Open Nav

بهترین نمونه طراحی سایت فروشگاهی پوشاک

1438
نویسنده : مدیر سایت
منبع : سایت زیوس
10 1400 آذر

 

امروزه با افزایش آشنایی مردم با فضای مجازی ، وبسایت و شبکه های اجتماعی، داشتن سایت به  یک امر ضروری برای تمامی صاحبان مشاغل تبدیل شده است و فروش افرادی را که بیزنسی برای ارائه محصول مانند فروشگاه پوشاک دارند رابسیار تحت تاثیر قرار داده است. شاید شما هم صاحب یک فروشگاه یا مزون لباس هستید و قصد طراحی سایت فروشگاهی را داشته باشید پس حتما فهمیده اید که چنانچه در کنار فروشگاه یا مزون لباس فیزیکی خود، وبسایت هم داشته باشید، درهر ساعت شبانه روز و در هر مکانی برای مشتریان خود در دسترس خواهید بود .در نتیجه میزان فروش شما افزایش یافته و بجای محله و شهری که در آن مشغول به فعالیت هستید، اینک کل کشور مخاطب شما خواهند بود.

از طرف دیگر اگر فرض کنیم در بهترین موقعیت فروش کالاهای خود هم باشید، لازم است که در فروشگاه حضور داشته باشید ویا برای استخدام فروشنده حقوق پرداخت کنید.اگر یک روز به هر دلیلی مانند بیماری، سفر، تعطیلات مناسبتی، ناچارشوید فروشگاه را تعطیل کنید، عملا آن روز هیچ درآمدی کسب نخواهید کرد.

در نتیجه داشتن یک فروشگاه اینترنتی پوشاک نه تنها باعث میشود در روزهای تعطیل فروشگاه، که در خواب نیزبتوانید درآمد کسب کنید.

مشاهده نمونه کارهای سایت فروشگاهی پوشاک و کالا

مردم تا چندی پیش برای خرید بصورت آنلاین وسواس زیادی به خرج می دادند؛ اما امروزه با دیدن درآمد بالای فروشگاه هایی مانند دیجی کالا و ...می بینیم که افراد حتی لباس را هم خیلی راحت، آنلاین می خرند و ترجیح می دهند به جای تلف کردن وقتشان در ترافیک و پرسه زدن در مغازه های مختلف ، روی کاناپه لم داده و خرید خود را انجام دهند.

اما نکاتی هستند که هنگام طراحی سایت فروشگاهی باید مدنظر قرار دهید:

- ابتدا باید نام و لوگو مناسب وبستری برای ارائه حرفه ی خود در دنیای مجازی پیدا کنید

-همانطور که مغازه یا فروشگاه شما به یک رنگ و دکور زیبا نیاز دارد،قالب سایت شما نیز ظاهر وچارچوب آن را می سازد.بنابراین باید کار طراحی آن را به یک گرافیست یا شرکت طراحی واگذار نمایید.

- گام بعدی پس از طراحی وب سایت چیدمان محصولاتتان در ویترین فروشگاه است.از آنجاکه مشتری از نزدیک محصول شما را نمی بیند، باید اطلاعات کافی از آن را در اختیارش قرار دهید. این اطلاعات شامل تصاویری باکیفیت و مناسب از محصول، توضیحات محصول ،مقایسه محصول با محصولات مشابه و...است.

- دیگروقت آن رسیده که فروشگاه تان را به کاربران معرفی کنید. اما چگونه؟ با استفاده از تکنیک های فروش و به کمک روش های بازاریابی اینترنتی مانند سئو ،تبلیغات گوگل ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی وتولید محتوا می توانید سایت خود را به یک سایت پر بازدید تبدیل نمایید.

- نکته بسیار مهم دیگر اینکه توجه داشته باشید که سایتتان باید با هر دستگاهی قابل دسترس باشد یک کاربرمایل است همیطور که در مترو، تاکسی یا تخت خواب است، با موبایل خود لباسی که می خواهد را سفارش دهد. پس سایت شما باید در تلفن همراه یا تبلت، به همان خوبی دسکتاپ نمایش داده شود؛ این اصطلاحا همان ریسپانسیوبودن سایت است، که بسیار واجب است.

-مورد قابل توجه بعدی اینکه فرایند خرید از سایت باید ساده باشد مشتری به دلیل راحت بودن خرید آنلاین را انتخاب کرده؛ حال اگرفرایند را برایش سخت کنید، بیخیال فروشگاه شما شده و ممکن است رقبا را برای خرید انتخاب کند. این موضوع شامل مواردی مثل :

ساده بودن ظاهر سایت ،داشتن دسته بندی های مشخص برای محصولات ،به طوری که مشتری با ورود به سایت گیج نشود ،ذکر قیمتهای هر محصول و.... می باشد .

 

- در نظر گرفتن بخشی برای نظرات کاربران از آنجاکه این بخش یکی از پرطرفدارترین بخشهای برای مشتریان است ؛لازم است بخشی از سایتتان را که به دریافت نظرات کاربران اختصاص دهید چون بازدید کنندگان سایت بیش از شما، به

نظر مشتریاان قبلی تان اعتماد می کنند. پس حتما بخشی از صفحه محصولتان را به این مورد اختصاص دهید. چون هم کاربران آن را دوست دارند؛ هم مورد توجه گوگل خواهید بود!

 

-موضوع پر اهمیت بعدی داشتن نماد اعتماد(اینماد) است (مراحل اخذ اینماد در این مطلب توضیح داده شده است)

خودتان را جای مشتری بگذارید ؛او که شما را نمی شناسد، فروشگاه تان هم که مکان مشخصی ندارد (ویا ممکن است به آدرس فروشگاه شما اعتماد نکند)پس از چگونه باید به شما اعتماد کند؟! احتمالا اولین کاری که می کند؛ این است که پایین صفحه به دنبال نماد اعتماد الکترونیک می گردد.

 

- دقت کنید سایت شما باید سرعت بالایی داشته باشد

مشتریهای آنلاین کم حوصله هستند. اگر بیش از 3 یا 4 ثانیه طول بکشد تا سایت بالا بیاید، احتمال زیاد آن را می بندند و به سراغ سایتهای دیگر می روند. شاید بپرسید، چگونه سرعت سایت تان باید بهینه شود؟ در پاسخ به شما می گوییم که استفاده از برنامه نویسی قوی و استادارد به هنگام طراحی سایت فروشگاهی بسیار حائز اهمیت است که قطعا زئوس در این زمینه مشاور و طراح حرفه ای و معتمدی است.

- نکته آخر و قابل ذکر اینکه سعی کنید سایتتان محتوای مفیدی داشته باشد

منظور از محتوا، هم توضیحات هر محصول درهر صفحه است و هم محتوای مفیدی که در بلاگ سایت تان قرار می دهید.اگر محتوا برای کاربران مفید باشد، قطعا تأثیر زیادی در بالا آمدن سایت تان در سرچ گوگل دارد.

تمام نکات ذکر شده در بالا بطورکامل در مرکز طراحی وب زئوس رعایت شده است. می توانید یکبار امتحان کنید!

 


  نظرات