Open Nav

تکنیک نوشتن مطالب سایت بر اساس سئو

1319
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
27 1398 خرداد

Content – first design یعنی ارائه و تولید بهترین محتوا؛
ارائه بهترین محتوا زمانی تحقق می یابد که شما قبل از انجام طراحی، بهترین درک را نسبت به محتوایی که میخواهید تولید کنید، داشته باشید. به عنوان مثال برای طراحی یک فروشگاه اینترنتی ابتدا باید محتوا و یا محصولی که می خواهد ارائه گردد، مورد بررسی واقع شود مثلا: ماهیت محصول، نیاز مشتری از محصول و طراحی بسته بندی محصول و....
ما حتی برای طراحی بسته بندی،کاتالوگ و مواردی که باعث جذب مخاطب میشوند ، هم میتوانیم از روش Content – first design استفاده کنیم.
در کل هدف ما در این روش مشخص کردن دقیق هریک از بخشهای مورد نیاز کاربر است که با بررسی دقیق محتوا از اولویت ساختار صفحه، چیدمان محتوا، میزان فضا و اندازه تصاویر و عنوان ها و اینکه چه اطلاعاتی در هر صفحه درج شود، آگاه میشویم.
اگر ما قبل از شروع طراحی، سعی کنیم جلساتی تشکیل دهیم که در آن به بررسی دقیق محتوا و محصولاتی که قرار ارائه دهیم ، بپردازیم مهم ترین کار را در این روش انجام داده ایم.
دلایل اولویت داشتن محتوا نسبت به طراحی سایت:
1. تعیین استراتژی محتوا و ساختار سایت
طبق آمارها دسترسی آسان به بخش های مختلف سایت، مهمترین مسئله ای است که باید در طراحی سایت مورد نظر قرار بگیرد. این مسئله اثبات می کند که در سایت های محتوامحور، دسترسی آسان و سریع به محتوا برای کاربر اهمیت زیادی دارد.
زمانی که محتوا را در اولویت طراحی قرار دهید و از محتوایی که قرار است در سایت قرار بگیرد مطلع باشید ساختار معقول و منطقی تری در طراحی سایت خواهید داشت. بهره‌مندی از ساختاری بهینه در طراحی، تاثیر زیادی در نحوه ارائه محتوا به مخاطب دارد و از به وجود آمدن شلوغی ها و بی نظمی های بی مورد در ساختار سایت جلوگیری می کند.
به عنوان مثال اگر پیش از شروع طراحی بدانید که فروشگاه اینترنتی مورد نظر چه دسته بندی ها و زیردسته هایی دارد درک بهتری از منوی اصلی سایت و ساختار آن خواهید داشت. استفاده از منوی ساده یا مگامنو مستقیما به تعداد دسته ها و زیردسته های محصولا وابسته است. اگر طراح سایت اطلاعی از این مهم نداشته باشد طرح نهایی احتمالا کارایی لازم را نخواهد داشت.
2. طراحی المان های اختصاصی
برخی از وبسایت ها در ارائه محتوا از المان های مختلفی همچون جداول یا نقل قول ها استفاده می کنند. اگر بدانید که چه روش هایی از ارائه محتوا بیشتر از همه مورد استفاده نویسندگان وبسایت شماست می توانید با تمرکز بر آنها طراحی سایت را زیباتر و کاربردی‌تر کنید.
در بسیاری از سایت های اینترنتی مشاهده میکنیم که طراحی انجام شده با استفاده از آیکن ها و المان های عمومی انجام میشود در حالیکه در صورت شناخت نوع محصول و درجه اهمیت دسته بندی ها میتوان برای هرکدام تصویر یا آیکن اختصاصی طراحی کرده و تجربه کاربری را به شدت افزایش دهیم.
3. اولویت بندی در ارائه محتوا
اطلاع از اینکه مخاطب محتوای سایت شما با چه هدفی از وبسایت بازدید می کند می تواند تا حد زیادی در کاربردی بودن طراحی سایت شما تاثیرگذار باشد.
بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به صورت پیش فرض بخش زیادی از فضای صفحه و باکس محصول را به تصویر اختصاص میدهند در حالیکه در بسیاری از زمینه های تخصصی تصویر محصولات اولویت اصلی کاربر نیست. در این شرایط اولا تهیه تصاویر مناسب برای هر محصول کار دشواری خواهد بود و دوما محتوای مهمتر که ممکن است قیمت یا مشخصات محصول باشد فضای کمتری برای نمایش خواهد داشت.
4. سریع فرآیند طراحی و تایید
بسیاری از تغییراتی که در طراحی سایت صورت می گیرد به دلیل ناآگاهی از استراتژی محتوای سایت است. در صورتی که از برنامه کلی محتوای سایت مورد نظر آگاهی داشته باشید از تغییرات پی در پی در امان خواهید ماند.
اگر بدون توجه به محتوا و اهمیت بخش های مختلف آن کار طراحی را آغاز کنید قبل از آنکه با مشتریان ناراضی مواجه شوید احتمالا کارفرما به شما ایراد خواهد گرفت. در برخی موارد تفاوت طرح اولیه با محتوای سایت به قدری زیاد است که مجبور به طراحی مجدد خواهید شد. طراحی مجدد یک صفحه از شما زمان و انرژی زیادی را هدر خواهد داد.

 


  نظرات