Open Nav

فعال کردن دکمه خرید در اینستاگرام

9403
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
28 1398 اردیبهشت

دکمه خرید در اینستاگرام:
دکمه خرید در اینستاگرام بصورت یک آیکون کوچک در انتهای سمت چپ هر پست ( در صورت فعال بودن ) نمایش داده می شود. (‌در نسخه وب اینستاگرام غیر قابل مشاهده است) و وقتی بر روی پستی که این آیکون کوچک را دارد تپ میکنید (‌لمس یک بار بروی صفحه ) مشخصات قیمتی هر محصول را با امکان کلیک کردن فراهم می کند.

تگ-خرید-اینستاگرام
همان طور که مشاهده می کنید توضیح مختصری از محصول به همراه برچسب قیمتی آن نمایش داده می شود. جالب اینجاست که در همین ابتدای این ویژگی امکان تگ کردن چند محصول بر روی یک پست وجود دارد.
وقتی شما بر روی این برچسب قیمتی کلیک می کنید اینستاگرام شما را به صفحه ای جداگانه مختص همان محصول می برد که در آن عکسی تمام صفحه از محصول مورد نظر به کاربران نمایش داده می شود .
مراحل اقدام به فعال کردن دکمه خرید در اینستاگرام :
1. بیزینس کردن صفحه اینستاگرام
2. ساخت اکانت شاپیفای
3. ساخت صفحه فیسبوک و اتصال به صحفه اینستاگرام خود (در حین همان بیزینس کردن پیج ممکن است )
4. پابلیش و یا انتشار صفحه فیسبوک
5. ایجاد کاتالوگ محصولات در صفحه فیسبوک
6. اتصال اکانت شاپیفای به کاتالوگ محصولات فیسبوک
7. اضافه کردن محصولات به کاتالوگ فیسبوک
8. بررسی توسط اینستاگرام برای تایید
9. اضافه شدن خود بخود تگ محصولات در قسمت انتشار پست در صورت بروزرسانی کردن نرم افزار اینستاگرام

بیزینس کردن صفحه اینستاگرام : اولین گام داشتن یک حساب کاربری عادی است. بعد از ورود به اپلیکیشن اینستاگرام وارد پیج خود شوید. در منوی بالای پیج خود، گزینه تنظیمات یا (Options) را انتخاب کنید. این بخش مربوط به تنظیمات حساب کاربری اینستاگرام شماست. با کمی اسکرول به سمت پایین روی گزینه «Switch to Business Profile» ضربه بزنید.
با این کار شما وارد مراحل تبدیل حساب کاربری خود به یک پیج بیزینسی شده اید. در ابتدا اینستاگرام ورود شما را به «Instagram Business Tools» خوش آمد و می‌گوید و برخی از امکانات ویژه اینستاگرام برای کسب و کارها را به شما گوشزد می‌کند. امکاناتی مثل قابلیت افزودن شماره تماس، ایمیل و مکان دقیق کسب و کار شما روی نقشه از جمله امکانات یک پروفایل بیزینسی در اینستاگرام است.
بعد از مشاهاده پیغام های راهنما، از شما خواسته می‌شود تا یک پیج فیسبوک را به عنوان پیج کسب و کار خود انتخاب کنید. برای این کار لازم است تا با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی وارد حساب فیسبوک خود شوید و یک پیج فیسبوک را تحت مدیریت سما است را به حساب کاربری اینستاگرام خود متصل کنید. بعد از اتصال پیج اینستاگرام و فیسبوک خود، اطلاعات تکمیلی مثل ایمیل و شماره تماس از شما پرسیده می‌شود که پر کردن این قسمت‌ها برای شما اختیاری است. در صورتی که مکان مشخصی برای کسب و کار خود در پیج فیسبوک در نظر گرفته باشید. یک دکمه مسیر یاب به بالای پیج اینستاگرام شما اضافه خواهد شد.
ساخت اکانت شاپیفای : برای ساخت اکانت کلیک کنید. این سرویس فروشگاه ساز اشتراک رایگان ۱۴ روزه دارد اما برای ادامه یکی از پکیج های آن را باید خریداری نمایید. برای ساخت آن همانند ساخت اپل آیدی نیاز به آدرس از کشور دیگری است که از طریق Yellow Books می توانید اقدام نمایید چون متاسفانه این سرویس نیز ایران را تحریم نموده است و همه ی کشورها به جز ایران را دارد.
ایجاد کاتالوگ محصولات در صفحه فیسبوک:
دقت کنید این امکان برای محصولات فیزیکی می باشد و نه دیجیتال!
برای اینکار می بایست:
• صفحه فیسبوک شما به حالت Published تغییر نماید.
• برای صفحه خود در قسمت تنظیمات Admin Role تعریف نمایید.
• همچنین قالب یا Template صفحه فیسبوک اتان باید بر روی حالت Shopping Template باشد
• حال باید کانال فروش فیسبوک ایجاد نمایید ( sales Channel ) : برای اینکار بر روی علامت + در تنظیمات ادمین شاپیفای زده بر روی Add sales channel کلیک نمایید. سپس اکانت فیسبوک خود را در قسمت Facebook > Account به شاپیفای متصل نماییدConnect account.

اضافه کردن محصولات به کاتالوگ فیسبوک:

می بایست از طریق کانال فروش فیسبوک اقدام به بارگزاری تک تک محصولات با ریز قیمت و قراردادن در دسته بندی های موضوعی که خود تعیین کرده اید نمایید.
اگر تمامی مراحل بالا را کامل انجام دهید و اینستاگرام روند شکل گیری فروشگاه شما و نوع محصولاتتان و فعالیتتان را تایید نماید بعد از آن در اینستاگرام خود شاهد قسمت جدیدی در انتشار پست به نام Tag Product یا همان برچسب محصول خواهید بود .

tag price
برای این کار کافیست عکس جدیدی از محصول یا محصولات آماده و در هنگام تنظیم نحوه انتشار دکمه مزبور را مشاده خواهید نمود.


  نظرات