Open Nav

با تغییرات جدید اینستاگرام در سال 2019 اشنا شوید

2717
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
27 1398 فروردین

با تغییرات جدید اینستاگرام در سال 2019 اشنا شوید
اینستاگرام در حالی وارد سال ۲۰۱۹ می‌شود که با ۱ میلیارد کاربر فعال ماهیانه، دراین شبکه اجتماعی مشارکت میکنند. اینستاگرام ابزاری است برای ترویج برندها و محصولات؛ پلتفرمی است برای انسان‌های خلاق تا توانایی‌ها و استعدادهای‌شان را به نمایش بگذارند؛ مکانی است برای مشارکت با جوامع مختلف و بسیاری موارد دیگر. با تغییر این الگوها، نرخ مشارکت برای کاربران اهمیت زیادی پیدا کرد تا بتوانند ارزش واقعی این اپلیکیشن را در اختیار خودشان بگیرند، به همین دلیل است که لایک گرفتن در اینستاگرام اینقدر حیاتی شده است.
اکنون در این الگوریتم به جای این ‌که پست‌های مخاطبین‌تان را به ترتیب زمانی ببینید، محتوایی به شما نمایش داده می‌شود که میزان مشارکت‌تان با آن بالاتر بوده است. این مسئله موجب تغییر بازی برای برندها و افرادی شده است که به دنبال گسترش اکانت‌شان هستند و لایک گرفتن را بیش از هر زمانی مهم می‌دانند تا نرخ مشارکتشان‌شان را بالا ببرند و محتوای‌شان را در صدر فید الگوریتمی قرار دهند.


مواردی که میتوانید در الگوریتم جدید اینستا گرام دیده شوید:
1. ارزش قواعد محتوا بسیار با اهمیت است: محبوب‌ترین اکانت‌های اینستاگرام آن‌هایی هستند که بهترین محتوای با کیفیت را تولید می‌کنند. شما متوجه خواهید شد چه زمانی یک برند یا یک اینفلوئنسر برای تولید چنین محتوای خارق العاده‌ای زمان و انرژی گذاشته است و در نتیجه این کار در اینستاگرام لایک می‌گیرد.

راهکارهای داشتن محتوای محبوب :
a) یک فعالیت یا حرفه ای را انتخاب کنید در همان راستا محتوا بگذارید.
b) از دوربین های با کیفیت استفاده کنید.
c) سعی کنید برای اکانتتان تم خاصی انتخاب کنید باعث جلب توجه مخاطبتان میشود
d) اگر منتظر ایده گرفتن هستید از ترندهای جدید استفاده کنید و محتوای‌تان را پیرامون آن شکل دهید. موضوعات ترند شده نرخ مشارکت و توجه بیشتری را به خود اختصاص خواهند داد.
e) موضوعات بی ربط و به درد نخور برای فالوورهای‌تان نگذارید.


2. درج هشتگ ها: هشتگ‌ها ستون‌های عظیم دنیای اجتماعی هستند. هشتگ‌ها به شما کمک می‌کنند محتوای‌تان را تقویت کنید تا مخاطبین مورد نظرتان را گزینش کنید و در اینستاگرام لایک بگیرید. مدتی قبل که چندان دور هم نیست، شما می‌توانستید قسمت کپشن‌تان را با چندین هشتگ عمومی روز پر کنید و هزاران لایک بگیرید، ولی اینستاگرام اسپم را کنترل کرد و این الگوریتم در حال حاضر از هر زمان دیگری پیشرفته‌تر شده است و این استراتژی دیگر اثر نخواهد داشت.


 اگر راجع به هشتگ های اینستاگرام و بلاک شدن آنها اطلاعی ندارید این مطلب را مطالعه کنید


3. بر روی تصویر ها تگ کنید: آیا می دانستید تگ کردن اکانت‌های مرتبط در پست‌تان این قابلیت را دارد که نرخ مشارکت‌تان ارتقا دهد؟ در حالی‌که تگ مشابه هشتگ عمل نمی‌کند، ولی هدف مشابهی را دنبال می‌کند: افزایش دسترسی به پست. یک نکته مهم که از وبسایت Hopper HQ گرفته شده است این است که برای لایک گرفتن در اینستاگرام، محتوای‌تان را با اکانت‌های مرتبط مانند محصولات یا برندهای مطرح شده در پست، اینفلوئنسرهای حاضر در آن فضا یا افرادی که فکر می‌کنید از آن پست لذت می‌برند یا به آن علاقمند خواهند شد تگ کنید. این امر بر نحوه دیده شدن و مرتبط بودن محتوای‌تان توسط الگوریتم اینستاگرام تأثیر عمیقی دارد. تگ کردن پست احتمال ظاهر شدن آن را در صفحه جستجوی فالوورهای اکانت تگ شده بالا می‌برد و دسترسی کلی‌تان، impression ها و پتانسیل مشارکت بالاتر را افزایش می‌دهد. اما هرگز الکی تگ نکنید.


4. گروه‌های مشارکت اینستاگرام: زمانی‌که یک کاربر پستی را آپلود می‌کند، آن پست را از طریق یک پیام دایرکت با گروه مشارکت به اشتراک می‌گذارد و تمام شرکت کنندگان در گروه مشارکت بلافاصله آن را لایک می‌کنند و کامنت می‌گذارند. پست شما می‌تواند در چند دقیقه ۱۰۰-۰ لایک بگیرد (بسته به تعداد کاربران حاضر در گروه مشارکت). این واقعیت که کاربران بلافاصله پس از ارسال پست با آن تعامل برقرار می‌کنند بسیار با الگوریتم اینستاگرام موافق است و به این ترتیب محتوای‌تان سریع‌تر در اینستاگرام لایک می‌گیرد.


5. در زمان های پر بازدید پست بگذارید: در نتیجه‌ی توسعه الگوریتم اینستاگرام، یکی از مهمترین عوامل لایک گرفتن در اینستاگرام این است که در زمانی پست ارسال کنید که مخاطبین‌تان بیشتری فعالیت را دارند! وقتی پست‌تان به سرعت مشارکت جذب کند، به الگوریتم اینستاگرام پیام می‌دهد که محتوای خوبی است و بنابراین در فید کاربران بیشتری قرار می‌گیرد و اگر خوش شانس باشید حتی در صفحه جستجو (اکسپلور) نیز ظاهر خواهد شد.


6. پست هایتان را مداوم بگذارید: با ثابت قدم بودن در مورد پست گذاشتن در اینستاگرام، مخاطبین شما به نظم زمانی محتوای‌تان عادت خواهند کرد و در مقابل به عنوان یک برند قابل اعتماد، معتبر و جذاب شناخته خواهید شد.


7. در صفحه خود مسابقه برگذار کنید: راه انداختن یک رقابت راهی فوق‌العاده برای هدایت کردن مشارکت به سمت اکانت‌تان و تضمین لایک گرفتن در اینستاگرام است! رقابت‌ها به فالوورهای‌تان انگیزه می‌دهد تا محتوای‌تان را لایک کنند، کامنت بگذارند و آن را به اشتراک بگذارند، چرا که شانس جایزه بردن را یک معامله با ارزش و منصفانه می‌دانند. اگر رقابت‌تان را به صورت استراتژیک برنامه‌ریزی کنید، نه تنها لایک‌های‌تان در اینستاگرام بیشتر می‌شود، بلکه می‌توانید فالوورهای‌تان را تشویق کنید تا محتوای‌تان را به اشتراک بگذارند تا آگاهی نسبت به آن را افزایش دهند و دستیابی به محتوای‌تان را نیز بیشتر کنند. خوب، ابتدا لازم است نسبت به جایزه این رقابت تصمیم‌گیری کنید و بهتر است این کار را بر اساس حوزه فعالیت اکانت‌تان و علایق فالوورهای‌تان انجام دهید. به عنوان مثال، اگر یک برند هستید شاید بخواهید یکی از محصولات‌تان را به عنوان جایزه در اختیار برنده قرار دهید یا بلیت یک رویداد یا نوعی وچر به برنده بدهید. گزینه‌ها و احتمالاتی که برای جایزه منتخب‌تان وجود دارد بی نهایت است، ولی مهم این است که چیزی انتخاب کنید که فالوورها (و دوستان‌شان) بخواهند در اختیار داشته باشند! اساسا پنج گام برای خلق یک یک رقابت اینستاگرامی وجود دارد که به این شرح است:

a) یک تم مشخص تعریف کنید.
b) . یک جایزه مناسب در نظر بگیرید.
c) یک روش ورود خلق کنید.
d) یک جایزه مناسب انتخاب کنید.
e) حرف‌تان را به صورت گسترده پخش کنید.


  نظرات