Open Nav

آژانس خلاقیت زئوس ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی در شیراز

992
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
20 1400 اردیبهشت

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آمارها نشان دهنده آن است که با گسترش کامپیوتر و دستگاههای الکترونیکی، افراد بسیاری در صدد تغییر شکل کسب و کار خودشان هستند. آنها با استفاده از تکنولوژی های مختلف، به سمت اینترنتی شدن و فضای مجازی رفته اند. دیجیتال مارکتینگ را به طور خلاصه می توانیم اینگونه تعریف کنیم: مجموعه فعالیتهای گوناگونی که به معرفی محصول یا خدمات مختلف می پردازد و به جذب مشتریان می انجامد. معمولاً، این فعالیت ها از طریق اینترنت، ایمیل، پیامک ها، وبلاگ نویسی و... انجام می‌گیرد. برخی از افراد، دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) را زیر مجموعه مدیریت بازاریابی و مدیریت تبلیغات میدانند. اما، در چند سال اخیر و با توجه به پیشرفت هایی که در دنیای فناوری اطلاعات اتفاق افتاده، بازاریابی دیجیتال و اجرای آن به حرفه ای تخصصی و مستقل تبدیل شده است. به طوری که امروزه، شرکت های کوچک و بزرگ، توجه ویژه ای به بخش مارکتینگ (بازاریابی) محصولات خود دارند. آنها، هزینه های قابل توجهی برای مارکتینگ در نظر میگیرند و در مقابل، بازده فوق‌العاده‌ای را به دست می‌آورند.

بازاریابی محتوا، می تواند به صورت تولید محتوای دیجیتال و از طریق دستگاه‌های الکترونیکی انجام گیرد. برای تولید محتوای تبلیغاتی، فعالیت در زمینه های مختلف مانند: تولید محتوای متنی، تولید محتوای ویدیویی، پادکست و... بسیار حائز اهمیت می باشد. در واقع، برای اینکه کالا و یا خدمات کسب و کار خودتان را به خوبی در معرض دید افراد مختلف قرار دهید، بایستی که از تمامی ابزارها و امکانات ارتباطی بهره بگیرید. در این صورت است که محصول شما بر سر زبانها افتاده و مشتریان بالقوه را به مشتریان همیشگی تبدیل میکند. اگر در این زمینه، تخصص کافی ندارید و نمی دانید که از کجا شروع کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا شرکتی معتبر و با سابقه را به شما معرفی کنیم.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

معرفی بهترین شرکت تبلیغاتی شیراز

قطعاً، متوجه این مسئله مهم شده اید که استفاده از فضای مجازی، کمک چشمگیری به پویایی کسب و کار شما خواهد کرد. شرکت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ زئوس با دو دهه تجربه و سابقه درخشان در عرصه فناوری اطلاعات، به شما کمک می کند تا برای پیشرفت شغلی خودتان گامی بلند در فضای مجازی و بازاریابی دیجیتال بردارید. یکی از مزایای شرکت زئوس، ارائه مشاوره رایگان به شما مشتریان گرامی می باشد. شما می توانید با بهره مند شدن از راهنمایی های کارشناسان مجرب این مجموعه معتبر کمپین تبلیغاتی مفیدی را ایجاد کنید و کسب و کار خودتان را بیش از پیش در میان رقبا برجسته نمایید. شرکت زئوس، علاوه بر طراحی و بهینه سازی سایت، شما را در مسیر برندسازی برای شرکت خودتان پشتیبانی می کند. برندسازی، اعتبار بیشتری را برای شرکت شما به همراه خواهد داشت. ضمن این که مشتریان با اطمینان خاطر بیشتری به سوی شرکت شما می آیند. آژانس دیجیتال مارکتینگ زئوس دارای گواهینامه های ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۰۰۰۲ میباشد.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

ایجاد کمپین تبلیغاتی، یکی از گام های مهم و استراتژیک در راستای فعالیت های دیجیتال مارکتینگ می باشد. برخلاف تصور بسیاری از افراد، ایجاد یک کمپین تبلیغاتی چیزی فراتر از یک تبلیغ ساده می باشد. برای اجرای صحیح و دریافت نتیجه مطلوب از کمپین توصیه می‌شود که حتماً از متخصصین و مشاوران خبره در این زمینه کمک بگیرید. این توصیه مهم از آن جهت است که اگر بدون دانش کافی اقدام کنید، ضرر ها و شکست های بزرگی در این مسیر بر شما و کسب و کارتان تحمیل می‌شود. ایجاد کمپین تبلیغاتی برای کسب و کارهای مختلف با هر اندازه ای که باشند، کاربرد دارد. از مزایای مهم کمپین این است که مخاطبان و مشتریان علاوه بر اینکه با شرکت شما آشنا می‌شوند، برند و نام شما را نیز به خاطر میسپارند. به عبارت دیگر، ایجاد کمپین باعث ماندگاری بیشتر می گردد. مشخص نمودن اهداف کمپین، شناخت مخاطب هدف، استفاده از رسانه های مختلف اجتماعی و... در اجرای صحیح کمپین تبلیغاتی بسیار موثر هستند.

تاثیر بهینه سازی سایت در بهبود بازاریابی دیجیتال

یکی از مهارت های لازم برای اجرای بهتر دیجیتال مارکتینگ، بهینه سازی سایت یا سئو می باشد. بهینه سازی سایت (رسانه شرکت)، می تواند در بخش های مختلفی مانند: گرافیک، متن ها، کدهای برنامه نویسی و سایر بخش های سایت انجام شود. در واقع، بهینه سازی درست باعث می شود که سایت شما سازگاری بیشتری با موتورهای جستجو داشته باشد و در نتیجه تبلیغات و محتوای رسانه شرکت شما بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

 

وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
بازاریابان دیجیتال کسانی هستند که با توجه به هدف و بودجه شرکت برای افزایش آگاهی برند یا جذب مشتریان از همه کانال های بازاریابی دیجیتال که در بالا ذکر شد استفاده می‌کنند. بازاریابان دیجیتال روی شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) خاصی متمرکز هستند و با توجه به آنها و سنجش دقیق‌شان، بازدهی هریک از کمپین‌های مختلف خود در کانال‌های مختلف را اندازه‌گیری می‌کنند و با این نتایج بهترین آنها را اجرا می‌کنند.

انواع کسب و کارهایی که از دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند:
1ا فروشگاه‌های اینترنتی: مشخصا این کسب‌وکارها با فروش اینترنتی محصولات روزگار میگذرانند، نمونه مشهور آنها دیجی‌کالا است، پلت‌فرمی که با الگوگیری از غولی همچون آمازون مرزهای موفقیت را در ایران جابه جا کرد. هر کسب و کاری که محصولی با قابلیت فروش روی اینترنت داشته باشد در این دسته قرار می گیرد.

2. تولیدکنندگان سرنخ: خیلی از کسب و کارها عملا محصول و خدماتی را مستقیم از در فضای دیجیتال عرضه نمی کنند. بلکه محصول یا خدمات آنها در دنیای آفلاین ارائه می شود. همچون خود آکادمی دیجیتال مارکتینگ که یک آموزشگاه حضوری در تهران است و کلاس های آموزش دیجیتال مارکتینگ برگزار می کند. در چنین کسب و کارهایی بدست آوردن یک سرنخ از مخاطبان هدف همچون شماره تماس، ایمیل و … اهمیت بسیاری دارد که به بهترین شکل می توانند در فضای دیجیتال با معرفی خدمات خود اطلاعات علاقمندان را جمع آوری کرده و سپس برای بازاریابی تلفنی و حتی حضوری اقدام کنند.

3. پابلیشرها: کسانی که از طریق عرضه محتوای رایگان برای مخاطب تبلیغ دریافت می کنند. سایت های خبری و آموزشی از این قبیل هستند. برای مثال شما در سایت “ورزش 3” اخبار ورزشی و در سایت “چطور” مقالات آموزشی را به رایگان مطالعه می کنید و آن سایت ها از انتشار تبلیغات کسب درآمد می کنند.

4. پلت‌فرم‌های دوسویه: این‌ها کسب وکارهایی هستند که از طریق ایجاد ارتباط دو دسته مخاطب، کسب سود می‌کنند. دو دسته ای که سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده‌ی یک خدمت/محصول هستند. مثلا دیوار، ایوند و حتی اسنپ از این جمله‌اند.

5. کسب‌وکارهای SAAS: یک مفهوم تکنولوژیک که براساس فضای ابری کار می‌کند. فعالان این دسته به جای فروش یکباره محصول و واگذاری دائم آن، حق استفاده از آن را به نوعی اجاره می‌دهند. ربات ایران سوشال و سرویس‌های CRM که به ازای پرداخت شارژ ماهانه قابل استفاده‌اند، از این جمله‌اند.

آیا برای دیجیتال مارکتینگ به بودجه زیادی نیاز هست؟
به استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بستگی دارد. برای دسته اول که بازاریابی دیجیتال نوع آفلاین بود هزینه‌­های شما ممکن است بسیار بالا باشد. از قیمتهای سرسام آور تبلیغات تلویزیونی نمی‌توان چشم پوشی کرد. اما در روش‌های بازاریابی آنلاین روش ‌های بسیارکم هزینه­‌تری موجود است.
اگر بخواهید از کانا‌‌ل‌های سئو یا شبکه‌های اجتماعی یا بازاریابی محتوایی استفاده کنید باید این خبر خوب را به شما بدهم که نسبت به بازخوردی که میگیرید به شدت هزینه کم و قابل چشم پوشی تقبل میکنید. اگر هم بخواهید از کانال‌های تبلیغات کلیکی یا تبلیغات همسان استفاده کنید می توانید با بازدهی خیلی خوبی با دریافت آمار دقیق از نتایج کمپین خود، هزینه خود را مدیریت کنید و بسته به نتیجه‌ ای که می‌ خواهید بگیرید یا تعداد کلیکی که نیاز دارید، خودتان هزینه دلخواه خود را وارد می‌کنید.

توصیه هایی برای توسعه استراتژی دیجیتال مارکتینگ
مهمتر از داشتن یا نداشتن استراتژی، این می باشد که در برنامه خود جایگاهی را که الان دارید و جایگاهی را که می خواهید چند سال بعد به آن دست پیدا کنید را در نظر بگیرید و با هم مقایسه کنید.
یکی ازبهترین نکات داشتن اطلاعات از ابزارهای اندازه گیری است تا اینکه متوجه شوید راهی که انتخاب کرده اید برای تبلیغات چه مقدار بازخورد داشته است مانند ایمیل مارکتینگ شما باید بررسی کنید، ایمیل هایی که ارسال می کنید چه مقدار از آنها خوانده می شوند و چه مقدار کلیک روی آنها می شود.
حتما باید در نظر داشته باشید شرکت شما هر چقدر که بزرگ یا کوچک باشد، به یک برنامه دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد، از اینرو بسیاری شرکت برای بازاریابی دیجیتال خود یک برنامه بازاریابی دیجیتال منحصر به فرد دارند.

دیجیتال مارکتینگ نیاز اصلی هر کسب و کاری است که به صورت آنلاین فعالیت می کند. در واقع بازاریابی دیجیتال یک قسمت جدایی ناپذیر در کسب و کارهای اینترنتی است. استفاده از ابزارهایی که به آن ها اشاره کردیم برای هر کسب و کار آنلاینی واجب است. یعنی هیچ کسب و کار آنلاینی وجود ندارد که از این روش ها استفاده نکرده باشد و هم اکنون موفق باشد.

برای مطالعه بیشتر بازاریابی اینترنتی و خدمات دیجیتال مارکتینگ زئوس کلیک کنید

شرکت زئوس


  نظرات