Open Nav

ضرورت طراحی ،دلایل شکست،موفقیت فروشگاه های اینترنتی چیست؟

2072
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
8 1398 اردیبهشت

طراحی فروشگاه های اینترنتی:
ما برای فروش محصولات خود از طریق بازاریابی اینترنتی احتیاج به طراحی فروشگاه اینترنتی داریم که توسط کاربران دیده و به فروش برسد. دلایلی که شرکتها و تولید کنندگان به بازاریابی اینترنتی روی می آورند کاهش هزینه های فروش ، توسعه دادن محدوده فروش محصولات و خدمات آنها و برقراری ارتباط مستقیم با مصرف کننده ها و حذف افراد واسطه است.
برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق 3 گام اساسی باید طی شود:
اولین گام ما در طراحی فروشگاه اینترنتی این است که انتخاب کنیم چه کالا یا خدماتی میخواهیم ارائه کنیم و بتوانیم از این طریق کسب سود کنیم. اما قبل آن باید تحقیق گسترده ای در رابطه با بازار داشته باشیم وحتی در این رابطه با مشاوران حرفه ای در این زمینه صحبتی داشته باشیم.
در دومین گام ما به سراغ طراحی فروشگاه اینترنتی میرویم تا براساس آن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنیم و محصولات خود را به فروش برسانیم.
در سومین گام ما به سراغ فروش محصولات میرویم ابتدا باید زمینه آشنایی مشتریان با سایت فروشگاهی را فراهم بسازیم تا چرخه خرید ایجاد شود. بعد از انجام آشنایی باید انگیزه مشتریان را برای خرید مجدد افزایش دهیم.
نکاتی که باید در طراحی فروشگاه اینترنتی توجه داشته باشیم:
دقت داشته باشید باید طراحی فروشگاه به صورتی باشد که مشتری بتواند به راحتی خرید کند و به آنچه نیاز دارند دست یابند.
طراحی فروشگاه باید به گونه ای باشد که در حین برطرف کردن نیاز او، رضایت و اعتماد اورا جلب کند.
در طراحی فروشگاه اینترنتی اگر نکات بهینه سازی و سئو سایت رعایت شده باشد روزانه تعداد زیادی از افراد از سایت شما بازدید میکنند.

طراحی فروشگاه اینترنتی - بازاریابی اینترنتی


لازمه یک فروشگاه اینترنتی از چه قسمت هایی تشکیل شده باشد؟
لوگوی سایت و تصویر اصلی سایت بسیار مهم است مشتری هنگام ورود به سایت شما پیش از مطالعه محتوا با تصاویر و لوگو ارتباط برقرار می کند طراحی فروشگاه آنلاین باید به نحوی باشد که با نخستین نگاه متوجه شود وارد یک فروشگاه آنلاین شده و چه محصولاتی در این فروشگاه به فروش می رسد.
هدیه های انگیزشی مثل تخفیف، هدیه و حمل رایگان از جمله چیزهایی است که به خرید مشتری کمک می کند شما در طراحی فروشگاه آنلاین باید شکلی را در نظر بگیرید که کاربر در نگاه نخست احساس کند خرید از شما به نفع او خواهد بود.
معرفی محصولات و خدمات به ویژه جدیدترین محصولات موجود در بازار با کمک ارائه اخبار و گزارش های مختلف که به وسیله آن کاربر بتواند کالاهای مشابه را مقایسه کند حتما باید در طراحی فروشگاه آنلاین مورد توجه قرار گیرد.
معرفی برند ها و مشخص بودن اینکه شما محصولات کدام نام تجاری را عرضه می کنید به همراه توضیح کامل در خصوص هر محصول لازم و ضروری است.
در فروش آنلاین راه ارتباط شما با کاربر تنها از طریق تصاویر و محتوا اعم از بصری، صوتی و نوشتاری است. پس باید با ارائه دقیق محتوا و اطلاعات به کاربر اعتماد او را جلب کرده، نیاز به خرید در او ایجاد کنید و وی را تشویق به خرید کنید.
سبد خرید، امکان جستجو و ارتباط با مشتری از جمله نکاتی است که در یک فروشگاه موفق حتما باید مورد توجه قرار گیرد. آدرس فیزیکی، شماره تماس تلفنی، چت آنلاین، پشتیبانی، فروم، شبکه های اجتماعی و باشگاه مشتریان در طراحی فروشگاه آنلاین کمک می کند مشتری راحت تر به شما اعتماد کند.
برای پرداخت می باید راه های مختلفی در دسترس کاربر باشد تا به سرعت و راحتی بتواند خرید خود را انجام دهد. آیکون راه های مختلف پرداخت را جلو چشمان او قرار دهید تا راحت تر انتخاب کند.
و درنهایت برای مشتری بسیار مهم است که شما راه های قانونی راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را طی کرده باشید بنابر این کلیه مجوزها و نمادهایی که در این خصوص دارید مانند نماد اعتماد الکترونیک لازم است که در مقابل چشمان او قرار دهید.

دسته بندی انواع فروش های اینترنتی:
1. خریدوفروش و حراج کالاهای مختلف. مانند: انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌خانگی، مواد غذایی و …
2. تبلیغات اینترنتی
3. ارائه خدمات تخصصی به دیگران. مانند: آموزش‌به‌ صورت آنلاین
4. چندرسانه‌ای یا مالتی مدیا.
5. خدمات مربوط به ایمیل
6. تهیه و ارائه نرم‌افزارهای مالی واداری
چه مزایایی فروشگاه اینترنتی برای ما دارد؟
همان‌طور که همه می‌دانیم با کمک دنیای مجازی مرز و زمان دیگر معنای ندارد. فروش اینترنتی جای خود را در بسیاری از کسب‌وکارها بازکرده است. دیگر نیازی نیست که حتماً یک فروشگاه در فلان خیابان و یا پاساژ داشته باشید تا بتوانید محصولات و خدمات خود را بفروشید. فروش اینترنتی این کار را برای شما بسیار راحت کرده است.
• بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌توانید محصولات و خدمات خود را در معرض دید و فروش قرار دهید.
• هرچقدر فضای فروشگاه فیزیکی شما بزرگ باشد، بازهم تعداد محدودی قادر خواهند بود که از محصولات و خدمات شما خرید کنند. اما درفروش اینترنتی در طول شبانه‌روز هزاران هزار نفر قادر خواهند بود از فروشگاه شما خرید کنند.
• دسترسی مشتریان به محصولات و خدمات شما از هر نقطه امکان‌پذیر است و نیاز به حضور فیزیکی مشتری وجود ندارد.
• با توجه به نفوذ اینترنت در جامعه، افزایش قدرت خرید بالا رفته و کاربران به‌راحتی می‌توانند با مقایسه کردن محصولات در فروشگاه‌های متعدد اینترنتی خرید خود را به‌راحتی انجام دهند.
• درفروش اینترنتی مرزها دیگر معنایی ندارند و می‌توانید روی بازار جهانی فکر کنید.
• برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، در مقایسه با زدن یک فروشگاه فیزیکی هزینه‌های شما پایین‌تر خواهد بود.

امکاناتی که باید یک سایت فروشگاهی داشته باشد؟
1. فروشگاه اینترنتی به صورت تمام وقت آماده سرویس دهی به مشتریان است.
2. فروشگاه اینترنتی محدودیت مکانی ندارد و مشتریان می توانند از هر کجا که به اینترنت دسترسی دارند خرید خود را انجام دهند.
3. خریدار می تواند مدت ها در فروشگاه مشغول بررسی اجناس از قبیل فیلم، موبایل، کتاب و موارد دیگر باشد.
4. فروشگاه اینترنتی هیچ محدودیتی برای تعداد مشتریان ندارد.
5. فروشگاه اینترنتی امکانات بیشتری در اختیار خریداران قرار می دهد.
6. ابزار تبلیغی مناسب در جهت فروش محصولات.
7. کم شدن هزینه های اجاره محل، هزینه ویترین و انبار و فروشنده نسبت به یک فروشگاه سنتی.
8. تحویل کالا در منزل، بیمه بودن کالا و عدم مشکل حمل و نقل توسط.


  نظرات