Open Nav

کنیبالیزیشن چیست؟

913
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
15 1399 آذر

کنیبالیزیشن چیست؟
کنیبالیزیشن و یا همان cannibalization معنی های زیادی دارد و در جاهای مختلف کاربرد دارد. به طور خلاصه اگر بخواهم به سوال کنیبالیزیشن چیست پاسخ دهم، در سئو و کلمات کلیدی به این معنی است که در یک عبارت کلیدی، از سایت شما دو نتیجه در گوگل باشد. در این صورت دو حالت وجود دارد؛ یا صفحات شما شباهت زیادی به هم دارند و یا شما دو صفحه را برای یک عبارت کلیدی سئو کرده اید. در این صورت شانس رتبه گرفتن در عبارات کلیدی مشابه برای آن صفحات کم می شود. معمولا یک الی دو صفحه از یک دامنه را گوگل در نتایج نشان می دهد؛ البته ممکن است اگر سایت قوی و خوبی باشد، بیشتر از دو صفحه را در نتیجه نمایش دهد.
اگر از کلمه کلیدی Cannibalization برای بهینه سازی صفحاتتان استفاده کنید در واقع در حال رقابت با خودتان برای گرفتن رتبه در گوگل هستید. بگذارید بگوییم شما دو پست در مورد یک موضوع دارید در این صورت گوگل قادر به تشخیص اینکه کدام پست در آن پرس و جستجوی خاص در نتایج بالاتری قرار بگیرد ندارد؛ در نتیجه هر دو آنها در رتبه پایینتر قرار میگیرند.
در قسمت آنالیز افزونه yoast seo زمانی که یک مقاله با کلمه کلیدی که قبلا به کار رفته بهینه شود بالت قرمز رنگی ظاهر میشود که نشان دهنده این است که این کلمه ی کلیدی قبلا استفاده شده است. به دلایل مختلفی ناکارآمدی کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی cannibalization وضعیت مطلوبی نیستند.
کنیبالیزیشن، فقط برای عبارت کلیدی یکسان نیست بلکه می تواند برای عبارات کلیدی مشابه نیز رخ بدهد.
چگونه کنیبالیزیشن را تشخیص دهیم؟
تشخیص این که آیا سایت شما دچار کیوورد کنیبالیزیشن شده یا نه، سخت نیست. شما باید سایت خود را در هر کلمه یا عبارات کلیدی که به آن مشکوک هستید که ممکن است چند نتیجه را نمایش دهد، با استفاده از گوگل سرچ کنسول پیدا کنید و یا از تکنیک Site: برای تشخیص کنیبالیزیشن استفاده کنید.
کنیبالیزیشن به هدف و مفهوم صفحات بستگی دارد
زمانی کنیبالیزیشن رخ می‌دهد که هدف و مفهوم دو صفحه یکسان باشد. اگر هدف صفحات ما با هم فرق می‌کند ولی در نتیجه جستجوی یک کلمه کلیدی خاص هر دو جایگاه مناسبی دارند، کنیبالیزیشن رخ نداده است.
چرا کنیبالیزیشن به سئو سایت آسیب می‌زند؟
از متداول‌ترین مشکلاتی که کنیبالیزیشن در سایت ما ایجاد می‌کند میتوان به تغییر صفحه پیشنهادی در نتایج جستجو ، نوسان رتبه و جایگاه صفحات در نتایج جستجو ، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی سخت و جایگاه گرفتن یک صفحه اشتباه اشاره کرد.
چگونه کنیبالیزیشن را رفع کنیم؟
خوشبختانه، هنگامی که این مسئله را شناسایی کردید، اصلاح کلمه کلیدی کینیبالیزاسیون آسان است. اما ممکن است کمی کار ببرد، همه چیز به سازماندهی شما بستگی دارد.
Title tag یا تگ های عنوان تکراری را شناسایی کنید
هر دو محتوا را با دقت بررسی کنید
عملکرد محتواها را با هم مقایسه کنید
محتوای بهتر را انتخاب کنید
ادغام؛ حذف؛ ریدایرکت یا لینک دهی
سازماندهی مجدد ساختار سایت
بازبینی در لینک‌سازی داخلی و خارجی


  نظرات