Open Nav

تفاوت بین تبلیغات در موتورهای جستجو و تبلیغات نمایشی در وب سایت ها

1803
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
3 1398 مرداد

سلام امروز قصد داریم دو روش محبوب تبلیغات آنلاین را باهم مقایسه کنیم.

Search Engine Marketing and Display Advertising

تبلیغات بنری و تبلیغات در موتور جستجو در حالی که هر دو بسیار به کسب و کار شما کمک میکنند ولی عملکرد بسیا رمتفاوتی دارند.

  • باهم نگاهی می اندازیم به کارکرد آنها و فضایی که نمایش داده میشوندو آن طور که بنظر می رسند تا شما بهتر بتوانید چگونه از بهترین روش برای خود استفاده کنید .

تصور کنید شما در شهر شیراز زندگی میکنید و قصد دارید وب سایتی را راه اندازی کنید  اولین کاری که انجام خواهید داد این است که به سراغ گوگل رفته و کلمات یا عباراتی همچون طراحی سایت در شیراز-شرکت طراحی وب سایت در شیراز و... را جستجو می کنید .در این صورت شما دقیقا میدانید که چه چیزی را میخواهید و جستجو میکنید.

 در بازاریابی و تبلیغات درموتور های جستجو، مالکان کسب و کار این بینیش را برای رسیدن به مشتریان بالقوه خود استفاده میکند.بنابر این مردم آنچه را میخواهند به موتورهای جستجو میگویندو آگهی دهندگان در ازای پاسخ  نمایش داده شده به کلمات و عبارات جستجو شده هزینه ای را پرداخت میکنند (مثل هزینه ای  که شما بابت نشان داده شدن وب سایت خود در سطر در نتایج جستجو به گوگل ادروز میدهید )

Display advertising یا تلبلیغات نمایشی بسیار متفاوت عمل میکند. کاربران مستقیما به دنبال کسب و کار یا محصولات و خدمات شما نیستند و برای جستجوی ان علاقه نشان نمی دهند .

ابزار تبلیغات نمایشی آفلاین offline world equivalentممکن است تبلیغ د رمجله محلی و یا بیلبورد باشد.شاید مردمی که آن را مشاهده میکنند  بدنبال خدمات و یا برند شما نباشند اما شما میتوانید مکان مناسبی برای آگهی خود انتخاب کنید که جمعیتی که آن مجله را میخوانند یا از آن محل عبور میکنند به حیطه کار شما نیز علاقمند باشند.

در دنیای تبلیغات نمایشی آنلاین online display advertising این بدان معنی است که شما وب سایتی را پیدا کنید که مشتریان شما در آن وقت صرف کنند. بطور مثال اگر شما طراحی سایت هستید و میخواهید خدمت خود را در معرض دید کسانی قراردهید که قصد دارند وب سایتی را راه اندازی کنند می بایست در وبلاگ ها و سایت های معروفی که در این زمینه هستند بیلبورد خود را به نمایش بگذارید.

  • تفاوت دیگر بین تبلیغات بنری (نمایشی) و موتور های جستجو مکان نمایش آنهاست.

 در تبلیغات موتورهای جستجو مثل گوگل ادورز شما درسطر نتایج نشان  داده خواهید شما و ممکن است کاربر روی سایت شما کلیک کند یا از ان بگذرد و به سراغ سایت بعدی برود.

 در تبلیغات نمایشی فضای تبلیغاتی در سایت های بسیاری به شما تعلق میگیرد این بدان معناست که شما در صفحات میلیون ها وب سایت  که ممکن است خود نتیجه سرچ کاربران در موتور های جستجوکلیک شده باشند  دیده شوید.

 

     تفاوت آخر بین تبلیغات کلیکی موتور جستجو و تبلیغات بنری در دیگر سایت ها خود نوع آگهی می باشد.

 

تبلیغ نشان داده شده در موتور جستجو فقط به صورت متنی است که بسته به امکاناتی که موتور جستجو گر به شما میدهد می تواند شامل عنوان اصلی – سطری از توضیحات-لینک – آدرس و یا شماره تماس باشد.

ولی در تبلیغات نمایشی آنلاین می تواند بسیار خلاقانه عمل کرد و  اندازه –فرمت مختلفی از تصاویر –تیزر – متن و غیره را برای نمایش آگهی بکار برد و از فرصت بهتری برای جلب توجه و نمایش برند خود به مشتری استفاده کرد.

 

تا اینجا تفاوت بین دو نوع تبلیغ اثر بخش در فضای اینترنت را شرح دادیم امیدوارم بوانید به نحو احسنت آز ا نها در کنار هم استفاده نمایید.هم توجه کاربر را با یک تبلیغ بسیار زیبا و خلاقانه جذب کردن بسیار عالی است و هم بسیار موثر است اگر هنگامی که کاربران نیازمند به حیطه کاری یا محصول شما هستند در سطر نتایج جستجو قرار گیرید.

بطور مختصر هر دو روش تبلیغ مشتریان جدید را از راه های مختلف برای شما جذب خواهند کرد.

 

دانستن این که چطور کار میکنند و در کجا نمایشی داده میشوند وبا چه فرمت هایی  در دسترس خواهند بودمی تواند شما را بسیار هدفمند در مسیر درستی قراردهد که مشتریان اصلی شما رد آنجا خواهند بود.

 


  نظرات