Open Nav

با امکانات جدید و قابلیت های پنهان گوگل اشنا شوید

1557
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
25 1399 تیر

 

گوگل جزو برترین جستجوگرهای اینترنت به حساب آمده و همواره گزینه‌ اصلی برای جستجو به شمار می‌آید.گوگل علاوه بر ویژگی‌های عمومی که همه کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند، دارای امکانات فراوانی است که بیشتر آنها برای ما شناخته شده نیست.
در این مطلب سعی بر آن داریم امکانات گوگل را به طور مختصر برای شما شرح دهیم

امکانات گوگل :

1. Google search
یک موتور جستجوی وب است که در مالکیت گوگل است. گوگل از راه این وبگاه روزانه صدها میلیون دلار درآمد به‌دست می‌آورد. این وبگاه در سال ۱۹۹۷ بنیاد نهاده شد. دامنهٔ اصلی این سایت در ماه مهٔ ۲۰۰۸ ۱۳۵ میلیون بار بازدید شده‌است. این موتور جستجو بیشترین بازدیدکننده در بین کاربران را دارد. موتور گوگل روزانه چندصدمیلیون بار به طرق مختلف استفاده می‌شود. مهم‌ترین هدف گوگل، یافتن متن موردنظر در میان صفحات وب است. اما انواع دیگر اطلاعات به وسیلهٔ قسمت‌های دیگر آن مثل جستجوی تصاویر گوگل، نیز مورد جستجو قرار می‌گیرند. جستجوگر گوگل توسط لَری پیج و سرگئی برین در سال ۱۹۹۷ ساخته شد. این جستجوگر به‌جز جستجوی واژگان، ۲۲ حالت جستجوی دیگر نیز دارد؛ مانند جستجوی مترادف‌ها، پیش‌بینی هوا، محدوده‌های زمانی (وقت محلی)، قیمت سهام، اطلاعات زلزله، زمان نمایش فیلم‌ها، اطلاعات فرودگاه و… همچنین مختص اعداد، امکانات ویژه‌ای وجود دارد.

2. Google adsense
گوگل ادسنس یکی از سرویس‌های رایگان شرکت گوگل است که سالیانه بخش بزرگی از درآمد‌های گوگل، توسط آن بدست می‌آید. این سرویس به وبلاگ نویسان و کسانی که دارای سایت میباشند و تمایل به قرار دادن تبلیغ در وبسایت خود دارند( Display Network) اجازه می‌دهد تا تبلیغ‌های متنی، تصویری/بنری، ویدئویی یا هر نوع تبلیغ چند رسانه‌ای که با محتوا و مخاطبان سایتشان ارتباط دارد را بر روی وب‌سایت خود قرار دهند و از طریق نمایش این تبلیغات کسب درآمد کنند.احتمالا در هنگام مشاهده سایت های غیر ایرانی شاهد دیدن تبلیغاتی بر روی صفحه سایت آن ها شده باشید. این تبلیغات ها همان سرویس گوگل ادسنس می باشد. ادسنس ساده ترین راهی است که می توانند از طریق سایت های خود درآمد کسب کنید. در واقع این یک روش درآمد کلیکی گوگل است. برای استفاده از این سرویس ابتدا شما در سرویس گوگل ادسنس ثبت نام خواهید کرد و سپس بر اساس موضوع و محتوای وب سایت شما، گوگل تعدادی تبلیغات مرتبط به شما می‌دهد که باید آن را در وب سایت خود قرار دهید. تفاوت عمده گوگل ادوردز و گوگل ادسنس در رسیدن به نتیجه سریع است به عبارتی شما با تبلیغات در گوگل ادوردز نسبت به گوگل ادسنس سریعتر به نتیجه دلخواه خود می رسید.و روش برای درآمدزایی از طریق گوگل ادسنس وجود دارد.

3. Google alerts
اگه شما دچار حواس پرتی هستید باز هم گوگل به کمک شما آمده. این سرویس همونطوری که از اسمش پیداست بهشما در مورد اتفاقی که خودتون در اون ثبت می کنید یک ایمیل یا SMS هشدار می فرسته البته سرویس SMS در ایران کار نمی کنه. من از این سرویس برای یادآوری روزهای برگردوندن کتابهای امانتی کتابخونه استفاده میکنم که خیلی به درد بخور هست و حتی میتونید روز و ساعت رو بطور دقیق بهش بدین.

4. Google analytics
یک سرویس رایگان پیش آوری شده گوگل است که آمار بازدید کنندگان یک وب سایت را نشان می‌دهد. این دستاورد برای بازاریابان و وب مسترها برای واکاوی وب بکار گرفته می‌شود.
این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.
از امکانات این سیستم هدف گذاری مشخص در بازه زمانی است. سپس سیستم خودکار در بازه زمانی تعیین شده در صورت دست یابی به هدف گزارش مبنی بر رسیدن به هدف می‌دهد و در صورت عقب ماندن از هدف نیز درصد نزدیکی به هدف را ارائه می‌کند.
گوگل آنالیتیکس به شما امکان می‌دهد تا موارد زیر را زیر نظر داشته باشید: چه کسانی از سایت شما بازدید می‌کنند؟ شما می‌توانید محل کاربران، مرورگرهای مورد استفاده‌شان و بسیاری اطلاعات دیگر همچون رزولوشن صفحه نمایش کاربران، فعال بودن جاوا اسکریپت، نصب بودن فلش، زبان و غیره را ببینید.

5. Google apps for your domain
این پکیج مخصوص سایت دارها و افرادی است که از هاست استفاده می کنند. به گفته وبگاه رسمی این سرویس تا کنون تونسته ۱ میلیون نفر رو به عضویت خود دربیاره که برای گوگل رقم خوبیه. شما سالانه با پرداخت ۵۰ دلار امکاناتی دریافت می کنید مثل چندین آدرس ایمیل – فضای سایت تا ۲۵ گیگ بایت – امنیت تضمین شده و بالا بوسیله مسئولین گوگل-پ ایداری ۹۹% و امکانات دیگری که واقعا ارزش این مبلغ کم رو داره. البته برای ما کار نمی کنه پس خودتون رو ناراحت نکنید.

6. Google app engine
جستجوگر گوگل یک موتور جستجوی وب است که در مالکیت گوگل است. گوگل از راه این وب‌گاه روزانه صدها میلیون دلار درآمد به‌دست می‌آورد.
است این موتور جستجو بیشترین بازدیدکننده در بین کاربران را دارد. موتور گوگل روزانه چندصدمیلیون بار به طرق مختلف استفاده می‌شود. مهم‌ترین هدف گوگل، یافتن متن موردنظر در میان صفحات وب است. اما انواع دیگر اطلاعات به وسیلهٔ قسمت‌های دیگر آن مثل جستجوی تصاویر گوگل، نیز مورد جستجو قرار می‌گیرند.
ترتیب قرارگرفتن نتایج جستجوی گوگل بستگی به عاملی به نام رتبهٔ صفحه دارد. جستجوی گوگل با به‌کاربردن عملگرهای جبر بولی مانند شمول و عدم شمول، گزینه‌های زیادی را برای کاربران قابل تنظیم کرده‌است.

7. Google archive search
آرشیوی از رخدادهای و خبرهای تمام کشورها در گوگل است. برای کشور ما از سال ۱۹۴۰ میلادی تا الان موجود هست این سایت تمام خبرها از تمام کشورها رو در خودش ذخیره میکنه و این یکی حتی خبرهای ایران رو هم پشتیبانی می کند.

8. Google base
محتوای پژوهشی خود را در وب بارگذاری و آن را با جهانیان با اشتراک بگذارید. لذت به اشتراک گذاری همواره با یادگیری همراه است.

9. Google blog search
اگه می خواهید دنبال موضوع خیلی خاصی باشید وبلاگها بهترین مکان برای جست و جوی شما هستند به همین منظور گوگل هم امکانی را برای شما بوجود آورده که فقط در وبلاگها جستجو کنید.

10. Google blogger
وبلاگ بلاگر گوگل یکی از بهترین مکانها برای وبلاگ نویسی است که خیلی زود رتبه شما در جستجوگر گوگل بالا می ره. این نرم فزار بصورت فارسی هم در دسترس بوده و امکانات تقریبا خوبی هم در اختیار کاربران قرار میده. این سرویس باوردپرس رقابت داره.

11. Google draft blog
پیش نویس کردن مطالب در وبلاگ گوگل.

12. Google bookmarks
در این مورد سایتهایی مثل Stumbleupon, Furl سابقه کاری بالایی دارند ولی این سرویس در نهایت سادگی و سرعت کار تمام سایتهای مورد علاقه شما رو به سرورهای گوگل منتقل میکنه تا نگران حذف یا گم شدن لیست خودتون نباشید در ضمن میتونید از این سرویس بک آپ هم بگیرید.

13. Google books
گوگل بوکس یکی دیگر از سرویس‌های بحث‌برانگیز گوگل بود. کمپانی شروع به اسکن کتاب‌ها کرد و آن‌ها را به صورت محدود آپلود نمود و نسخه کامل کتاب‌هایی که اجازه داده می‌شد را به موتور جستجوی جدید خود برای کتاب‌ها اختصاص داد.

14. Google calender
تقویم گوگل است که شامل تقویم شمسی نیز می شود.

15. Google checkout
برخلاف کشور ما افراد بسیار زیادی در آمریکا و اروپا هستند که از طریق اینترنت خرید و فروش انجام میدهند برای همین احتیاج به سایتهایی با امنیت بالا دارند اما اگر بخواهید اجناس مختلفی رو از سایتهای مختلف بخرید احتیاج به ثبت نام های زیاد و در نتیجه یوزرنیم های زیادی دارید که باعث سردرگمی کاربر می شه ولی شرکت گوگل راه حلی برای این مشکل طراحی کرده، کاری که باید انجام بدید اینه که وارد سایتهایی بشید که "سمبل و لوگوی خرید اینترنتی گوگل” داشته باشند. اون موقع است که میتونید مطمئن باشید هر خریدی که میکنید اطلاعات حساب شما از گوگل برداشته میشه و دیگه لازم نیست یه بار دیگه در محیطی ناامن مثل فروشگاهای آنلاین اونها رو وارد کنید. این سیستم گوگل کاملا رایگان است.

16. Google code
کد برنامه های مختلف و در زبانهای برنامه نویسی مختلف بوده که برای آی پی ایرانی بسته است ولی حاوی اطلاعات بسیار باارزشی در مورد برنامه ها و کدهاشون هست.

17. Google code search
جستجوگر اختصاصی و البته ممنوعه کدسورس های متنوع از سر تا سر وب. نمایشی دلپذیر از مجموعه هایی رویایی برای تمامی برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب است. البته به درد پروژه های دانشجویی بچه های کامپیوتر نیز می خورد. البته اگر کپی پیست تنها نباشد.

18. Google contact
یک دفترچه تلفن و آدرس است که بر اساس Gmail کار می کند.

19. Google coop
برای خود یک موتور جستجوی اینترنتی سفارشی بسازید که متاسفانه باز هم از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنه.

20. Google directory
در این قسمت گوگل وب رو بر اساس موضوعات مختلف دسته بندی کرده که این کار شما رو برای پیدا کردن مطلب مورد نظرتون بسیار کمک میکنه.

21. Google docs
یک امکان عالی دیگر از گوگل برای ایجاد و مدیریت آنلاین مستندات شما، با قابلیت تنظیمات و شخصی سازی هر چه بیشتر و البته به اشتراک گذاری آن در بین گروه های کاربری گوگل داکز است.
گوگل داکس اند اسپردشیتز برنامه واژه پرداز و صفحات گسترده به صورت بر خط توسط گوگل است. از قابلیت‌های مهم این برنامه می‌توان به ذخیره با پسوندهای .xls و .doc اشاره کرد گوگل داکس به کاربران این امکان را می‌دهد که اسناد را به صورت آنلاین ایجاد یا ویرایش کنند، در محیطی نه چندان غیرمتفاوت با مایکروسافت ورد. این سرویس در ابتدا Writely نامگذاری شد، اما گوگل آن را در ۹ مارس ۲۰۰۶ خریداری کرد، که در آن زمان استفاده از آن مانند جی‌میل فقط با داشتن دعوتنامه امکان‌پذیر بود در ۶ ژوئن برنامه‌ای دارای محیط آزمایشی جهت ویرایش ساخت که در 10 اکتبر با گوگل داکس ادغام شد.

22. Google earth
نقشه ماهواره ای گوگل .

23. Google experimental
آزمایشگاه گوگل سرچ هست که امکاناتی رو به جستجوگر گوگل اضافه می کنه در آخرین امکاناتی که گذاشته شد امکان جستجو با کلیدهای میانبر فراهم شد یا جستجوی صدا در ویکی پدیا یکی دیگر از این موارد می باشد.

24. Google feed burner
این سایت مربوط به وبلاگها و سایتهاست. با این سرویس اگر شما مدیر یک وبلاگ باشید می تونید تعداد افرادی که وبلاگ شما رو دنبال می کنند متوجه بشید. این سایت ارائه دهنده خدمات RSS هست.

25. Google finance
اگر شما در اینترنت نرخهای مربوط به بورس و قیمتها رو دنبال می کنید و کارتون از طریق بورس هست گوگل این بار ارائه سرویس ساده ولی پرکاربرد به کمک شما اومده. در این سایت شما می تونید قیمت انواع ارز – محصولاتی مثل نفت و بنزین و سوختهای رایج دیگه رو پیدا کنید.

26. Google mail
ایمیل گوگل یا همان جی میل است.

27. Google group
یکی دیگر از سرویس‌های سازمان گوگل است که برای کمک به گروه‌های گفتمان، خبری، دوستیابی، آموزشی و... به وجود آمده‌است.
عضو شدن در گروه‌های گوگل رایگان است، کافی است یک اشترک جی میل (Gmail) داشته باشید. کاربران می‌توانند میان گروه‌های گوگل جستجو کنند و عضو هر گروهی که دوست دارند بشوند.
هر گروهی شمار کاربرهای خود و آرشیو پرونده‌های پیشین و یک توضیح کوتاه از خود را به نمایش درمی آورد و تا کاربران را با سرویس‌های خود آشنا کند.
کاربران هر گروه هم می‌توانند از راه پست الکترونیکی، کامنت گذاشتن بر روی ایمیل‌های گروه یا گفتگوی ویدئویی با هم پیوند داشته باشند.
در صورتی که شمار کاربران گروه بالا برود می‌توان با گذاشتن پیام بازرگانی در پایان هر ایمیلی که برای کاربران گروه فرستاده می‌شود، می‌توان به رایگان، درآمد بدست آورد؛ این امر موجب شده تا رقابت بزرگی در میان همهٔ گروه‌های گوگل برای جذب کاربر بیشتر و جلب توجه کمپانی‌ها برای سفارش پیام بازرگانی، درگرفته‌است.
برای جذب کاربران بیشتر همواره گروه‌ها تلاش می‌کنند تا ایمیل‌هایی به روز تر، جذاب تر و حرفه‌ای تر بفرستند تا هم کاربران خود را خشنود کرده و کاربران بیشتری جذب کنند.

28. Google health
محلی برای دریافت اطلاعات پزشکی و همچنین پرسیدن سوالات پزشکی خود.

29. Google history
هر کاری که از اولین روزی که با اکانت ایمیل خودتون وارد صفحات گوگل شدید و جستجوهاتون رو با گوگل انجام دادین الان میتونید ببینید و یا حذفشون کنید و یا اگه قبلا آدرس یه سایت رو داشتین که الان ندارید میتونید با این سرویس سریعا پیداش کنید.

30. I Google
شما در این سرویس می تونید چند سایتی که خیلی به مشاهده ی اونها می پردازید فیدشون رو در اینجا قرار دهید و خبرهای روز رو پیدا کنید یا با گوگل بازی کنید یا تقویم، دست نوشته ها، ایمیل هاتون، همه تو یک صفحه باشن. پس بجنبید! راستی میتونید انواع مختلف تم در زمینه های مختلف رو برای صفحه خودتون انتخاب کنید.

31. Google inquotes
گوگل نقل قول؛ همانند یکی از سرویسهای ویکی پدیاست اما اساس کار این سرویس به روی گوگل نیوز می باشد. بهاین صورت که در خبرها نقل قول ها رو از افراد مختلف جمع آوری می کنه و سپس با انتخاب دو گزینه به مقایسه ی این نقل قولها می پردازه. مثلا برای ایران نقل قولهایی از احمدی نژاد – جرج بوش – لاریجانی هست که با زدن دکمه ی spin می تونید نقل قولهای بهتری در مورد ایران از زبان شخصیتهای سیاسی جهان ببینید. فارسی پشتیبانی نمی شه.

32. Google image labeler
این سرویس که به نوعی مربوط به سرویس جستجوی عکس گوگله با ایجاد یک بازی کاربران رو مجبور میکنه تا تگهای مربوط به عکسهای جمع آوری شده توسط گوگل رو به طور درست برچسب گذاری کنند. برای دانلود نرم افزار مورد نظر شما باید به همین صفحه مورد نظر لینک داده شده برید.

33. Google Image
جستجو تصاویر به وسیله گوگل.

34. Google labs
تمام سرویسهای گوگل قبل از اینکه به دسترس عموم برسند در این آزمایشگاه مورد تست و ارزیابی قرار می گیرند که دسترسی برای ایرانیان غیرممکن است.

35. Google linux repositories
گر شما از لینوکس استفاه می کنید می تونید بسته های مربوط به Ubuntu 7.04 , Debian 4.0 ,OpenSUSE 10.2 ,Mandriva 2007 Spring رو به رایگان از سایت گوگل دریافت کنید و در این سیستمها با اونها کار کنید.

36. Google maps
این ابزارنقشه گوگل است ، که به کاربران این امکان را می دهد که نقشه شهر را و کشورهای مختلف را تماشا کنند. و آدرس موردنظر خود را پیدا کنید.

37. Google mapmaker
گوگل برای گسترش سرویس گوگل مپز خود تصمیم گرفته تا کاربران برای ساخت نقشه کمکش کنند. این سرویس رایگان و اپن سورسه تا افراد در سراسر کره ی زمین بتونند نقشه های خودشون رو در دید عموم بذارند. هدف نهایی این پروژه به دست آوردن نقشه هایی با کیفیت بالا برای استفاده در نقشه های موجود در سرویس گوگل است.

38. Google mars
اولین نسخه داخل مرورگری از گوگل مپ است که یک نمای تصویری قابل مشاهده را مانند گوگل مون فراهم می‌کند، بعلاوهٔ تصاویر مادون قرمز و سایه‌ها (ارتفاع) از سطح مریخ. کاربران می‌توانند بین حالات ارتفاع ، نما و داده‌های مادون قرمز جابجا شوند، مانند جابجایی بین حالات نقشه، ماهواره و ترکیبی در گوگل مپ. گوگل مارس در همکاری با دانشمندان ناسا در Mars Space Flight Facility واقع در دانشگاه ایالتی آریزونا و با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از دو مأموریت ناسا به مریخ (نقشه‌بردار سراسر مریخ و ادیسه مریخ ۲۰۰۱) به صورت عمومی ارائه شد است.

39. Google moderator

به مردم امکان میده سوالاتشون رو بفرستند و با درجه بندی سوالها، تعیین کنند که میخوان از جواب چه سوالهایی باخبر بشن. گوگل مودریتور در آغاز، راهی بود تا کارکنان گوگل بتونند سوالاتشون رو در طول جلسات هفتگی از موسسین شرکت، لاری پیج و سرگی برین بپرسند. وقتی کاخ سفید اعلام کرد که قصد داره از گوگل مودریتور برای برقراری یک قرار ملاقات آنلاین در شهرداری با رئیس جمهور باراک اوباما استفاده کنه، گوگل هم هیجانزده شد و هم وحشت کرد؛ اما در نهایت تونست از پس بارگیری این برنامه در چنین مقیاس بزرگی بربیاد، سیستم مدیریتی شهرداری در لحظه اوج خود تونست از عهده حدود ۷۰۰ سوال در ثانیه بربیاد و به ۳٫۶ میلیون نفری که میخواستند جواب سوالها رو بدونند، خدمات خودش رو به خوبی ارائه کنه.

40. Google moon
یک سرویس مانند گوگل مپ است که تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از ماه را نشان می‌دهد. این سرویس در تاریخ ۲۰ ژوئیه ۲۰۰۵ (۳۶امین سالگرد فرود آپولو ۱۱ در ماه) توسط گوگل راه‌انداری شد. محل فرود هر یک از ماموریت‌های آپولو بر روی تصاویر ماهواره‌ای نشان داده شده است و در صورتی که کاربر زوم کند، اطلاعات بیشتری نشان داده می‌شود.

41. Google movies
قسمتی برای جستجو در میان فیلم های سراسر دنیا.

42. Google music search
در این قسمت می توانید با وارد کردن موزیک خود اطلاعاتی در مورد آن موزیک پیدا کنید.

43. Google news
سایت خبری گوگل که انواع مختلف موضوعات رو پوشش میده مثل خبرهای انتخاباتی ایران رو.

44. Google notebook
نوشته های کوچیک خودتون رو به گوگل بسپارید. در این سرویس امکانات بسیار زیادی برای نوشته هاتون وجود دارد.

45. Orkut
سایت اورکات از ژانویه ۲۰۰۴ شروع به فعالیت کرده. اورکات بر اساس یکی از زیباترین فرمولهای ریاضی که فراکتال نام داره در حال گسترش است. برای درک بهتر این موضوع یه مثال میزنم: مثلا شما اولین عضو این سایت هستید بر اساس قانون این سایت شما باید ۴۳ نفر دیگر رو دعوت به این سایت بکنید و هریک از این ۴۳ تا باید ۴۳ نفر دیگر رو عضو خودشون بکنند که می شن ۱۸۵۰تا. حالا هر کدوم از این ۱۸۵۰ تا خودشون ۴۳ عضو می گیرند و می شن ۷۹۵۰۰ تا. هر کدوم از این ۷۹۵۰۰ تا خودشون ۴۳ عضو می گیرند و می شن حدود ۳٫۵ میلیون. اگر این ۳٫۵ میلیون هر کدوم ۴۳ کاربر رو عضو خودشون بکنند می شن در حدود ۱۴۷ میلیون نفر و اگر این ۱۴۷ میلیون نفر هر کدوم ۴۳ نفر دیگه رو به عضویت خودشون در بیارن بیش از۶٫۳ میلیارد نفر در این فراکتال عضو می شن هدف گوگل از ارائه این سرویس وابستگی همه به خودش است. البته این سرویس در دسترس ایرانیان نمی باشد.

46. Google pack
مجموعه ای از نرم افزارهای گوگل را می توانید در این بخش به صورت یک پکیج دانلود کنید.

47. Google profile
که از اسمش پیداست مربوط به پروفایل کاربران در گوگله که هدف گوگل از این سرویس اینه که امکان ارتباط بیشتر کاربران فراهم بشه تا یک جامعه ی مجازی کامل رو بسازند. شما در این سرویس می تونید آدرس منزل خود یا مدرسه یا دانشگاه خود رو بذارید و همینطور میتونید آدرس کاربری سایتهای دیگه رو به اشتراک بذارید.

48. Google pages
اگه دوست دارید میتونید یک صفحه از اینترنت رو به خود اختصاص بدید پس بهتره که زودتر اقدام کنید.

49. Google patents
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که با مجموعه ای بی نظیر از اختراعات آشنا بشوید، اگر دوست دارید اختراعات بشری را تا امروز ببینید، گوگل پتنتز شما را با میلیون ها اختراع ثبت شده جهانی آشنا می کند. اگر تاکنون روی لینک کلیک نکرده اید، پیشنهاد می کنم خودتان را از دیدن این همه تصویر و نمودار دیدنی محروم نکنید.

50. Google phone book
دفترچه تلفن شخصی گوگل که می توانید آدرس و تلفن دوستان خود را در آن وارد نمایید.

51. Google picasa
اینم از سرویس به اشتراک گذاری و آپلود عکس گوگل از سرویسهایی مثل فلیکر یاهو یه کمی عقب مونده. امیدوارم زودتر جاشو بین کاربرانش بدست بیاره.


52. Google products
محل خرید کالا از گوگل است.

53. Google reader
یک فیدخوان تحت وب بود که به صورت آنلاین و آفلاین قابلیت خواندن فید را داشت و در ۷ اکتبر ۲۰۰۵ توسط آزمایشگاه گوگل منتشر شد و در ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۷ از حالت بتا خارج شد. در مارس ۲۰۱۳ گوگل اعلام کرد که گوگل ریدر در ۱ ژوئیه ۲۰۱۳ به دلیل کاهش استفاده‌اش بسته می‌شود.

54. Google scholar
گوگل اسکالر یکی از ابزارهای پژوهشی گوگل جهت جستجوی مقالات تخصصی از بین صفحات مجموعه مجلات و پایگاه های علمی مختلف و البته با رعایت کلیه ملاحظات قانونی نشریات معتبر دنیاست. شما می توانید جهت نوشتن مقاله یا مطالعه مقالات دیگران از این منبع عظیم استفاده کنید. نتایج جستجو گوگل اسکالر براساس میزان ارتباط با واژه جستجو شده فهرست می‌شود. بر خلاف موتور جست‌وجوی همگانی گوگل، در گوگل اسکالر مرتب کردن یافته‌ها بر اساس میزان ارجاع به آن توسط دیگر مولفان است و نه صرفا دفعات بازدید یا پیوند به آن در اینترنت.

55. Google sketchup
از نرم‌افزارهای بسیار ساده و کار آمد سه بعدی سازی به خصوص در حوزه معماری می‌باشد. این نرم‌افزار برای مهندسی راه و ساختمان، مهندسی مکانیک، و همچنین طراحی بازی‌های ریانه‌ای کاربرد دارد.
اگر شما از جمله دانشجویان رشته های مهندسی مانند معماری هستید که این مطلب را می خوانید می توانید از این به بعد طراحی و ساخت مدل های سه بعدی تان را هم در امپراطوری گوگل انجام دهید.

56. Google sky
قابلیتی در گوگل ارت است که فضای آسمان‌ها را در سایت www.google.com/sky نمایش می‌دهد. این ویژگی از تاریخ ۲۷ آگوست ۲۰۰۷ قابل دسترس شد. این نرم‌افزار کاربردی به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت یک‌دست تصاویر ماهواره‌ای ناسا (تلسکوپ فضایی هابل و نقشه‌برداری آسمانی دیجیتال اسلون) را تماشا کنند.
همچنین این ویژگی به عنوان یک نرم‌افزار کاربردی واقعیت افزوده برای تلفن‌های هوشمند اندرویدی قابل استفاده است.

57. Google special search
با استفاده از این قسمت میتونید جستجوی خودتون رو به موضوعاتی از قبیل: BSD, Apple و Microsoft محدود کنید.

58. Google store
قسمت فروشگاهی گوگل .

59. Google suggest
پیشنهاد گوگل سرویسه که وقتی شما در حال تایپ عبارتی برای جستجو هستید این سرویس بصورت اتوماتیک با سرورهای گوگل ارتباط برقرار میکنه و کلماتی رو به شما پیشنهاد می کنه تا مورد جستجو قرار بدید. این قسمت از گوگل مثل بیشتر سرویسهای گوگل از تکنولوژی Ajax بهره می بره و این یکی از دلایل سرعت این سرویس می باشد. پیشنهاد گوگلی در مرورگرهای اینترنت اکسپلورر ۶ به بالا – نت اسکیپ ۱٫۷ به بالا – سافاری ۱٫۲٫۲ به بالا – اپرا ۷٫۵۴ به بالا –فایرفاکس ۰٫۸ به بالا در صورتی که جاوا اسکریپت روی مرورگر شما فعال باشه و اجازه دریافت کوکی ها داده بشه فعال می شه.

60. Google trends
در تمایلات گوگل شما می تونید میزان علافه کاربران شبکه رو در یک موضوعی بررسی کنید. با استفاده از این سرویس شما میتونید کشور، شهر و زبانهایی که جستجوی کلمه یا عبارت خاصی در اونها به میزان بیشتری صورت گرفته رو مشخص کنین. شیوه عمل بسیار ساده است. با تایپ کلمه مورد نظر در کادر ظاهر شده و فشردن دکمه Search Trends، گوگل تمام اطلاعات رو در اختیار شما قرار خواهد داد. حتی ترافیک جستجوی مطلب در محدوده زمانی خاص بهصورت گراف برای شما نمایش داده خواهد شد و جدیدترین مقالات مرتبط با کلمه جستجو شده نیز در اختیارتون قرار خواهد گرفت.

61. Google transit
با این سرویس میتونید مسافت بین دو نقطه رو با دادن ساعت شروع حرکت – تاریخ حرکت و نام مبدا و مقصد، بدست بیارید. این صفحه به دو صورت استاندارده که مدتی صرف لود کردن نقشه ی گوگل می شه و دیگری بصورت Text هست که مخصوص موبایله. اگه اینترنت زغالی دارید پیشنهاد میکنم از این سرویس که برای ایران هم کاربرد داره استفاده کنید.

62. Google language-tools
بخش ترجمه گوگل است .تمامی زبان های دنیا

63. Google welcome
اگر دوست دارید تمام سرویسهای گوگل فارسی بشه پس دست به کار بشید و به گوگل کمک کنید تا خودش رو فارسی کند

64. Google sites
تا به حال به این فکر کرده اید که برای عرضه و اشتراک مطالب خود در قالب یک تیم پروژه با افرادی که دور از آن ها زندگی می کنید، استفاده از یک سایت می تواند روش سودمند برای تعامل بین اعضای تیم باشه. اگر دوست دارید با کمترین سواد فنی یک محیط تعاملی جذاب داشته باشید، می توانید سایت خود را در اینجا راه اندازی کنید.
یکی دیگر از خدمات گوگل, Google Sites است که افراد کمی از وجود آن مطلع هستند. در این سرویس, کاربران امکان ایجاد یک سایت بدون دانستن حتی یک خط کد برنامه نویسی را دارند و هر فردی می تواند با نام کاربری و کلمۀ عبور در عرض چند دقیقه یک سایت در حد متوسط را با حجم آپلود ۱۰ GB و پهنای باند نامحدود راه اندازی کند.

65. Google sets
در این بخش با دادن کلمات گوگل ادامه آن جمله را برای شما نمایش می دهد.

66. Google video
مربوط به جستجو در میان ویدئوها است.

67. Google voice
چت صوتی در گوگل است.

68. Youtube
معروفترین و بزرگترین ابزار برای اشتراک گذاری ویدئو.

69. Google warehouse
این سرویس با طراحی های سه بعدی از آشپزخونه های مدرن گرفته تا ساختمانها –ماشین ها و حتی برجهایی با طراحی نوین امکان دیدن طرح واقعی روی نرم افزار گوگل ارث رو میسر می کنه. به این صورت که شما اول باید فایل مربوطه رو دانلود کنید بعد در نرم افزار گوگل ارث وارد کنید سپس طرح واقعی اون رو ببینید.

70. Google webmaster
افرادی که از طریق اینترنت کسب درآمد می کنند میتونند از این سرویس استفاده کنند البته به غیر از ایرانیها

71. Google froogle
ابزاری برای پیدا کردن کالا در بخش فروش گوگل.

72. Google answers
بخشی در گوگل برای پاسخ گویی به سوالات شما.

73. Google catalogs
جستجو و نمایش کاتالوگ های اینترنتی که از طریق ایمیل رد و بدل میشن.

74. Google universities
بخشی برای جستجو میان مدارس و دانشگاه ها.

75. Google wireless
با این ابزار می توانید به وسیله موبایل وارد بخشهای مختلف گوگل شوید.

76. Google buttons
قسمتی برای قرار دادن کلمات کلیدی گوگل در وب سایت خود.

77. Google 411
یک شماره رایگان برای تماس با گوگل.

78. Google mobile
شما زمانی که با تلفن همراه وارد گوگل می شوید این صفحه برای شما نمایش داده می شود.

79. Gtalk
این همان یاهومسنجر گوگل است، البته به اسم گوگل تاک. کیفیت صوت آن از یاهو مسنجر بهتر است و یک ابزار ابتدایی با کارکرد های فوق العاده برقراری یک ارتباط چند رسانه ای با هر نقطه از دنیا. بدون شک راه حلی ارزان و مطمئن برای تبادل اطلاعات علمی شما خواهد بود. قابلیت‌ها:
برخی از خصوصیات مهم گوگل تاک عبارتند از:
• قابلیت رد و بدل کردن و استفاده از اطلاعات
• دریافت و ارسال پیام‌های فوری
• یکپارچگی با سایر سرویس‌های گوگل
• مکالمه صوتی با کیفیت بالا
• رمزنگاری اطلاعات تبادلی
• امکان ارسال پست صوتی
• قابلیت ارسال و دریافت فایل
• امکان پیغام‌گذاری آفلاین
• آگاهی از آخرین ایمیل‌های دریافت شده

80. Google desktop
یک نرم‌افزار کاوشگر دسکتاپ است که توسط گوگل برای لینوکس، ویندوز و مک اواس ده ساخته شده است. این برنامه جستجو در نامه‌های الکترونیکی، پرونده‌های رایانه، پرونده‌های موسیقی، عکس‌ها، صفحات وب دیده‌شده و دیگر گجت‌های گوگل را پشتیبانی می‌کند.
هر چیزی که نیاز دارید در جلوی چشمان شماست. دسترسی آسان به همه ابزارهای مورد استفاده در نزدیک ترین مکان ممکن یعنی دسکتاپ شما، مطمئنا بر سرعت انجام تحقیقاتتان کمک خواهد کرد.

81. Jaiku
یک سرویس اجتماعی موجود در گوگل.

82. Google knoll
بخشی مانند ویکی پدیا برای قرار دادن مقالات در گوگل.

83. Google flight
در این بخش می توان به اطلاعات پروازها دسترسی پیدا کرد.

84. Panorama
فضایی رایگان برای آپلود عکس ها.

85. Google upload video
بخشی برای آپلود فیلم در گوگل.

86. Google webaccelerator
امکانی ویژه از گوگل که با استفاده از آن می توانید سرعت دسترسی خود را به صفحات وب افزایش دهید.

87. Google pda
همان نسخه گوگل در ابعاد کوچکتر برای ای پد می باشد.

88. Google wave
ارتباط میان شبکه های اجتماعی شما و گوگل شما است.

89. Google time
بخشی برای دیدن زنده انجام کار در گوگل به وسیله دوستان خود.

90. Embeddability
ابزاری برای وبلاگ.

91. Wiki functionality
در این بخش می توانید نوشته ها و مقاله های سایرین را ویرایش کنید.

92. Open source
مکانی برای به وجود آمدن نوآوری در زمینه برنامه نویسی.

93. Playback
زمانی که دیر به صحبت در گروه خود می رسید با این ابزار می توانید متن صحبت های قبلی را مشاهده کنیم.

94. Natural language
ترجمه متن در گوگل.

 


  نظرات