، تگ‌های Alt در بهینه سازی تصاویر سایت و بهبود سئو نیز مؤثر هستند. در حقیقت استفاده از این تگ‌ها شاید بهترین راه برای نمایش تصاویر شما در میان نتایج جستجوی تصاویر گوگل است.
•    متن اطراف تصاویر. بدون توجه به اینکه چه تعداد تصویر در یک صفحه از سایت قرار دارد مطمئن شوید که اطراف عکس ها متن وجود داشته باشد. این مسئله یک اجبار نیست ولی برای بهینه سازی تصاویر توصیه شده است. گوگل هنگامیکه تصاویر سایت شما را بررسی می کند. ابتدا خود فایل و سپس صفت ALT و در آخر متن اطراف تصویر را بررسی خواهد کرد.
•    اضافه نمودن داده های ساختار یافته مربوط به تصاویر. اضافه نمودن داده های ساختار یافته به صفحات سایت، موجب کمک به نمایش تصاویر در نتایج جستجو می گردد. با اینکه گوگل اعلام نموده که داده های ساختار یافته تاثیری در رتبه بندی ندارند، اما وجود این داده ها موجب نمایش جذاب تر عکس های سایت در نتایج جستجوی تصاویر گوگل می شوند.
•    موقعیت قرار گیری تصاویر. تصاویر می بایست نسبت به متن صفحه موقعیت مناسبی داشته و در جایگاه درستی قرار بگیرند.
•    فعال کردن قابلیت Lazy Load. قابلیت Lazy Load موجب ایجاد اولویت بندی برای بارگذاری تصاویر سایت می گردد. به گونه ای که تصاویر پایینی صفحه تا هنگامی که کاربر با اسکرول به آنجا نرسد، دانلود و بارگذاری نمی شوند.


  نظرات