Open Nav

مزایای و شرایط اخذلوگو اینماد

1368
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
23 1399 آذر

   مزایای داشتن اینماد برای سایت

•    با اعطای ای‌نماد وبسایت شما معتبر و رسمی می‌شود
•    می‌توان برای سایت فروشگاهی خود درگاه بانکی دریافت کرد
•    باعث ایجاد اعتماد و اطمینان خریداران از لحاظ رسمی بودن وبسایت می‌شود
•    باعث رعایت قوانین توسط مشتریان در انجام خریدهای اینترنتی می‌شود
•    افزایش میزان امنیت خرید و افزایش امنیت مبادلات کالا
•    می‌توان با اداره پست قرارداد بست و سیستم تحویل در محل داشته باشید
•    محفوظ ماندن حریم شخصی کاربران و همچنین خود شرکت و اطلاعات شخصی و مهم مانند پسوردها
به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که برای نظام‌مند شدن فروشگاه‌های اینترنتی؛ همچنین برای بالا بردن ضریب امنیت، اعتماد سازی و ایجاد رقابت سالم در کاهش قیمتها، افزایش سطح کیفیت فروش کالا و ارائه خدمات مناسب به خریداران اخذ ای‌نماد نه تنها لازم بلکه ضروری می‌باشد.

 

  ثبت نام اینماد

برای دریافت نماداعتماد الکترونیک ، باید از طریق سایت https://enamad.ir/ وارد شده و ثبت نام انجام شود
مدارک لازم جهت ثبت نام :

  • تصویر شناسنامه
  • تصویر کارت ملی
  • مجوز یا پروانه کسب ( در صورت دارا بودن)
  • آدرس ، شماره همراه، شماره ثابت و کدپستی محل کار

           لازم به ذکر است که جهت دریافت درگاه بانک ، نام صاحب حساب بانکی، نام مالک دامنه سایت و نام دریافت کندده اینماد ، حتما یک شخص واحد باشد.

 اگر شرکت شما ثبت شده می‌توانید در گزینه‌ی نوع شخصیت حقوقی را انتخاب کنید در غیر این صورت شخصیت حقیقی را انتخاب نمایید.

اطلاعات شخصی را تکمیل کنید و برای ورود خود یک شناسه کاربری و رمز عبور تعیین کنید. این شناسه و رمز را برای ورود به سامانه یاداشت نمایید.
دو شرط سفارش گیری آنلاین و دریافت هزینه را فعال کرده سپس تایید را بزنید.

در این زمان یک ایمیل فعال سازی برایتان ارسال می‌شود به آن مراجعه کرده و روی لینک فعال سازی کلیک کنید. اکنون شناسه کاربری شما تایید شده از این پس می‌توانید با نام کاربری و رمز عبوری که انتخاب کرده‌ بودید وارد شوید.

شرایط و چک لیست الزامات نماد اعتماد الکترونیک
فروشگاهی بودن محصول
باید حداقل یک محصول در وب‌سایت داشته باشید که امکان خرید آنلاین برای آن وجود داشته باشد. یعنی مراحل مشاهده‌ی محصول، انتخاب و خرید از طریق وب‌سایت شما انجام شود.

درج اطلاعات محصول
اطلاعات کاملی از محصول در وب‌سایت شما درج شده باشد. برای مثال نام محصول، قیمت قابل پرداخت و…

صاحب امتیاز دامنه
در دریافت اینماد برای متقاضیان حقیقی باید درخواست نماد توسط صاحب امتیاز دامنه ارسال شود. این شخص باید ۱۸ سال تمام باشد. در متقاضیان حقوقی، نام دامنه باید به نام شرکت یا یکی از اعضای هیئت مدیره باشد.

 

 ستاره‌های نماد اعتماد به چه معنی‌است؟

سطح اعتماد و کیفیت عملکرد و‌ب‌سایت را نشان می‌دهد. تعداد ستاره‌های بالاتر، نشان‌دهنده سطح بالاتر اعتماد و کیفیت بهتر عملکرد و‌ب‌سایت است.

با اینکه تا به حال هیچ فروشگاه حقیقی یا حقوقی نماد اعتماد الکترونیکی پنج ستاره را دریافت نکرده است ، اما در سیستم گرفتن ای نماد هم هیچ وقت اعلام نشده که چگونه و با چه دستور العمل و شرایطی نماد اعتماد الکترونیکی 5 ستاره یا 4 ستاره اعطا می شود، وقتی یک سایت SSL داشته باشد پروتکل آدرس آن به صورت https نشانه گذاری میشود ، فعلا در حال حاضر معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی دارای نماد الکترونیکی مجاز دارای اینماد دوستاره هستند ، که اعتبار آن از علامت اینماد یک ستاره بیشتر است . اما دلیلی که باعث تفاوت نماد تک ستاره و دو ستاره میشود : یک چک لیست است که الزامات آن فقط یک مورد است سایت دارای SSL (پروتکل امن https) باشد .

 ارتباط SSL با اینماد
SsL یا پروتکل امن یک خاصیت برای سایت است که در صورت دارا بودن آن تمام اطلاعات سایت شما و بیننده ی سایت به صورت رمز نگاری شده تبادل میشود در نتیجه توسط هیچ فرد سومی قابل نفوذ یا سرقت نخواهد بود مهم ترین دلیل استفاده از https ایجاد اطمینان به کاربران و خریداران از فروشگاه سایت است ، چون با وجود https عضویت کاربر و اطلاعاتی که کاربر هنگام خرید وارد سایت میکند کاملا محفوظ و با حفظ امنیت میباشد خرید از سایت با امنیت خاطر انجام میشود . در نتیجه سایتی که دارای نماد الکترونیکی دو ستاره است اعتبار آن بیشتر از سایت هایی است که دارای نماد اعتماد یک ستاره هستند .

 

 چه اطلاعاتی درباره کسب و کار اینترنتی مربوطه در پروفایل لوگوی نماد نمایش داده می‌شود؟

در صورت احراز شرایط دریافت نماد اعتماد و اخذ این مجوز، اقلام اطلاعاتی زیر به صورت عمومی در پروفایل شما در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد: نام کسب و کار، آدرس وب‌سایت، وضعیت اعتبار نماد اعطا شده، سوابق عملکرد کسب و کار، تاریخ اعطا، ساعت پاسخگویی کسب و کار، خدمات و مجوزهای کسب و کار، نام صاحب امتیاز، آدرس کسب و کار، تلفن ثابت و پست الکترونیکی.

 

 آیا نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها نیز تعلق می گیرد؟

بله. در حال حاضراعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مجاز نیز تعلق می گیرد. کلیه فعالان کسب و کارهای الکترونیکی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مجاز ، جهت ثبت نشانی فعالیت خود و آغاز فرآیند اخذ نماد اعتماد الکترونیکی می توانند با مراجعه به سامانه نمادو ایجاد حساب کاربری، اقدام به ثبت نشانی فعالیت خود در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها نمایند. همچنین کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی نیز می‌توانند با ورود به پنل کاربری خود، از قسمت افزودن شناسه اقدام به ثبت نشانی فعالیت خود در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها نمایند.

 چگونه می توان برای کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها نماد را دریافت نمود؟
    اگر گزینه افزودن شناسه را در مدیریت کسب و کارها در پنل کاربری انتخاب نمایید چک لیست الزاماتی که مورد بررسی قرار می گیرد دارای چهار بند می گردد و بعد از تایید نهایی می توانید لوگوی نماد را دریافت نمایید. اگر کسب وکار شما در قالب وبسایت قبلا موفق به دریافت نماد شده است چنانچه درهمان حوزه کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مجاز نیز فعالیت می کنید می توانید بدون طی فرایند درخواست نماد برای کسب و کارهای شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها لوگوی نماد را در صفحه شبکه خود قرار دهید.

 


  نظرات